hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > خراسان رضوی > اجرای عملیات نصب شير دوم بلودان گازدرايستگاه‌هاي منطقه چهارعملیات انتقال گاز انجام شد.

اجرای عملیات نصب شير دوم بلودان گازدرايستگاه‌هاي منطقه چهارعملیات انتقال گاز انجام شد.

محمد کامل مدیر منطقه چهار عملیات انتقال گاز با اعلام این خبراظهار کرد: این پروژه با هدف جلوگیری از هدررفت گاز طبیعی از سوی کارکنان واحد عملیات ساختمانی با همکاری مرکز بهره‌برداری مشهد در دستور کار قرار گرفت و در کمترین زمان ممکن اجرا شد.
مشهد پایگاه خبری رویداد ایران-مدیر منطقه چهار شركت انتقال گاز با اشاره به سابقه عملياتهاي انجام گرفته در اين راستا گفت: اين منطقه به عنوان اولين منطقه در سطح شركت انتقال گاز و پيشگام در امر اندازه گيري و كاهش نشر گاز از بلودانها، از سال 1391 اين كار را با استفاده از كيسه‌هاي "آنتي استاتيك بگ" آغاز نموده و پس از آن جهت كاهش ميزان نشر گاز از بلودان‌ها، عمليات دو شيره نمودن بلودان‌ها را از سال 1392 در دستور كار قرار داده است و از آن زمان تا كنون 116 بلودان ايستگاههاي شير بين راهي منطقه، دو شيره شده است.

 مهندس محمد كامل با تاكيد بر تاثير دو شیرنمودن بلودان ایستگاه ها به عنوان يكي از مهمترين راهكارهاي جلوگیری از هدررفت گاز طبیعی افزود: قبل از سال 1392 نشر گاز از بلودان ها به خاطر نشتي از اين شيرها، حدود 182 ميليون متر مكعب بوده كه با انجام دو شيره نمودن، اين مقدار نشر اكنون به حدود يك ميليون متر مكعب در سال كاهش يافته است و به منظور كاهش اين ميزان نشت اقدامات لازم به صورت مستمر درحال برنامه ريزي و اجرا مي باشد.

وی افزود: این پروژه با هماهنگی شرکت گاز خراسان رضوی و واحد‌های دیسپچینگ، اچ اس ای، بازرسی فنی و تامین کالا بدون هیچگونه اختلال در روند انتقال گاز اجرا شد.

كامل ضمن قدردانی از تمام پرسنل عملیاتی منطقه بویژه کارکنان معاونت عملیات خطوط لوله گفت: با تمهیدات انجام شده و با توجه به شرایط سخت کرونایی این عملیات بدون قطع گاز شهرها و روستاهای مجاور در شرایط کاملا ایمن اجرا شد.

منطقه چهارعملیات انتقال گاز با بهره برداري از 3 ايستگاه تقویت فشار گاز و بیش از5 هزار و 600 کیلومتر خطوط اصلی، 5 استان خراسان رضوی، شمالی، جنوبی و بخشی هايي از استانهاي سمنان و گلستان را تحت پوشش انتقال گاز دارد.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد