hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > روشهای درمان بواسیر و شقاق با جراحی لیزر

روشهای درمان بواسیر و شقاق با جراحی لیزر

بیماری شقاق یک پارگی بسیار پر درد و کشیده شده در قسمت داخلی مقعد است. علت آن اغلب زیاد فشار دادن مدفوع سفت است. به طور معمول شکاف مقعدی درد شدیدی است که در حین حرکات روده اتفاق می افتد. در بیشتر موارد ، این یک شکاف حاد مقعدی است که با پمادها و شیوه صحیح مدفوع قابل درمان است. 
 روش های بسیار زیادی برای درمان بیماری شقاق وجود دارد ولی باید بدانید یکی از بهترین و مهمترین این روش ها جراحی با لیزر می باشد. لیزر عوارض کمتری برای بدن دارد و بدون درد بیماری را درمان می سازد. بسیاری از افرادی که از جراحی شقاق ترس دارند و نمی خواهند بیماری خود را با این روش درمان نمایند. در حال حاضر استفاده از لیزر بهترین روش درمانی می باشد که می توانند انتخاب کنند.
 
شما زمانی که بخواهید با استفاده از روش های سنتی بیماری شقاق خود را درمان کنید باید یک الی دو روز قبل عمل در بیمارستان حضور داشته باشید. اما اگر بخواهید از لیزر استفاده کنید نیازی به ماندن در بیمارستان ندارید. همین مسئله ترس بسیاری از افراد را به طور کلی از بین برده است.
 
آن دسته از افرادی که از عمل کردن با چاقو تیغ می ترسند می توانند به این روش درمانی اعتماد بیشتری داشته باشند. برخی از مهمترین و اصلی ترین مزیت هایی که این روش درمانی برای درمان بیماری شقاق دارد و شما باید از آن آگاهی داشته باشد عبارت است از :
 
1. زخم یکی از مهمترین علامت های بیماری شقاق می باشد که با استفاده از لیزر شما می توانید زخم های خود را سریعا بهبود ببخشد. شما زمانی که این بیماری را تجربه می کنید زخم های ناحیه اطراف مقعد آزارتان می دهد، بر همین اساس باید آن زخم ها هرچه سریعتر بهبود پیدا کنند.
 
2. بی اختیاری مقعد یکی از مهمترین نشانه های این بیماری به شمار می رود که با جراحی شقاق از طریق لیزر این عارضه کاهش پیدا می کند.
 
3. اگر شما از روش های سنتی جراحی برای درمان شقاق خود استفاده کنید، امکان دارد به عفونت ها و یا بیماری های مختلفی دچار شوید. در جراحی سنتی مبتلا شدن افراد به بیماری هپاتیت بسیار رخ داده است که در عمل با لیزر این عفونت و بیماری هرگز رخ نمی دهد.
 
4. جراحی شقاق با لیزر تمرکز پزشک را بسیار بالاتر می برد، چرا که زمان زیادی نمی برد و به همین دلیل پزشک در کمترین زمان می تواند بیماری را درمان سازد. روش های جراحی دیگر زمان زیادی می برند و به همین دلیل امکان دارد که پزشک در طول جراحی خسته شود. زمانی که پزشک تمرکز زیادی داشته باشد می توانید به بهترین نحو ممکن جراحی را انجام دهد.
 
5. با استفاده از این روش جراحی دیگر نیازی نیست پانسمان های بزرگی در قسمت مقعد انجام شود، بلکه با یک پانسمان کوچک زخم پوشانده می شود. این نوع از روش جراحی از آنجایی که با تیغ و چاقو کاری ندارد، زخم را عمیق تر نمی سازد و به همین دلیل درد افراد بعد از آن بسیار کمتر خواهد بود.
 
6. عروق خونی زمان جراحی شقاق با لیزر به خوبی کنترل می شود، به همین دلیل در این روش درمانی شما خونریزی مشاهده نخواهید کرد. همین مورد مهم یکی از بهترین گزینه ها و مزیت هایی لیزر می باشد، چرا که بسیاری از افراد از ترس خونریزی از روش های دیگر جراحی استفاده نمی کنند.
 
7.  یکی از مهمترین و اصلی ترین دلایل هایی که موجب شده است افراد از روش لیزر درمانی استفاده کنند، این است که روند درمان زمان زیادی نمی برد. افراد بدون شک به دنبال روش درمانی برای بیماری شقاق خود هستند که زمان زیادی نبرد و به زودی هم درد و خونریزی آنها را از بین ببرد. این درمان برای بیمار مشکلی به وجود نمی آورد و به راحتی پیش می رود.
 
8. از دیگر مزیت های مهمی که جراحی شقاق با لیزر دارد این است که بیمار بعد از جراحی دیگر نیازی نیست در بیمارستان بستری شود.  بسیاری از روش های درمانی دیگر به بستری نیاز دارند، ولی این روش به بستری شدن بیمار نیاز ندارد. بعد از اینکه با استفاده از لیزر بیماری شقاق شما درمان شود می توانید از بیمارستان مرخص شود و به منزل بروید. البته که باید مراقبت های بعد از جراحی را بسیار جدی بگیرید.
 
9. آسیب ندیدن بافت اطراف مقعد یکی از مهمترین مزیت های درمان با لیزر می باشد. در این روش جراحی های خاص مانند استفاده از تیغ کاربرد ندارد و به همین دلیل زخم عمیق در قسمت مقعد به وجود نمی آید. اگر شما از روش های دیگر جراحی استفاده کنید باید مراقبت های مورد نیاز از آن زخم را بسیار جدی پیگیری نمایید، چرا که در غیر این صورت دچار عفونت  خواهید شد. عوارض بعد از جراحی سنتی خطرات زیادی به همراه دارد که استفاده از لیزر این عوارض را به همراه نخواهد داشت.
 
10. از دیگر مزیت های جراحی شقاق با لیزر این است که سرپایی می باشد. بسیاری از افرادی که به این بیماری دچار می شوند نباید کم تحرک باشند، همین امر موجب می شود بعد از عمل حرکت کنند تا دوران درمان آنها با سرعت بیشتری پیش روی داشته باشد. آن دسته از افرادی که سن بالایی دارند می توانند از این روش درمانی استفاده کنند تا تحرک بیشتری داشته باشند.
 
11. لیزرها به کم تواند و یا پر توان تقسیم بندی می شوند که بر اساس شدت بیماری شما یکی از آنها را پزشک انتخاب کرده و جهت درمان بیماری از آنها استفاده می کند. شما باید مورد معاینه پزشک قرار بگیرید تا پزشک شدت بیماری را به خوبی تشخیص داده و یکی از روش های درمانی را مورد استفاده قرار دهد.
 
جراحی شقاق با لیزر و عوارض آن
همه ما به خوبی می دانیم هر یک از روش های درمانی که برای درمان بیماری شقاق انتخاب می کنیم امکان دارد عوارضی نیز به همراه داشته باشد. بر همین اساس باید بدانید درمان بیماری شقاق با استفاده از لیزر همانطور که مزیت های زیادی به همراه دارد امکان دارد عوارضی نیز به همراه داشته باشد. برای انتخاب آن روش جهت درمان بیماری بهتر است به خوبی با عوارض آن هم آشنایی داشته باشید و سپس آن را برای درمان بیماری خود انتخاب کنید. البته که باید بدانید مزیت های آن بسیار بیشتر است و به همین دلیل بسیاری از افراد ترجیح می دهند لیزر درمان را انتخاب کنند.
 
درمان شقاق,درمان بواسیر,جراحی شقاق و بواسیر با لیزردرمان شقاق
 
عوارض درمان شقاق با لیزر بستگی به تکنیک هایی که پزشک از آنها استفاده می کند. آن دسته از تکنیک هایی که کم توان هستند بدون شک هیچ عارضه ای نیز ندارند. ولی دقت داشته باشید برای استفاده کردن از تکنیک های پرتوان امکان دارد عوارض آن وارد بدن شما شود. البته عوارض آن بسیار زیاد نیست که شما را انجام دادن و انتخاب کردن این روش برای درمان بیماری تان منصرف سازد.
 
اگر دستگاه های لیزر مناسب نباشد و از بین برندهای معتبر انتخاب نشود، امکان دارد که بافت های مقعد را به طور کلی از بین ببرد و بسوزاند. شما باید بهترین پزشک را برای درمان بیماری شقاق خود انتخاب کنید که دستگاه های پیشرفته ای دارد. در این مورد بهتر است به تجربه و تخصص پزشک خود اعتماد داشته باشید. تنها در این صورت می توانید درمان بیماری خود را به او بسپارید.
 

بیماری بواسیر یا هموروئید چیست؟

بواسیر یا هموروئید (Hemorrhoid)  تورم و التهاب رگهای اطراف مقعد یا قسمت تحتانی راست روده (رکتوم) است. در بسیاری از موارد بواسیر پس از چند روز خود به خود برطرف می شود. اما گاهی می تواند تبدیل به یک رویداد ماندگار شود که علاوه بر ایجاد درد، فعالیت های ساده ای مانند نشستن یا راه رفتن را ناخوشایند و چالش برانگیز میکند. درمان بواسیر به منظور به حداقل رساندن علائم، کوچک کردن، و یا از بین بردن آن صورت می گیرد و شامل طیفی از درمانهای محافظه کارانه تا جراحی است. 
 
جراحی بواسیر توسط لیزر
اگر شما یکی از کسانی هستید که قصد دارید بیماری بواسیر خود را توسط لیزر جراحی کنید بهتر است با ما همراه باشید .بیماری بواسیر روش های درمانی مختلفی دارد . از درمان های خانگی گرفته تا قرص ها و انواع و اقسام جراحی ها اما یکی از بهترین روش هایی که اخیرا بیماران آن را انتخاب می کنند روش جراحی توسط لیزر است . 
 
درمان شقاق,درمان بواسیر,جراحی شقاق و بواسیر با لیزردرمان بواسیر
 
در میان تمام روشهای موجود برای عمل ، جراحی بواسیر با لیزر اخیراً به دلیل مزایای آشکار آن و همچنین به دلیل جراحی بدون درد در دنیا بسیار مشهور شده است. اگرچه، این روش هم معایب و مزایا خاصی دارد که درباره آن صحبت خواهیم کرد. 
 
مزایای درمان بواسیر با جراحی لیزر
برای شروع بحث در مورد جراحی بواسیر لیزر ، بیایید با در نظر گرفتن مزایای اصلی آن این موضوع را شروع کنیم . چرا که مزیت ها بیشتر از معایب های عمل جراحی با لیزر هستند. 
 
پس از انجام جراحی، بیمار در همان روز مرخص می شود بنابراین از هزینه های غیر ضروری در بیمارستان ممانعت می کند.بعضا به آن جراحی سرپایی هم گفته می شود . چرا که در این روش جراحی سریع و بدون مقدمات انجام می شود و بیمار در کمترین زمان ممکن درمان می شود. 
 
این روش از همه مطمئن تر است زیرا شامل مصرف قرص یا زدن آمپول های مخصوص قبل از عمل نمی شود . همچنین جراحی لیزر درصد خطای بسیار کمی نسبت به جراحی های باز (با چاقو و ...) دارد و به سرعت خاموش می شود . در نتیجه ایمن تر است.
 
از آنجا که رگهای خونی توسط لیزر در این جراحی مهر و موم می شوند ، احتمال خونریزی را به حداقل می رساند.
 
جراحی بواسیر لیزر می تواند خطرات هرگونه عوارض بعدی پزشکی را از بین ببرد، زیرا به بافت اطراف بواسیر آسیب نمی رساند. علاوه بر این ، از مرگ بافت نیز جلوگیری می کند.
 
این روش جراحی پیچیده نیست و روند انجام آن مراحل سختی را در پیش ندارد و حتما نیازی به بودن یک پزشک بسیار ماهر و متخصص ندارد. با وجود خودکار بودن حرکت لیزر یک دستیار ساده پس از چند بار مشاهده و اطلاع از نکات مهم پزشکی قادر است این عمل را به خوبی انجام دهد. 
 
علاوه بر تمامی موارد گفته شده جراحی بواسیر لیزر به ترمیم سریع سایر زخم های اطراف مقعد نیز کمک می کند.
 
معایب درمان بواسیر با جراحی لیزر
هزینه این جراحی گران است زیرا ماشین آلات و لیزری که برای درمان استفاده می شود نیاز به شارژ دارد که هزینه آن نیز گران است . همچنین انواع ماشین آلات مورد نیاز برای انجام جراحی بواسیر با لیزر در همه بیمارستان ها موجود نیست.
 
به دلیل تشعشعات ساطع شده از لیزر ، جراحان برای اهداف ایمنی باید از عینک مخصوص استفاده کنند.این تششعات ضرری برای پوست بیمار ندارد اما احتیاط شرط عقل است.
 
در صورت خونریزی شدید، ممکن است هزینه درمان با لیزر به سایر روش های درمانی بسیار گرانتر شود.
 
جراحی بواسیر لیزر نیز به عنوان hemorrhoidectomy نامیده می شود. علی رغم مزایای عمده، جراحی بواسیر با لیزر ، بسیاری از بیماران هنوز ترجیح می دهند مشکلات بواسیر خود را به جای انجام هرگونه جراحی با استفاده از محصولات درمانی طبیعی حل کنند.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد