hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > تعداد مسافران متروی اصفهان به یک سوم کاهش یافت

تعداد مسافران متروی اصفهان به یک سوم کاهش یافت

مدیرعامل شرکت مترو منطقه اصفهان گفت: پیش از شیوع ویروس کرونا روزانه در ۲۰ ایستگاه خط یک نزدیک به ۱۰۰ هزار نفر مسافر جا به جا می‌شدند که با توجه به شرایط فعلی و مجازی بودن مدارس و دانشگاه‌ها، تعداد مسافران به یک سوم کاهش پیدا کرده است.

احمدرضا طحانیان ، اظهار کرد: در حال حاضر روزانه ۳۰ هزار نفر با استفاده از مترو سفرهای درون شهری خود را انجام می‌دهند.

وی افزود: با توجه به شرایط ایجاد شده به دلیل شیوع ویروس کرونا و کاهش تعداد مسافران، درآمد ماهانه دو و نیم میلیارد تومانی شرکت مترو به ۷۰۰ میلیون تومان و درآمد ۲۰ میلیارد تومانی سالانه آن به هفت میلیارد تومان کاهش یافته است.

مدیرعامل شرکت مترو منطقه اصفهان تصریح کرد: بر اساس مطالعات انجام شده سهم استفاده از حمل و نقل عمومی باید ۷۰ درصد باشد در حالی که هم اکنون سهم حمل و نقل با اتوبوس ۲۰ درصد و سهم حمل و نقل ریلی چهار درصد است و ۴۵ درصد با حالت ایده‌آل فاصله داریم.

وی با اشاره به تمهیدات لازم برای کاهش ابتلای شهروندان به کرونا در مترو، گفت: حفظ سلامت شهروندان دغدغه مهم مدیران شهری است به همین جهت از اواخر اسفند ماه مترو تعطیل و تا اواخر خردادماه سال جاری این تعطیلی ادامه یافت؛ پس از آن با خرید دستگاه ضدعفونی فرابنفش UVC و آموزش استفاده از آن به کارکنان نسبت به ضدعفونی واگن‌های مترو اقدام شد.

طحانیان با بیان اینکه بر اساس مصوبه جدید ستاد ملی مقابله با شیوع ویروس کرونا استفاده از ماسک در مترو اجباری است و از سوار شدن افراد بدون ماسک جلوگیری می‌شود، افزود: ۱۰۰ درصد مسافران مترو از ماسک استفاده می‌کنند و در ایستگاه‌های مترو ماسک با قیمت مناسب در اختیار مسافران قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه کابین، درب و دستگیره کابین، تجهیزات، پنل و گوشی تلفن داخل کابین در هر سفر کامل و حین تعویض راهبر با مواد گندزدایی مناسب ضد عفونی می‌شود، تصریح کرد: عرضه نکردن بلیت تک سفره به شکل نقدی و حذف دریافت پول از گیشه‌های فروش بلیت و رعایت فاصله‌گذاری در مقابل گیشه‌ها، سکوهای انتظار و داخل واگن‌ها از جمله اقدامات در حال انجام است.

مدیرعامل شرکت مترو منطقه اصفهان خاطرنشان کرد: در حال حاضر مترو از ساعت ۶:۱۵ تا ۲۲ با سرفاصله زمانی ۱۵ دقیقه در حال سرویس‌دهی به شهروندان است.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد