hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > اولین نشانه ابتلا به کرونا قبل از سرفه و تب چیست؟

اولین نشانه ابتلا به کرونا قبل از سرفه و تب چیست؟

کارشناس گسترش و بیماری‌های ستاد مرکز بهداشت مهاباد گفت: سرفه و تب نخستین علائمی نیستند که مبتلایان به کووید ۱۹ از خود نشان می‌دهند.
عبدالله نژاد کارشناس گسترش و بیماری‌های ستاد مرکز بهداشت مهاباد ، اظهار کرد: بیماران مبتلا به کرونا به طور گسترده پیش از سایر علائم رایج از مشکلات عصبی مانند سردرد، سرگیجه، کاهش هوشیاری رنج می‌برند. همچنین برخی تحقیقات ثابت کرده است مشکلات مرتبط با دستگاه گوارشی همانند دل پیچه و اسهال پیش از علائمی مانند تب و سرفه خود را نشان می‌دهند.
این مقام مسئول در مهاباد با بیان اینکه ابتلا به کروناویروس با علائم سرماخوردگی از جمله گرفتگی و آبریزش معمولی بینی ارتباط ندارد، افزود: در بسیاری از بیماران، از بین رفتن حس بویایی اولین علامت ابتلا به کروناویروس است که در مرحله اولیه بیماری تجلی پیدا می‌کند و در صورت بروز چنین نشانه‌ای باید اقدامات لازم برای مبارزه با کرونا انجام شود.
عبدالله نژاد اذعان کرد: علائم رایج کرونا در گروه‌های سنی مختلف با یکدیگر متفاوت است و تب و سرفه در بزرگسالان شایع‌تر است، اما در کودکان و نوجوانان این گونه نیست و بسیاری از کودکان مبتلا به کرونا هیچ علائمی ندارند.

کارشناس گسترش و بیماری‌های ستاد مرکز بهداشت مهاباد با بیان اینکه ۵۵ درصد کودکان از بی حالی و ضعف رنج می‌برند، تصریح کرد: مشکلات مختلف پوستی شامل خارش، التهاب، جوش و … با اسهال از جمله شایع‌ترین علائم کرونا در کودکان مبتلا بوده است.
همه‌گیری ویروس کرونا در جهان همچنان ادامه دارد و دولت‌ها هنوز موفق به مهار و کنترل شیوع بیماری در جامعه نشده‌اند. تنها امید دانشمندان این است که بتوانند با شناسایی رفتار ویروس و آگاه سازی مردم نسبت به آن، زنجیره شیوع در جامعه را قطع کنند.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد