hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > اصفهان| طرح آمارگیری از ویژگی‌های مسکن روستایی در اصفهان اجرا می‌شود‌

اصفهان| طرح آمارگیری از ویژگی‌های مسکن روستایی در اصفهان اجرا می‌شود‌

مدیرکل و رئیس ستاد اجرایی طرح آمارگیری ویژگی‌های مسکن روستایی استان اصفهان گفت: طرح آمارگیری از ویژگی‌های مسکن روستایی از 21 مهر در استان اصفهان آغاز می‌شود.


 غلامحسین خانی اظهار داشت: اجرای طرح آمارگیری از ویژگی‌های مسکن روستایی گامی مهم در جهت بهبود وضعیت مسکن روستائیان است و از 21 مهر تا 21 آبان سال جاری اجرا می‌شود.

او افزود: چهارمین دوره طرح آمارگیری از ویژگی‌های مسکن روستایی هم‌زمان در سراسر کشور در سطح روستاهای استان اصفهان نیز اجرا می‌شود و اجرای این طرح گامی مهم در جهت پیشبرد طرح جامع بهسازی و سازمان‌دهی مساکن روستایی، ساماندهی و ایجاد امکانات رفاهی و اجرای سایر طرح‌های عمرانی است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان، خاطرنشان کرد: این طرح توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور و با همکاری مرکز آمار ایران برگزار خواهد شد.

مهندس خانی با اشاره به اهمیت موضوع اجرای طرح آمارگیری و نقش مهم و اساسی مردم فهیم ساکن در روستاها در تحقق این طرح اظهار داشت: سومین دوره طرح آمارگیری از ویژگی‌های مسکن روستایی در سال 1392 انجام شد که تعداد 41 هزار و 108 واحد روستایی غیر مقاوم شناسایی شد.

تعداد 17 هزار و 338 واحد از طریق تسهیلات ویژه بهسازی مسکن روستایی مقاوم‌سازی شده و تعداد 23 هزار 770 واحد نیاز به مقاوم‌سازی دارد.

او افزود: از ابتدای اجرای طرح ویژه بهسازی مسکن روستایی تاکنون، تعداد 63 هزار 738 فقره تسهیلات جهت مقاوم‌سازی ساختمان‌ها به متقاضیان پرداخت‌شده است.

خانی در ادامه تصریح کرد: جمع‌آوری اطلاعات دقیق در زمینه امکانات عمومی، امکانات عمرانی، ویژگی‌های سکونتی و بهداشتی، برنامه‌ریزی جهت پیشبرد طرح جامع بهسازی و نوسازی مسکن روستایی، بهبود و ساماندهی امکانات رفاهی و معیشت روستانشینان، برنامه‌ریزی دقیق دستگاه‌های اجرایی جهت توسعه و عمران مناطق روستایی و ... از اهداف این طرح است.

او با بیان اینکه در این طرح 304 روستای (آبادی) استان مورد آمارگیری و مطالعه قرار خواهند گرفت، اضافه کرد: با مشارکت روستائیان و جمع‌آوری اطلاعات دقیق و صحیح در این طرح می‌توان در تهیه و اجرای طرح‌های جامع بهسازی مسکن، توسعه اصولی و پایدار روستاها و برنامه‌ریزی‌ها هدفمند و مؤثر عمل نمود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان در ادامه تأکید کرد: اصحاب رسانه نقش مهمی در راستای اطلاع‌رسانی این موضوع و جذب حداکثری اهالی روستا در اجرای این طرح دارند و می‌توانند با تعامل بیشتر با این نهاد، قدم‌های مؤثری در اجرای هر چه‌بهتر این طرح در سطح استان داشته باشند.

غلامحسین خانی با بیان اینکه این روستا‌ها بر اساس آمارگیری نفوس و مسکن سال 1395 انتخاب‌شده‌اند خاطرنشان کرد: روستاهای منتخب در 24 شهرستان استان مورد ارزیابی و آمارگیری قرار خواهند گرفت.

او هدف دیگر این طرح را شناسایی تغییرات ایجادشده در واحد‌های مسکونی بهسازی شده و شناخت عمومی روستا و واحد‌های مسکونی روستایی بیان کرد و گفت: با مشارکت مهندسین عضو نظام فنی مهندسی روستایی در اجرای این طرح، این نیروها با مراجعه به روستاهای هدف در تمامی شهرستان‌های استان اصفهان نسبت به جمع‌آوری اطلاعات و تکمیل برگه‌های مخصوص اقدام می‌کنند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اصفهان افزود: در قالب این طرح اطلاعات مالکانه و فنی واحدهای مسکونی نظیر مساحت، عمر ساختمان، تعداد طبقات، نوع مصالح ساختمانی، جهت ساختمان و ... جمع‌آوری می‌شود.

مهندس خانی گفت: این طرح از سال 1382 و هر 5 سال یک‌بار توسط بنیاد مسکن با همکاری مرکز آمار ایران در سطح کشور اجرا می‌شود و از ویژگی‌های منازل مسکونی روستایی در روستاهای منتخب آمارهای لازم اخذ می‌شود.

خانی در پایان افزود: ارائه اطلاعات دقیق و صحیح به آمارگیران در اجرای آمارگیری از ویژگی‌های مسکن روستایی سال ۱۳۹۷، زمینه توسعه امکانات عمرانی، سکونتی و بهداشتی مناسب برای روستائیان عزیز را فراهم می‌کند در نتیجه از روستانشینان عزیز تقاضا می‌کنم با مأموران طرح آمارگیری از ویژگی‌های مسکن روستایی سال ۱۳۹۷ همکاری لازم را داشته باشند.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد