hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > «بی‌تحرکی» از علائم اساسی افسردگی

«بی‌تحرکی» از علائم اساسی افسردگی

یک روانشناس خانواده مطرح کرد: بی تحرکی یکی از علائم اساسی افسردگی است که باعث افزایش وزن و در برخی اوقات موجب کاهش وزن در افراد می شود.
سیدنصرت‌الله میرمعینی در گفت‌وگو با ایسنا، تصریح کرد: افسردگی انواع مختلفی دارد که از نظر نوع و شدت نشانه ها با یکدیگر متفاوت هستند و می تواند شامل اختلال دوقطبی، عمده، خفیف و ... باشد.
وی با تأکید بر اینکه امروزه به علت شیوع کروناویروس مردم به افسردگی مبتلا شده و احساس بی ارزشی، یأس، ناامیدی، پوچی و بیهودگی در زندگی خود و جامعه می کنند، اظهار کرد: بی تحرکی می تواند به علت علائمی چون اختلالات خواب و تمرکز پایین تصمیم گیری باشد.
میرمعینی خاطرنشان کرد: تغذیه و ورزش نقش بسیار اساسی در ایجاد روحیه و جسم افراد دارد به طوریکه هر چه برنامه ریزی و تغذیه مناسبی داشته باشیم می توانیم روحیه خود را سر زنده نگه داریم و از بی تحرکی دور باشیم.
وی التهاب ناشی از افسردگی را از تأثیرات مهم فیزیکی دانست و گفت: این التهاب منجر به افزایش خطر ابتلا به بیماری های قلبی، دیابت و اختلالات گوارشی می شود که به همین علت گفته می شود تغدیه نقش مهمی در رفع افسردگی و سلامت ما در جامعه دارد.
این روانشناس خانواده مطرح کرد: حمایت های اجتماعی و کمک در بخش معنوی که حتماً نباید نماز و روزه باشد، بلکه با انجام دادن کارهای کوچک برای خود و دیگران می توانیم زمینه ایجاد روحیه شاداب و سر زنده را برای خود فراهم سازیم.
وی در پایان یادآور شد: دیگر علائم افسردگی می تواند اضطراب و دلسردی، بی انگیزه بودن در زندگی، تمرکز پایین در تصمیم گیری و عدم تمایل به فعالیت هایی که فرد قبلاً از آنها لذت می برد، باشد پس می توان با ورزش کردن و تغذیه مناسب مانند خوردن میوه جات و سبزیجات این علائم را کاهش داد.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد