hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > هشدار در خصوص شیوع کرونا در کردستان/روزهای سختی در انتظار است

هشدار در خصوص شیوع کرونا در کردستان/روزهای سختی در انتظار است

 معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان در خصوص وضعیت شیوع روز افزون ویروس کرونا در این استان و احتمال افزایش شمار مبتلایان و مرگ و میرها هشدار داد.
ابراهیم قادری ، ضمن اشاره به آخرین وضعیت شیوع ویروس کرونا در این استان، اظهار کرد: متاسفانه وضعیت کردستان از روزهای نخستین مهرماه امسال نگران کننده شده و روز به روز بر شمار مبتلایان و همچنین مرگ و میرها در این استان افزوده می‌شود.
وی ادامه داد: پیک جدید شیوع ویروس کرونا که از اواخر شهریور ماه در استان کردستان شروع شده است هر لحظه وسیع‌تر شده و متأسفانه به سمت یک فاجعه پیش می‌رود.
معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان ضمن تاکید بر لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی، یادآور شد: در صورتی که هشدارها جدی گرفته نشود و تماس فیزیکی مردم کاهش نیابد و استفاده از ماسک بیشتر نشود، باید منتظر مرگ ده‌ها نفر از عزیزانمان باشیم.
وی گفت: از ۱۰ روز آینده وضعیت وخیم خواهد شد مگر اینکه سریعاً رعایت مسائل بهداشتی تشدید و میهمانی‌های خانوادگی تعطیل شوند.
قادری ضمن اشاره به بی تفاوتی بعضی از اقشار جامعه در خصوص رعایت فاصله اجتماعی، افزود: حضور در مکان‌های شلوغ و پر جمعیت، مرگ بار خواهد بود و باعث ابتلای فرد و خانواده‌ها به کرونا خواهد شد.
وی به لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ادارات و سازمان‌های دولتی در استان کردستان اشاره کرد و یادآور شد: از همه مسئولان، مردم و اصناف خواهش می‌کنیم رعایت اصول بهداشتی را در ادارات، اصناف و مغازه‌ها و همچنین در خانواده‌ها جدی بگیرند.
معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان عنوان کرد: این پیک، بسیار خطرناک بوده و با توجه به اینکه همه شهرستان‌ها درگیر هستند، امکان خدمت رسانی را به حداقل می‌رساند.
وی خواستار تغییر نوع رفتار مردم استان کردستان در شرایط کنونی شد و افزود: استان به یک تغییر رفتار سریع و وسیع در مردم نیاز دارد تا بتوان جلوی پیشرفت این پیک را گرفت و از بروز یک فاجعه جلوگیری کرد.
قادری اظهار کرد: در خصوص این تغییر رفتار و رعایت پروتکل‌ها در بین مردم استان کردستان باید از همین الان اقدام کرد و ممکن است فردا دیگر دیر باشد.
وی گفت: افراد دارای علائم باید خود را مبتلا به کرونا فرض کنند و ضمن استراحت کامل که می‌تواند نجات بخش باشد، به پزشک مراجعه کنند و از حضور در مهمانی‌ها خودداری کنند و تماس فیزیکی خود با دیگران را قطع کنند.
پیک جدید شیوع ویروس کرونا در استان کردستان از روزهای پایانی شهریورماه امسال آغاز شده است و بر اساس گزارش‌های روزانه اعلام شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی کردستان روند روز افزون شمار مبتلایان و همچنین مرگ و میرها همچنان ادامه دارد.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد