hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > چند راهکار ساده طب سنتی برای داشتن "پوستی شفاف و شاداب"

چند راهکار ساده طب سنتی برای داشتن "پوستی شفاف و شاداب"

پوست باید شفافیت و روشنی کافی داشته همچنین باز بودن منافذ آن در حد طبیعی و نرمال باشد؛ در این مطلب به چند راهکار ساده طب سنتی برای داشتن "پوستی شفاف و شاداب" اشاره شده است.
معمولاً در افراد با پوست چرب، منافذ باز پوستی شایع‌تر است، به دلیل اینکه چربی تولید شده زیادتر از حد معمول است و برای دفع از سطح پوست، فشار بیشتری را وارد می‌‌کند لذا منافذ پوستی باز و گشاد می‌‌شوند.
افراد دارای پوست چرب باید از شوینده‌ای استفاده کنند که بتواند چربی اضافه را از سطح پوست پاک کند.
یکی از ساده‌ترین و در دسترس‌ترین این شوینده‌ها، "اسپری گلاب" است؛ گلاب منافذ پوستی را می‌‌بندد و از شل بودن و افتادگی پوست نیز جلوگیری می‌‌کند همچنین باعث می‌شود تا پوست دچار جوش نشود.
اسپری گلاب از آن جهت که گلاب قابض است، برای درمان منافذ باز پوستی بسیار کارا عمل می‌کند.
یکی از مهمترین عواملی که شفافیت پوست را به همراه دارد، تولید خون صالح (سالم) در بدن و سلامت کامل کبد به واسطه تغذیه صحیح و سالم است؛ پاکسازی بدن از صفرای زائد میتواند به شادابی و طراوت پوست همچنین کاهش زردی پوست کمک کند.
پرهیز از خوردن غذاها و مواد خوراکی مثل غذاهایی با ادویه زیاد، انواع سس‌ها، مواد غذایی سرخ کردنی، شکلات و غذاهای فست فود و حاضری از جمله ساده‌ترین و کاربردی‌ترین شیوه‌ها برای کنترل صفرا به شمار می‌آید.
نوشیدن آب انار یا جوشانده عناب نیز می‌‌تواند به پاکسازی و تصفیه خون در بدن کمک بسزایی کند.
چند راهکار برای رفع "چین و چروک و تیرگی پوست"
با توجه به اینکه عروقی که چشم را تغذیه می‌کنند از ریزترین عروق هستند بنابراین هرگاه سطح "صفرای معلق" در بدن بالا برود یا صفرا خشک شود، این امر می‌تواند باعث تیرگی و خشکی پوست صورت شود.
برای درمان این خشکی، تیرگی و چروک پوست صورت باید صفرای موجود در بدن را به "صفرای لطیف" تبدیل کنیم؛ برای تولید این صفرای لطیف "به‌صورت موضعی" می‌توان روزانه به‌مدت 10 دقیقه سر و صورت را با روغن زیتون یا روغن سیاهدانه ماساژ دهیم و برای کف سر و ابرو می‌توان از "برس" استفاده کرد تا شتاب گردش خون در سر را افزایش یابد.
همچنین برای اینکه صفرای موجود در بدن را به‌صورت خوراکی به صفرای لطیف تبدیل کنیم باید شیرینی‌های لطیف طبیعی میل شود مثل عسل، انگور و خرما و... همچنین مصرف سرکه‌انگبینی که با 1/2 واحد سرکه تولید شده باشد نیز برای این منظور بسیار مفید است.
از سوی دیگر باید توجه داشت به‌صورت کلی باید از نوشیدن "آب سرد" همچنین نوشیدن آب بین غذا پرهیز شود و از جویدن کامل غذا غافل نشد؛ این پرهیزات، سلامت کبد را تامین می‌کند و سلامت کبد، رمز سلامت، شادابی و شفافیت پوست است!
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد