hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > بدرقه نغمه خوان ربنا

بدرقه نغمه خوان ربنا

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: مراسم خاکسپاری استاد شجریان با حضور خانواده استاد، مسوولین، هنرمندان فرهیخته و مردم علاقمند، باشکوه تمام برگزار شد.
مشهد پایگاه خبری رویداد ایران -دکتر جعفر مروارید، ضمن عرض تسلیت به خانواده محترم استاد شجریان و همه علاقه مندان به ایشان افزود: استاد شجریان میراث جاودان این مرز و بوم است. او  دل در گرو فرهنگ ایران زمین داشت و فرهنگ خردورزی ایرانیان را تعمیق بخشید و با انتقال هنرمندانه پیام معنویت و حکمت  که در اشعار بزرگان شعر و ادب متجلی بود، نقش بی بدیلی در جامعه موسیقیایی در قرون اخیر داشت. خاکسپاری ایشان در توس و آرامگاه فردوسی، نشان از علاقه ایشان به شعر و ادب پارسی دارد، دیروز فرزند خراسان در وطنش آرام گرفت.

وی افزود: برگزاری مراسم تدفین استاد شجریان در آرامگاه توس، با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شد.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی ادامه داد : تمام‌ سعی مدیریت استان بر این بود که نظر خانواده استاد، لحاظ شود و به همین دلیل تا رسیدن خانواده استاد به مشهد، برنامه ریزی برای زمان برگزاری مراسم انجام نشد، همچنین مکان خاکسپاری بنا به نظر خانواده محترم ایشان تغییر کرد.
 پس از حضور خانواده استاد در مشهد جلسه ای با ایشان و سایر نهادهای مسوول برگزار شد و در این جلسه مقرر شد مراسم ساعت ۸  شنبه ۱۹ مهرماه برگزار شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی اظهار داشت: مراسم، با حضور خانواده استاد و خیل وسیع هنرمندان و مردم هنردوست ، در ساعت ۸ شنبه ۱۹ مهرماه آغاز شد و به دلیل محدودیت حضور در آرامگاه برای رعایت پروتکل های بهداشتی،  تمهیدات لازم در جلوخان فردوسی انجام شد و  مراسم برای علاقمندانی که بیرون آرامگاه بودند، به صورت مستقیم پخش شد.

وی افزود: پیشکسوتان عرصه های مختلف هنری و فرهنگی در این مراسم حضور داشتند.اساتید موسیقی، استادان پیرنیاکان، نوربخش، شکارچی در این مراسم، سخنرانی کردند. سالار عقیلی، وحید تاج، سهراب پور ناظری  و سایر اساتید موسیقی نیز در این مراسم حضور داشتند. خانواده محترم استاد، حضوری موثر از ابتدا تا انتهای برنامه داشتند.
همایون شجریان با سخنرانی در مراسم، یادآور استاد شجریان و  آرام بخش برای مردم علاقه مند به استاد بود.

دکتر مروارید از نهادهایی که در برگزاری مراسم همکاری کردند تشکر کرد و گفت: استانداری خراسان رضوی، شهرداری مشهد، اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری، صدا و سیما، نهادهای خدوم نظامی و انتظامی، فرمانداری مشهد مقدس ، اصحاب رسانه و اصحاب فرهنگ و هنر، همه در برگزاری این مراسم نهایت تلاش خود را انجام دادند تا مراسمی در شان استاد برگزار شود، که جا دارد از این همراهی و همکاری تقدیر و تشکر کنم و نیز از مردم فهیم و هنرجوی ایران که مشتاقانه ، به روح استاد شجریان، اداء احترام کردند، تشکر میکنم.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد