hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > مازندران| کاهش 25 درصدی آمار قربانیان دریا در مازندران

مازندران| کاهش 25 درصدی آمار قربانیان دریا در مازندران

سوت پایان طرح سالم‌سازی دریا در سواحل مازندران در حالی شامگاه سی و یکم شهریور با ورود فصل پاییز نواخته شد که آمارهای رسمی حاکی از کاهش حدود 25 درصدی تلفات ناشی از غرق‌شدگی نسبت به تابستان سال 96 است.

طبق آخرین آمار رسمی استانداری مازندران در چهارماهه خرداد تا پایان شهریورماه امسال که طرح سالم‌سازی دریا در 338 کیلومتر از سواحل دریای خزر در این استان فعال بود 47 نفر هنگام شنا جان باختند. تابستان پارسال 62 نفر از شناگران در سواحل مازندرانی دریای خزر جان‌باخته بودند. طرح سالم‌سازی دریا در مازندران با محوریت جمعیت هلال‌احمر و هیئت نجات‌غریق و نظارت استانداری همه‌ساله اجرا می‌شود. رئیس هیئت نجات‌غریق مازندران گفت: طرح سالم‌سازی دریا از اول خردادماه امسال در 95 نقطه از ساحل خزر در این خطه شمال کشور به اجرا گذاشته شد و تا 31 شهریورماه ادامه داشت.

نقی کریمیان افزود: در این مدت طبق آمار پزشکی قانونی 47 نفر در ساحل خزر در مازندران جان خود را از دست دادند که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته آمار تلفات انسانی 25 درصد کاهش یافت.

او تعداد نجات‌یافته از غرق‌شدگی و مرگ در طرح‌های سالم‌سازی دریا را افزون بر 6 هزار نفر اعلام کرد. کریمیان دلیل اصلی غرق شدن و مرگ شناگران در آب‌های ساحلی خزر را ورود افراد به آب دریا در خارج از طرح‌های سالم‌سازی و عمدتا در مناطق شنا ممنوع و همچنین بی‌توجهی به هشدار ناجیان غریق اعلام کرد.

او گفت که در سال جاری 900 ناجی غریق در 95 نقطه از طرح‌های سالم‌سازی و افزون بر 350 نقطه حادثه‌خیز به کار گرفته شدند.

رئیس هیئت نجات‌غریق مازندران مهم‌ترین برنامه ستاد سالم‌سازی طرح دریا در این استان برای کاهش تلفات انسانی را فرهنگ‌سازی دانست و خواهان همکاری رسانه‌ها در این مقوله شد.

طرح سالم‌سازی دریا در مازندران از سال 93 به دنبال مرگ 224 نفر در ساحل خزر در این استان عملیاتی شد و ازآن‌پس آمار تلفات روند کاهشی گرفت به‌گونه‌ای که در سال جاری آمار تلفات به یک‌چهارم سال 93 رسید.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد