hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > ورزشی > مذاکره تاج با رئیس فیفا برای ماندن در فدراسیون؟!

مذاکره تاج با رئیس فیفا برای ماندن در فدراسیون؟!

در حالی که قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان از سوی دکتر روحانی و پس از آن، وزیر ورزش ابلاغ شده است، شنیده شده تاج جلسه‌ای با رئیس فیفا در این خصوص دارد. روز گذشته البته تاج از تمدید قرارداد کی‌روش و دیدار ایران- برزیل خبرداد.

                         

                                                       


ملاقات با رئیس فیفا

وزیر ورزش و جوانان و معاون ورزش حرفه‌ای و قهرمانی این وزارتخانه نیز از همان ابتدای طرح موضوع قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان تاکید کردند که تمکین از قانون وظیفه همه افراد و نهادهای اجرایی است و ورزش نیز از این مقوله مستثنی نخواهد بود. ایسنا در ادامه نوشت: خبرهای رسیده از فدراسیون فوتبال، از تکاپوی مسئولان این فدراسیون حکایت دارد. مهدی تاج که پیش از این با طرح موضوع جانبازی‌‌‌اش خبرساز شده بود، این بار نیز در نامه‌ای به رئیس فیفا درخواست جلسه اضطراری کرده است. بر اساس اطلاعات واصله، این جلسه به تایید دفتر اینفانتینو رسیده و قرار است رئیس فدراسیون فوتبال ایران ۹ اکتبر مصادف با ۱۷ مهر در مقرر فیفا با اینفانتینو دیدار کند. بلیت‌های رفت و برگشت این ملاقات نیز از سوی مسئولان فدراسیون فوتبال ایران تهیه شده و قطعا اگر اتفاق خاصی رخ ندهد، مهدی تاج در تاریخ مذکور با رئیس فیفا دیدار خواهد کرد، دیداری که کتبا از سوی فدراسیون فوتبال به فیفا اعلام و برگزاری جلسه با رئیس فیفا رسما درخواست شده است. ممکن است برخی این سوال را مطرح کنند که همزمان با اجرای«قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان» در کشور، برگزاری این جلسه آن هم به درخواست ایران چه معنایی می‌تواند داشته باشد؟ آیا رئیس فدراسیون فوتبال ایران در دیدار با اینفانتینو به‌دنبال راهکاری برای دور زدن قوانین داخلی است؟ آیا تاج به پشتوانه فیفا می‌خواهد همچنان رئیس فدراسیون فوتبال باقی بماند؟

پاسخ تاج

مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال درباره تمدید قرارداد کی‌روش اظهار کرد: بعد از پایان قرارداد کی‌روش در جام‌جهانی و رضایت ما از عملکرد تیم‌ملی در روسیه که توانست ۴ امتیاز کسب کند و اختلافش با تیم‌های صعود کرده تنها یک امتیاز بود، مشتاق بودیم قرارداد این مربی را تمدید کنیم. وی ادامه داد: قرارداد این مربی تمدید شد. مهم‌ترین مذاکرات ما در ترکیه انجام شده بود و فقط این قرارداد رسمی شد. کی‌روش خواهان این بود که چهار تعهد در فوتبال برایش اتفاق بیفتد. اول قضیه بازیکنان سرباز بود که خدا را شکر حل شد و دیگر مشکلی در این قضیه وجود ندارد. دوم اینکه اولویت کمک‌های مالی و معنوی فدراسیون، تیم‌ملی باشد. ۵.۵ میلیون دلار هزینه ماست. ۷۵ درصد هزینه‌های ما ارزی است و بقیه آن ریالی است. تاج افزود: دولت و وزارت کشور قبول کردند که ۲.۵ میلیون دلار آن را تامین کنند و ۳ میلیون بقیه را فدراسیون فوتبال از منابع درآمد خودش تامین کند. من از مسئولان دولتی متشکرم. دیگر نکته‌ای که دغدغه کی‌روش بود، بحث حقوق پاداش مربیان و کادرفنی بود که ما گفتیم تا پنج، شش روز پس از پایان کار آن را پرداخت می‌کنیم. رئیس فدراسیون فوتبال درباره سفرش به سوئیس و ملاقات با رئیس فیفا گفت: این ملاقات مربوط به کمیته مسابقات فیفاست که من عضو این کمیته هستم و ۸ دستور جلسه است که باید به آن رسیدگی کنیم. در کنار این قضیه من جلسه‌ای را با اینفانتینو خواهم داشت که موضوع آن فقط درباره جام‌جهانی ۲۰۲۰ فوتسال است. ما علاقه داریم که میزبانی را داشته باشیم. ما امکانات مناسب نظیر چمن باکیفیت داریم و پایگاه فوتسال هستیم. باید شرایط میزبانی را فراهم کنیم. از دیگر بحث‌هایی که داریم تفکیک کمیته مسابقات فوتسال و فوتبال ساحلی است که باید در کمیته مسابقات به آن رسیدگی کنیم. یک قراردادی داریم با اینفانتینو که ارزهایی که در فیفا داریم بخش‌هایی از کارهای مالی خود را مانند فراهم کردن بازی دوستانه یا پرداخت حقوق کادرفنی تیم‌ملی را با آن انجام دهیم. او در گفت‌وگو با اخبار ورزشی شبکه سه سیما درباره بازی دوستانه با برزیل اظهار کرد: ما با سفیر برزیل دیدار داشتیم. ما ۲۸ اسفند در قطر بازی خواهیم کرد که قرار است تورنمنتی با حضور ایران، برزیل، قطر و یک کشور دیگر برگزار شود که اگر اتفاقی افتاد و ایران در آن مسابقات شرکت نکرد، در حال فراهم کردن زیرساخت هستیم تا در ایران بازی کنیم. اسپانسر آن مشخص است که یک بانک است. هر دو مسابقه در حال طی کردن مراحل خودش است.

                    
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد