hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > برگزاری ششمین جلسه کمیته راهبری معین های اقتصادی و فرهنگی استان

برگزاری ششمین جلسه کمیته راهبری معین های اقتصادی و فرهنگی استان

ششمین جلسه کمیته راهبری معین های اقتصادی و فرهنگی استان در  در محل دفتر ارتباطات و رسانه شرکت ایران خودرو خراسان برگزار گردید.
مشهد پایگاه خبری رویداد ایران-در ابتدای جلسه ضیغمی دبیر کارگروه کارآفرینی، آموزش و تسهیلگری کمیته راهبری ضمن اعلام برنامه و شرایط انتخاب اعضاء این کارگروه در خصوص جلسه قبل  با مدیر توسعه کسب و کار پارک علم و فناوری خراسان و هماهنگی ابتدایی برای انعقاد تفاهمنامه همکاری با این پارک گفت: در این جلسه ایمان شریعتی مدیر توسعه کسب و کار پارک علم و فناوری به معرفی، نوع فعالیت و مراکز رشد زیر مجموعه این پارک در دیگر شهرهای استان پرداخت که معین ها می توانند از این ظرفیت ها و همچنین برگزاری کلاس های آموزشی و تورهای پارک علم و فناوری و همچنین قوانین مالیاتی خاص(مناطق آزاد)، برای پروژه های مصوب شده از سوی این پارک که بیشتر بر اساس ایجاد شرکت های دانش بنیان می باشد استفاده نمایند.
در ادامه جلسه رضا حسینی دبیر کمیته راهبری در ابتدا در مورد تدوین کارت اهداف برای هر روستا یا بخش، براساس ظرفیتها و مزیت های نسبی آن و پیگیری بر همان اساس سخن گفت.
وی در ادامه در خصوص ایده های جدیدی که به معین ها ارائه می شود گفت: برای کسانی که با ایده های جدید مایلند در چارچوب معین ها فعالیت کنند باید سامانه ایی برای ثبت این ایده ها ایجاد نماییم تا مدیریت دانش در این خصوص انجام پذیرد.
حسینی در ادامه حضور آقای رزم حسینی در وزارت صمت را مغتنم دانست و به نقل از وی گفت : استمرار، رمز موفقیت در این مدل است. وی اضافه کرد: در حال حاضر بعضی از پروژه ها و طرح های زیر نظر معین ها، با مشکلات متعددی در خصوص کسب مجوز و پروانه ها روبرو هستند که به سازمان صمت مربوط می شود و با حضور رزم حسینی در رأس این وزارت، جای نگرانی وجود ندارد و مطمئناً کارها با سرعت بیشتری به پیش خواهد رفت.   
در ادامه بادیانی و ایرانمنش دبیران کارگروه های قوانین و مقررات کسب و کار و همچنین مالی در خصوص فعالیت های خود به اختصار توضیح دادند.
 در این جلسه مقرر گردید تا اطلاعات تمامی معین ها از جمله پروژه های معلق و راکد به کمیته ارائه گردد تا بر همان اساس و در جهت رفع مشکلات برنامه ریزی گردد، همچنین ارتباط با ارگان ها و نهاد های استانی با تاکید اعضاء در دستور کار قرار گرفت. از دیگر مصوبات این جلسه بازدید میدانی به صورت هفتگی از کلیه معین ها و تشکیل کارگروه فرهنگی و اجتماعی به منظور توسعه متوازن در مدل مثلث اقتصادی و استفاده از پایگاه و سرمایه های اجتماعی بود که مورد تائید کلیه اعضاء قرار گرفت.
در پایان این جلسه حجت الاسلام زردوزنیا با اشاره به تسریع در هویت بخشیدن به کمیته راهبری خواستار تهیه فرآیند و ساز و کار داخلی و تشکیلاتی برای این کمیته شد که پس از بحث و تبادل نظر بین اعضاء، تصویب و ششمین جلسه به پایان رسید.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد