hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > پودر دکلره؛ هیچ ترسی نداشته باشید!

پودر دکلره؛ هیچ ترسی نداشته باشید!

دکلره چیست؟ دکلره کردن به موها آسیب می‌رساند؟ پودر دکلره چند نوع دارد؟ آیا پودر دکلره‌ای وجود دارد که به موها آسیب نرساند؟
مطمئنا اکثر خانم‌ها به واسطه استفاده از لوازم آرایشی حداقل یک بار نام پودر دکلره را شنیده‌اند. اما اگر بار اولی است که تصمیم به رنگ کردن موهای خود دارید و می‌خواهید راجب این فرآیند نکات بیشتری را بدانید تا آخر این مقاله با ما همراه باشید. در این مقاله انواع پودرهای دکلره، نحوه دکلره کردن، ویژگی‌ها و آسیب‌های ناشی از پودرهای دکلره را بیان خواهیم کرد.

پودر دکلره (bleaching powder)

دکلره ماده‌ای با ساختار شیمیایی می‌باشد که برای سفید کردن و بی رنگ کردن مو از آن استفاده می‌شود. در واقع پودر دکلره با از بین بردن رنگدانه‌های مو موجب بی رنگ شدن وسفید شدن موها می‌گردد. دکلره‌ها به صورت پودری یا کرم وجود دارند. دکلره‌های پودری کارایی بیشتری داشته و بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرند.

پودر دکلره؛ دشمن موهای شما؟

همیشه قبل از دکلره کردن موها این نگرانی در افراد به وجود می‌آید که دکلره کردن منجر به سوختن موها می‌شود و به ساختار مو آسیب جدی وارد می‌کند. از طرفی اکثر خانم‌ها علاقه زیادی به رنگ کردن موها و تغییر در ظاهر خود دارند اما بین دو راهی مشکلی قرار می‌گیرند. در پاسخ باید گفت که استفاده از هر محصول بی رنگ کننده مو به دلیل اینکه ملانین مو را از بین می‌برد و موها را بی رنگ می‌کند می‌تواند آسیبی به موها وارد نمایند. اما خبر خوب این است که استفاده از محصولات باکیفیت بالا و متناسب با ساختار مو می‌تواند این آسیب‌ها را به حداقل رسانده و نگرانی شما را از این بابت رفع نماید.

پودر دکلره‌‌ و رابطه آن با اکسیدان‌ها

پودر دکلره‌ را می‌توان با انواع اکسیدان‌ها ترکیب کرده و استفاده نمود. استفاده از انواع مختلف اکسیدان‌ها بستگی به نوع ساختار مو و رنگ طبیعی آنها دارد. اکسیدان‌ها در ولوم‌های 10، 20، 30 و 40 موجود می‌باشند و بسته به نوع مورد نیاز شما مورد استفاده قرار می‌گیرند. به طور مثال اکسیدان ولوم 10 که ضعیف‌ترین اکسیدان می‌باشد برای پایه موهای 1 تا 5 و اکسیدان ولوم 40 و قویترین اکسیدان برای رنگ موهای بسیار تیره استفاده می‌شوند.

پودر دکلره و پایه‌های مو

پایه‌های مو حکم شناسنامه مو را دارند و اکسیدان‌ها و دکلره‌ها را بر اساس این پایه‌ها انتخاب می‌شوند. رنگ موها را از تیره ترین پایه یا درجه( مشکی ) تا روشن‌ترین درجه ( بلوند ) به 10 قسمت تقسیم می‌شوند.
پایه 1 : قرمز
پایه 2 : قرمز نارنجی
پایه 3 : نارنجی قرمز
پایه 4 : نارنجی
وقتی موها به رنگ‌های بالا برسند به اصطلاح مو در حد دکلره ضعیف رنگ باز کرده و بیشتر از این مقاومت ندارد. رنگ‌های قهوه ای متوسط، بلوطی، مسی، فندقی و قهوه‌ای صدفی می‌تواند رنگ‌های مناسب برای این پایه‌ها باشد . 
پایه 5 : نارنجی زرد
پایه 6 : زرد نارنجی
پایه 7 : زرد
پایه‌های 5 تا 7 دکلره متوسط نام دارند. رنگ‌های مورد استفاده برای این پایه‌ها رنگ‌های روشن مانند قهوه ای روشن، رنگهای خاکستری و رنگ‌های آکاژو می‌باشد. 
پایه 8 : زرد روشن
پایه 9 : زرد خیلی روشن
پایه 10 به بالا :  پلاتینه تا سفید
پایه‌های 8 به بالا، بالاترین پایه‌ها می‌باشند و رنگ‌های مورد استفاده برای این پایه‌ها رنگ‌های طلایی، بلوند و سفید پلاتینی می‌باشند.
بعد از معرفی پیش نیاز‌های دکلره مو حالا به سراغ نقش اصلی این نمایش یعنی پودر دکلره می‌رویم. همانطور که در ابتدا گفتیم پودر دکلره با از بین بردن رنگدانه‌های مو موجب سفید شدن و یا بی رنگ شدن مو می‌گردد. پودرهای دکلره در دو نوع آبی و سفید موجود می‌باشند. اما تفاوت این دو چیست؟ آیا تفاوت آنها تنها بر اساس رنگشان است؟

پودر دکلره آبی و سفید؛ تفاوت چیست؟

در واقع پودر دکلره آبی برای اشخاصی که موهای سالم و با رنگ طبیعی داشته مورد استفاده قرار می‌گیرد. پودر دکلره سفید نسبت به پودر دکلره آبی ضعیف‌تر می‌باشد و برای موهای حساس، شکننده و موهایی که از قبل رنگ شده باشند مورد استفاده قرار می‌گیرد. 

ویژگی های پودر دکلره مناسب

حال که با انواع پودر دکلره آشنا شدید این سوال پیش می‌آید که پودر دکلره خوب چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد.
از مزایای پودر دکلره با کیفیت این است که پس از مخلوط کردن با اکسیدان ها کف ایجاد نمی کند.  
پودر دکلره با کیفیت با گذشت زمان از ترکیب اولیه سفت و سخت می‌شود.
وقتی پودر دکلره را در فویل بندی‌های مو قرار می‌دهیم هیچ موادی بیرون نمی‌ریزد در حالی که پودر دکلره بی‌کیفیت دچار نشتی می‌شود.
پودر دکلره خوب پودری بدون غبار و گاز است و هنگامی که آن را از فاصله 30 سانتی متری درون ظرف می‌ریزیم هیچ غباری از آن بلند نخواهد شد.

مراقبت‌های بعد از دکلره کردن

بعد از دکلره کردن، مو نیاز به مراقبت‌های ویژه دارد که این موارد را در ادامه ذکر خواهیم کرد. 
1- بعد از دکلره کردن تا چند هفته از رفتن به استخر خودداری کنید.
2- بعد از دکلره کردن از کلاه های پلاستیکی استفاده نکنید . موهای دکلره زیر کلاه پلاستیکی ظرافت و حالت خود را از دست می دهند.
3- در دوران قاعدگی و یا بارداری از دکلره کردن موهای خود خودداری کنید.
4- بعد از دکلره کردن از شامپوهای نرم کننده و یا شامپو بچه استفاده کنید.
5- برای حالت دادن به موهای دکلره شده از سشوار و یا اتومو استفاده نکنید زیرا موها خرد می شود و دچار شکنندگی میشود.

قابلیت پلکس

برخی محصولات دکلره مو دارای خاصیت پلکس می‌باشند که از ویژگی‌های بارز این محصولات به حساب می آید. پلکس مو به عنوان یک محافظ برای موها عمل می‌کند و  پیوند و ساختار مو را تقویت می بخشد. پلکس مو باعث می شود تا موهای دکلره شده آسییب نبیند و مو ها را در شرایط ویژه‌ای نگه داری می کند. قابلیت پلکس مو هم موها را ترمیم می سازد و هم موجب زیبایی هر چه بیشتر موها می شود. برای موهای آسیب دیده محصولاتی که قابلیت پلکس مو را دارند بسیار مناسب می باشند.

دکو کرم چیست؟

دکو کرم‌ها محصولات دیگری شبیه به پودر های دکلره می باشند که برای فرآیند سفید کردن مو مورد استفاده قرار می گیرند. دکو کرم ها از همان مواد پودرهای دکلره به اضافه مقداری روغن تشکیل شده است. وجود روغن در این محصولات باعث شده است تا فرآیند بی رنگ کردن موها کندتر انجام شود و آسیب کمتری به نسبت پودر دکلره به موها وارد شود. این محصول برای موهای ضعیف‌تر مناسب می باشد. خانم‌هایی که موهای ضعیف تری دارند می توانند از دکوکرم ها استفاده نمایند.

دکوکرم یا پودر دکلره؟

از هر دوی این محصولات برای سفید کردن و بی رنگ کردن موها استفاده می شود و شما از هر دوی آنها می توانید استفاده کنید. 
اگر موهای رنگی ندارید و موها رنگ طبیعی خودشان را دارند بهتر است از دکو کرم ها استفاده نمایید. اگر موهای رنگی دارید باید از محصول قوی تری استفاده نمایید. پودر دکلره برای موهای رنگی مناسب تر خواهد بود.

انواع پودرهای دکلره

پودرهای دکلره در رنگ ها و انواع مختلفی موجود هستند که هر یک ویژگی های خاص خود را دارا می باشد. بر اساس قوانین خنثی سازی رنگ ها هر پودر دکلره رنگی برای خنثی سازی رنگ های مختلف مو به کار برده می شود.

پودر دکلره بنفش

این پودر همانند شامپوهای ضد زردی عمل می کند و از زرد شدن موها جلوگیری می کند. موهایی که ممکن است بعد از دکلره زرد شوند باید از این محصول بر روی آنها استفاده شود. اگر می خواهید موهایی به رنگ خاکستری و یا دودی داشته باشید، می توانید از این محصول استفاده نمایید.

پودر دکلره سبز

پودر دکلره سبز ضد قرمزی مو است. اگر رنگدانه های قرمز رنگ و یا توناژ های نامناسب بر روی موهای خود دارید می توانید از پودر دکلره سبز استفاده نمایید. بر اساس خنثی سازی رنگ ها رنگ سبز خنثی کننده رنگ قرمز است.

پودر دکلره آبی

این پودر برای خنثی سازی رنگ نارنجی موها به کار می رود. اگر موهایی با توناژهای نارنجی رنگ و یا هویجی دارید می توانید از این محصول استفاده نمایید.

پودر دکلره سفید

از پودر دکلره سفید برای روشن سازی موها تا چند پایه استفاده می شود. پودر دکلره سفید قوی ترین نوع پودر دکلره می باشد. این پودر خاصیت خنثی سازی رنگی ندارد.

جمع بندی

حال که با انواع مختلف پودر دکلره و ویژگی های پودر دکلره خوب و راه‌های مراقبتی بعد از دکلره کردن آشنا شدید نوبت به انتخاب و استفاده از یک محصول باکیفیت و مناسب برای موهای شما می‌رسد. پودر دکلره ولا یکی از محصولات فروشگاه زیکو می‌باشد که بسیار مناسب و باکیفیت بوده و موجب رضایت مصرف کنندگان است این پودر با قابلیت پلکس موجب محافظت از موهای آسیب دیده می‌شود. برای تهیه این محصول می‌توانید به فروشگاه زیکوشاپ مراجعه نموده و به راحتی این محصول را تهیه نمایید.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد