hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > تولید صنعتی مازندران ۲.۵ درصد رشد کرد

تولید صنعتی مازندران ۲.۵ درصد رشد کرد

 حسینقلی قوانلو در نشست تجلیل از واحدهای نمونه صنعتی مازندران که با حضور معاون وزیر صنعت ، معدن و تجارت اعلام کرد: مهم ترین علت این میزان رشد با وجود شرایط سخت اقتصادی را به راه انداختن نهضت تولید داخلی همسو با سراسر کشور اعلام کرد.



وی توضیح داد : صنعت مازندران امسال جایگزینی ۳۸ میلیون دلار تولید داخلی به جای واردات را هدف‌گذاری کرده بود که تاکنون ۳۱ میلیون دلار آن محقق شده است.

قوانلو با اعلام این که صنعت مازندران سال گذشته را هم بدون رشد منفی پشت سر گذاشته بود ، افزود : می توان گفت تحریم یک فرصت برای بسیاری از بخش های اقتصادی استان بوده است.

وی گفت : بر اساس گزارش مرکز آمار ایران ،پارسال ۴۳ هزار و ۸۵۲ شغل در مازندران ایجاد شد در حالی که سهم استان ۴۲ هزار شغل از برنامه یک میلیون شغلی بود که دولت وعده داد.

وی ادامه داد : در ۶ ماهه امسال نیز ۹۹ پروانه با میزان سرمایه گذاری ۲۰۱۳ میلیارد تومان صادر شده که در مقایسه با کل سال قبل حجم خوبی را در سرمایه گذاری در بخش صنعت نشان می دهد.

قوانلو به ارائه تسهیلات برای تحقق رونق تولید در استان اشاره کرد و گفت : پارسال به ۳۶۵ واحد اقتصادی ۸۶۳ میلیارد تومان با معرفی کارگروه تولید تسهیلات پرداخت شد که از این نظر رتبه پنجم کشور را در جذب تسهیلات تبصره ۱۸ کسب کردیم و توانستیم ۸۳ درصد این تسهیلات را جذب کنیم

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد