hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

قرص خواب!

هفته هشتم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران، از ساعت ۱۸:۳۰ پنجشنبه، با هشتاد و هشتمین تقابل استقلال و پرسپولیس در ورزشگاه آزادی تهران و با حضور حدود 70 هزار تماشاگر آغاز شد.
هفته هشتم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران، از ساعت ۱۸:۳۰ پنجشنبه، با هشتاد و هشتمین تقابل استقلال و پرسپولیس در ورزشگاه آزادی تهران و با حضور حدود 70 هزار تماشاگر آغاز شد. در این دیدار که قضاوت آن را علیرضا فغانی به همراه محمدرضا منصوری و رحیم شاهین برعهده داشت، وینفرد شفر استقلال را با ترکیب سید مهدی رحمتی، میلاد زکی‌پور، آرمین سهرابیان، پژمان منتظری، وریا غفوری، علی کریمی، روزبه چشمی، طارق همام، فرشید اسماعیلی، روح‌الله باقری و مرتضی تبریزی به میدان فرستاد و برانکو ایوانکوویچ هم، پرسپولیس را با علیرضا بیرانوند، سیدجلال حسینی، حسین ماهینی، شجاع خلیل‌زاده، محمد انصاری، کمال کامیابی‌نیا، احمد نوراللهی، سیامک نعمتی، بشار رسن، علی علیپور و گادوین منشا روانه میدان کرد تا به این ترتیب از بین نفرات شاخص تیمش، امید عالیشاه را نیمکت‌نشین کرده باشد.
در این بازی، علیپور می‌توانست خیلی زود و در دقیقه یک استقلال را غافلگیر کند اما ضربه سر این بازیکن از میان مدافعان آبی‌پوش راهی اوت شد. هر دو تیم در ۱۰ دقیقه نخست سعی در حفظ توپ و میدان داشتند اما هیچ کدام نتوانستند برای بیش از چند ثانیه نبض بازی را در اختیار بگیرند. در دقیقه ۱۱، ارسال وریا غفوری از روی ضربه ایستگاهی و برگشت ناقص مدافعان پرسپولیس منجر به فراهم شدن موقعیت مناسب برای روح‌الله باقری شد که شوت فنی و محکم او در آغوش بیرانوند آرام گرفت. احمد نوراللهی با حرکتی خیلی خوب وارد محوطه جریمه استقلال شد اما پاس او از زاویه بسته و مماس با خط افقی زمین به سمت دروازه استقلال رفت که ممکن بود توپ با پای رحمتی وارد دروازه آبی‌ها شود اما دروازه‌بان استقلال توپ را کنترل کرد. در حالی که بازی بدون هیجان و با اشتباهات متعدد بازیکنان هر دو تیم دنبال می‌شد، حسین ماهینی در برخورد با بازیکن استقلال مصدوم شد تا برانکو با وجود کمبود بازیکن، شایان مصلح را در دقیقه 39 به صورت اجباری وارد زمین کند. در این شرایط بازی با تساوی بدون گل دو تیم به پایان رسید.
شفر نیمه دوم را با بیرون کشیدن طارق همام و ورود الحاجی گرو شروع کرد تا تیمش با 3 مهاجم هجومی کار را دنبال کند اما اولین فرصت نه چندان جدی بازی را علیپور با شوت از پشت محوطه جریمه به سمت دروازه رحمتی ساخت که توپ داخل چارچوب نبود اما اعتراض شدید رحمتی را به دنبال داشت. نیمه دوم هم همانند نیمه نخست بسیار پراشتباه آغاز شد و در ۱۵ دقیقه ابتدایی موقعیت جدی نداشت. در دقیقه ۶۳ پرسپولیس حمله تند و تیزی را تدارک دید که حرکت علیپور داخل محوطه جریمه استقلال سرنگون شد و توپ به رحمتی رسید که داور اعتقادی به خطای پنالتی نداشت. استقلال در دقیقه ۶۵ و روی حرکت انفرادی اسماعیلی جدی‌ترین موقعیت بازی را در اختیار داشت که ضربه او در حالت نامتعادل و از فاصله چند متری توسط بیرانوند کنترل شد. در ادامه عالیشاه در دقیقه 68 به جای نعمتی به میدان آمد اما بازی پراشتباه و بی‌کیفیت دو تیم همچنان ادامه داشت. در دقیقه ۸۴، کمال کامیابی‌نیا می‌توانست از روی توپ ارسالی به روی دروازه استقلال دروازه رحمتی را باز کند اما ضربه او داخل چارچوب دروازه استقلال نبود و دقایق پایانی این دیدار هم پراشتباه دنبال شد تا دربی ۸۸ پایتخت یکی از کم موقعیت‌ترین و بی‌کیفیت‌ترین تقابل‌های دو تیم نام بگیرد. هرچند که به نظر می‌رسد بازیکنان و مربیان دو تیم از نتیجه به دست آمده راضی بودند. پرسپولیس با آرامش به استقبال بازی با السد در نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا رفت و استقلال هم نباخت تا به بحران نرود اما این نتیجه برای هوادارانی که به ورزشگاه رفته بودند، چندان دلچسب نبود و شرایط  بازی به گونه‌ای بود که انگار بیشترشان در اکثر دقایق بازی به خواب رفته بودند!
پیروزی خارج از خانه سپاهان
در دومین بازی از هفته هشتم نفت مسجدسلیمان و سپاهان به مصاف هم رفتند که در نهایت شاگردان امیر قلعه‌نویی با حساب ۲ بر صفر موفق شدند میزبان خود را شکست دهند. در این دیدار دو تیم فرصت‌های گلزنی خوبی داشتند ولی سهم سپاهان از فرصت‌های خطرناک بیشتر بود و این تیم مزد برتری‌اش را مقابل نفت مسجدسلیمان با دو گلی که کی‌روش استنلی (۲۸ و 76) به ثمر رساند، گرفت و موقتاً به صدر رسید. این اتفاق در حالی افتاد که آخرین حضور سپاهان در صدر جدول به 3 شهریور 94 باز می‌گردد که اصفهانی‌ها با غلبه بر سایپا در هفته پنجم لیگ پانزدهم، توانستند در صدر جدول قرار بگیرند و حالا پس از 3 سال و یک ماه و 2 روز دوباره جایگاه نخست را هر چند برای یک روز  به خود اختصاص دادند.
آتش بازی تراکتورسازی و شکست تیم جادوگر
در ادامه بازی‌های هفته هشتم که روز گذشته پیگیری شد، تراکتورسازی مقابل استقلال خوزستان با نتیجه پر گل ۶ بر صفر به پیروزی رسید. گل‌های تراکتورسازی را علی عبدالله‌زاده در دقیقه ۲۱، آنتونی استکوس در دقایق 30 پنالتی، ۴۰، ۶۴ و ۸۳ و اشکان دژاگه در دقیقه۹۰ به ثمر رساندند تا به این ترتیب شاگردان محمد تقوی با درخشش مهاجم ایرلندی‌شان که 4 گل زد و با 7 گل به صدر جدول گلزنان رفت، به یک برد شیرین برسند.
در قائمشهر، بازی نساجی و سایپا با تساوی یک بر یک به پایان رسید. در این مسابقه، علی دشتی (51) سایپا را پیش انداخت اما جرج ولسیانی (76) بازی را به تساوی کشاند تا رویارویی علی دایی و جواد نکونام برنده نداشته باشد. بازی ذوب آهن و صنعت نفت آبادان هم 2 بر 2 مساوی شد. در این مسابقه، نفتی‌ها با گل‌های طالب ریکانی (20) و اکبر ایمانی (29) از حریف خود پیش افتادند ولی در ادامه، ادی هرناندز (55) و رحیم زهیوی بازیکن جدید ذوب (93 پنالتی) گل زدند تا آبادانی‌ها در حسرت پیروزی در لیگ بمانند. در جم، دیدار پارس جنوبی و پدیده هم با تساوی یک بر یک خاتمه یافت. در این بازی، یونس شاکری (33) تیم یحیی گل محمدی را پیش انداخت اما مجید علیاری (60) بازی را به تساوی کشاند.
در دیگر دیدار این هفته هم پیکان و سپیدرود به مصاف هم رفتند که تیم مجید جلالی با گل عیسی آل کثیر (85)، تیم علی کریمی را شکست داد تا سپیدرود و جادوگر، باز هم در لحظات آخر بازنده شوند.
تنها بازی باقی مانده
گفتنی است در تنها دیدار باقی مانده هفته هشتم از ساعت 18:30 امروز شنبه، فولاد و ماشین‌سازی در ورزشگاه غدیر اهواز برابر هم قرار می‌گیرند تا پرونده رقابت‌های این هفته بسته شود.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد