hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > ابتلای خانوادگی به کرونا در کاشان به دغدغه تبدیل شده است

ابتلای خانوادگی به کرونا در کاشان به دغدغه تبدیل شده است

رئیس شبکه بهداشت و درمان کاشان ضمن تاکید بر لزوم توجه بیش از پیش به مسائل بهداشتی گفت: ابتلای اعضای یک خانواده به کرونا به دغدغه تبدیل شده است.

مسعود دهقانی، ضمن اشاره به افزایش تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در منطقه کاشان و اعمال محدودیت‌ها از سوی ستاد استانی مبارزه با کرونا استان اصفهان اظهار داشت: آن چیزی که در این شرایط در کاشان برای ما دغدغه است، ابتلای خانوادگی افراد به ویروس کرونا است.

وی با بیان اینکه یکی از عوامل ابتلای خانوادگی به ویروس کرونا دورهمی‌ها است، افزود: قبلا ابتلا به ویروس کرونا به این شیوه نبود در حالی که با جهش یافتگی ویروس کرونا شاهد آن هستیم که چند عضو یک خانواده به ویروس کرونا مبتلا شدند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان کاشان با بیان اینکه در این شرایط موقعیتی سخت را برای یک خانواده ایجاد کرده است، ابراز داشت: با ابتلای یک عضو خانواده به ویروس کرونا لازم است که بیمار 10 الی 14 روز در قرنطینه به سر ببرد و تمامی وسایل شخصی وی باید تفکیک شود.

وی با بیان اینکه خانواده‌ها برای عدم تحربه چنین شرایطی لازم است تا بیش از پیش پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند، گفت: با رعایت پروتکل‌های بهداشتی می‌توان از ابتلای خانوادگی افراد به ویروس کرونا جلوگیری کرد که مهمترین آن استفاده از ماسک و شست و شوی مداوم دست‌ها است.

دهقانی با بیان اینکه لازم است تا خانوارها تا حد امکان از تجمعات و دورهمی‌های خانوادگی اجتناب کنند، تصریح کرد: از سوی دیگر نیز کارشناسان بهداشت به منظور کنترل و رعایت محدودیت‌های کرونایی در دو نوبت صبح و بعد از ظهر از صنوف مد نظر به ویژه رستوران‌ها، فست فودها و غیره بازدید می‌کنند.

وی با بیان اینکه بر اساس مصوبات ستاد استانی مبارزه با ویروس کرونا محدودیت‌ها حداقل تا پایان هفته جاری برقرار است، تاکید کرد: بر این اساس تمامی فست فودی‌ها باید به صورت بیرون‌بر بوده و رستوران‌ها نیز با 50 درصد ظرفیت خدمت ارائه دهند و کافی شاپ‌ها، چای‌خانه‌ها، گیم نت‌ها و غیره در این هفته باید تعطیل باشند.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد