hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > بازارچه صنایع دستی برای حمایت از هنرمندان ‌یاسوجی راه‌اندازی شد

بازارچه صنایع دستی برای حمایت از هنرمندان ‌یاسوجی راه‌اندازی شد

معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در راستای منویات مقام معظم رهبری و تاکید ایشان بر جهش تولید بازارچه‌های صنایع دستی در استان راه اندازی می‌شود.
پریسا راد معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کهگیلویه و بویراحمد  اظهار داشت: وجود بازارچه‌های صنایع دستی در هر منطقه یکی از زمینه های مهم رشد صنایع دستی هست.
وی افزود: سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به عنوان متولی دومین بازارچه صنایع دستی را جهت حمایت از هنرمندان فعال در این عرصه و معرفی ظرفیت‌های استان در شهر یاسوج راه‌اندازی کرده‌است.
پریسا راد در ادامه خاطر‌نشان کرد: در این بازارچه محصولاتی نظیر البسه محلی، دست بافته‌های داری، معرق، منبط، زیورآلات و چرم در 25 غرفه عرضه می‌گردد.
وی بیان کرد: در شرایط کنونی و با توجه به شیوع ویروس کرونا و تاثیر آن بر فعالیت‌های اقتصادی سازمان میراث فرهنگی جهت حمایت از هنرمندان این بازارچه را راه اندازی و هزینه‌های مربوط را متقبل شده‌است.
وی افزود: علاوه بر این بازارچه در نظر داریم بازارچه‌های مشابه‌ای را در آینده نزدیک در دو شهرستان کهگیلویه و گچساران راه اندازی کنیم و در ادامه کار بقیه شهرستانهای استان نیز از چنین ظرفیتی برخوردار خواهند شد.
پریسا راد با اشاره به نحوه واگذاری غرفه‌ها به هنرمندان فعال خاطرنشان کرد: أین غرفه‌ها به هنرمندان فعال و دارای مجوزهای چهارگانه مورد تایید سازمان، که در نمایشگاه‌ها حضور فعال داشته باشند واگذار می‌گردد.
راد افزود: در سال جاری با توجه به شیوع ویروس کرونا و پیرو دستورالعمل‌های ستاد ملی مبارزه با کرونا از برگزاری هرگونه نمایشگاه صنایع دستی معذور بوده‌ایم.
معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: در حوزه صنایع دستی 35 هزار هنرمند در سطح استان فعال هستند، که از این تعداد 16 هزار هنرمند در سامانه هوشمند ثبت‌نام شده اند و برای آنها شناسنامه هنری صادر گردیده‌است.
پریسا راد در ادامه خاطر‌نشان کرد: در شهرستان گچساران روستاهای بید زرد و باباکلان و در شهرستان دنا روستای سادات محمودی با توجه به ظرفیت‌های موجود به عنوان پایلوت انتخاب شده‌اند.
وی افزود: تسهیلات حمایتی در دو بخش خانگی و سامانه کارا به هنرمندان پرداخت می‌شود، و هنرمندانی که دارای مجوز و متقاضی اخذ تسهیلات باشند، ثبت نام و در نوبت دریافت وام قرار می‌گیرند.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد