hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > شایع‌ترین علل سستی و ضعف بدن

شایع‌ترین علل سستی و ضعف بدن

یک پزشک متخصص تغذیه با بیان نکاتی مهم و کلیدی به تشریح علل سستی و ضعف بدنی در افراد مختلف پرداخت.
فرزانه خدایی منش، پزشک متخصص تغذیه ، اظهار کرد: خستگی و ضعف و سستی جسمی بدن افراد و بی‌حالی آن‌ها دلایل مختلفی دارد و یکی از مهمترین علل آن به انجام کار زیاد و خسته کننده باز می‌گردد.
او افزود: بیخوابی و کم‌خوابی نیز از دیگر عوامل وجود حس سستی و خستگی دائمی بدن در افراد مختلف با شرایط جسمی متفاوت محسوب می‌شود.
این پزشک متخصص تغذیه ادامه داد: کمبود برخی از ویتامین‌ها و همچنین کمبود برخی از مواد معدنی در بدن نیز به ایجاد سستی و بی‌حالی بدن در فرد منجر خواهد شد.
خدایی منش بیان کرد: کمبود آهن باعث کم‌خونی بوده و یکی از علل شایع سستی بدن در افراد و به ویژه در میان زنان محسوب می‌شود. همچنین کمبود ویتامین D در افراد موجب سستی و ضعف جسمانی در نواحی مختلف بدن افراد و به ویژه در ناحیه ساق پای آن‌ها می‌شود.
این پزشک متخصص تغذیه تاکید کرد: ورزش نکردن و نداشتن برنامه روزانه برای انجام حرکات ورزشی هر چند ساده و معمولی، متابولیسم بدن افراد را پایین آورده و در او سستی و ضعف جسمی را ایجاد می‌کند.
خدایی منش اضافه کرد: انجام حرکات ورزشی ساده، ضمن بالا بردن متابولیسم بدن انسان با ترشح آدرنالین به ایجاد حس شادابی و برطرف شدن سستی و ضعف بدن فرد منجر خواهد شد.
او تصریح کرد: داشتن رژیم غذایی ناسالم و دریافت نکردن واحدهای غذایی مناسب برای تامین انرژی لازم برای بدن نیز سستی و ضعف جسمانی را در پی خواهد داشت.
این پزشک متخصص تغذیه  گفت: افراد باید در نظر داشته باشند که میزان انرژی مصرفی آن‌ها در طول روز در انجام کار و فعالیت روزانه باید با نوع مواد غذایی که مورد استفاده قرار می‌دهند همخوانی داشته باشد و سلامت جسمی و روحی خود را به خطر نیندازند تا از سستی و ضعف بدنی هم در امان بمانند.
ضعف بدن
خدایی منش افزود: یکی از مهمترین علل وجود سستی و ضعف بدن، کم آبی بدن است. با کم مصرف کردن آب حالاتی چون سردرد، سستی و بی‌حالی ایجاد می‌شود و انرژی کافی برای انجام کارهای عادی روزانه نخواهیم داشت.
او تاکید کرد: کم کاری تیروئید هم از دلالیل شایع سستی بدن محسوب شده و با به هم خوردن عملکرد این غده، هورمو‌ن‌های تنظیم متابولیسم بدن به خوبی ترشح نمی‌شوند و در نهایت به بروز سستی و ضعف بدنی منجر می‌شود.
این پزشک متخصص تغذیه یادآوری کرد: وجود انواع بیماری‌هایی که بدن فرد با آن‌ها دست و پنجه نرم می‌کند نیز موجب شدت گرفتن میزان سستی و ضعف بدنی می‌شود.
خدایی منش تصریح کرد: بیماریهای قلبی، تنفسی، انواع سرطان‌ها و سایر بیماری‌ها، سستی و ضعف بدنی را مضاعف کرده و ضرورت خود مراقبتی را دو چندان می‌کند.
او گفت: به طور کلی داشتن رژیم غذایی مناسب، سالم و متعادل احساس ضعف و سستی جسمی را تا حدود بسیار زیادی برطرف خواهد کرد.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد