hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رسانه > نخستین شماره روزنامه خوزی‌ها منتشر شد

نخستین شماره روزنامه خوزی‌ها منتشر شد

نخستین شماره روزنامه خوزی‌ها به صاحب امتیازی و مدیرمسئولی محمد مالی، یکشنبه 27 مهرماه 1399 منتشر شد.

رویداد ایران: نخستین شماره روزنامه خوزی‌ها به صاحب امتیازی و مدیرمسئولی محمد مالی، یکشنبه 27 مهرماه 1399 منتشر شد.

تیتر اصلی روزنامه به گفتگو با مهدی نصیری با عنوان «بله من تغیر کرده‌ام» و عکس اصلی روزنامه که به صورت تمام صفحه طراحی شده است به گزارش این روزنامه از انفجاری عامری اختصاص دارد.
شماره اول روزنامه خوزی ها

صفحه یک نخستین شماره روزنامه خوزی‌ها


پروانه انتشار این روزنامه در اردیبهشت‌ماه  امسال صادر شده و به عنوان بیست و دومین روزنامه در حال فعالیت استان خوزستان و با گستره توزیع سراسری انتشار خود را آغاز کرده است.

در ستون سرمقاله شماره نخست به قلم محمد مالی و با تیتر «صدای مردم» آمده است:

«هر انسانی قصه و رویایی دارد. رویای او لاجرم به عمق اندیشه و ارتفاع تفکر اوست. قصه‌اش اما ماجرای دیگری است. رویاهای آدمی آمال اوست و قصه‌هایش آلام او. انسان ایرانی قرن بیست‌ویکم؛ رنجور از چند هزار سال نادیده انگاشته شدن در پی برآمدن رویایی است. رویای شدن! فرازها و فرودهای تاریخ معاصر این مرز و بوم، محصول حرکت و کنش انسان ایرانی است، برای تحقق رویاهایش.لوگوی روزنامه خوزی‌ها

لوگوی روزنامه خوزی‌ها


انسانی روان در مسیر رویا؛ گهی پر آب چشم و گاه چشم شادان. با این همه، از حرکت نایستاده و زانو نزده است. ادامه راه البته با عقلانیت انتقادی، نوسازی گفتمانی، مهندسی فرهنگی و بازنگری تمام عیار در رویه‌ها، گذشته‌ها و یا نگاه دور اندیشانه به آینده میسر خواهد بود. باید این جامعه به اشتباهاتش اقرار و در پی خودپالایی باشد. جامه کهنه و نه کهن را باید به باد سپرد و با خون تازه و نگاهی نو در برابر طوفان‌ها پای فشرد.

راهی سخت و سنگلاخ با مخاطراتی بسیار . جراحی با درد همراه است و مورفین لازم نیست. باید تن به زایش داد. به شدن. ما در پی این رویا و راهیم. آری. 184 سال پس از این که «میرزا صالح شیرازی» با کاغذ اخبار، جامعه ایرانی را با پدیده روزنامه آشنا ساخت، 197 سال پس از اینکه در ارومیه نخستین روزنامه محلی پا به عرصه گذاشت و امروز 170 سال پس از نشر روزنامچه اخبار دارالخلافه طهران به همت میرزاتقی‌خان امیرکبیر که از شماره دوم به روزنامه وقایع اتفاقیه تغییر نام داد، روزنامه خوزی‌ها می‌آید تا صدای مردم ایران باشد.»

محمد مالی، صاحب امتیاز و مدیرمسئول روزنامه خوزی‌ها

محمد مالی، صاحب امتیاز و مدیرمسئول روزنامه خوزی‌ها


انتشار یک روزنامه جدید در شرایطی که مشکلات گوناگون به ویژه بحران کاغذ ومواد اولیه نشر سبب سختی فراوان در راه تداوم فعالیت روزنامه‌ها و نشریات چاپی شده ، اقدامی ارزشمند است. به ویژه که رویکرد فعالیت‌های اجتماعی محمد مالی در استان خوزستان در زمینه تلاش برای کمک به محرومان و کاهش آلام آنان، رویکردی جدید و اثرگذار در نقش و کارکرد نشریات مکتوب را نوید می‌دهد.

پایگاه خبری «رویداد ایران» و روزنامه «رویداد امروز» انتشار این روزنامه جدید را به همکاران خود شادباش می‌گویند.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد