hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > سمنان > فعالیت 93 کارگاه قالی بافی در استان سمنان

فعالیت 93 کارگاه قالی بافی در استان سمنان

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان از فعالیت 93 کارگاه قالی بافی در استان سمنان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان ، حمیدرضا مداح با اعلام این خبر گفت: بیش از ده هزار بافنده فعال و تعداد 8 مجتمع قالیبافی در استان وجود دارد که این تعداد بافنده در 93 کارگاه در استان فعالیت می کنند

وی افزود: کارگاه های قالی بافی بصورت متمرکز و غیر متمرکز فعالیت می کنند که 58 کارگاه بصورت متمرکز و 35 کارگاه بصورت غیرمتمرکز می باشند و سالیانه 24هزارمترمربع فرش دستباف توسط بافندگان خانگی و بافندگان شاغل در کارگاه ها و مجتمع های قالیبافی در استان تولید می گردد.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان تعداد شرکت های تعاونی فعال در حوزه فرش دستباف را حدود 26 شرکت عنوان کرد.

وی افزود: از این تعداد ، 20شرکت تعاونی فرش دستباف شهری و 6تعاونی فرش دستباف روستایی می باشد که زیر نظر 2 اتحادیه شرکت های تعاونی فرش دستباف روستایی و اتحادیه شرکت های تعاونی صنایع دستی و فرش دستباف شهری فعالیت می کنند.

حمیدرضا مداح با اشاره به برخی مشکلات موجود در حوزه فرش ، اظهار داشت: افزایش قیمت مواد اولیه و کمبود سرمایه و همچنین عدم اختصاص تسهیلات کم بهره از مهمترین مسایل و مشکلات بافندگان فرش در استان است که با توجه به اینکه در استان مواد اولید از طریق استانهای بزرگ و غیر مستقیم تهیه می شود ، هزینه تأمین آن برای قشر بافنده سنگین بوده و برخی از شرکت ها نیز باقیمت بالاتری این مواد اولیه را عرضه می کنند.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد