hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اجتماعی > نوبت گیردادن به نذری‌ سلبریتی‌ها!

نوبت گیردادن به نذری‌ سلبریتی‌ها!

سلبریتی‌ها خاطره خوبی برای اصولگرایان نبودند و در این روزها به دنبال پاک کردن صبغه حمایتی خود از آنها هستند که در بخشی از این تلاش‌ها سعی در حذف سلبریتی‌ها حتی در حوزه مداحی دارند، اما غافل هستند که حمایت‌های منفعت‌طلبانه آنها از سلبریتی‌ها برای کسب چند رأی بیشتر از اذهان پاک نمی‌شود و افراد مشهور در حوزه‌های مختلف هم با تلاش این جریان دلواپس از اذهان پاک نمی‌شوند.
                                                                           

در خاطر بسیاری هست که دفاع این جریان از یک مجری به چه سرانجامی رسید. صراط‌نیوز در آن برهه نوشت: «جریان اصولگرا همچنان در حال هزینه دادن به خاطر چند چهره مشهور مورد توجه مردم است؛ آن هم در شرایطی که این چهره‌ها هیچ قرابتی با این جریان ندارند. انتشار تصاویر غیرمنتظره از یک خانم در فضای مجازی، این فرصت را در اختیار بسیاری از کاربران شبکه‌های اجتماعی به ویژه منتقدان اصولگرایان قرار داد تا با یادآوری مصاحبه مشهور وی با یک روزنامه منتسب به اصولگرایان، موضوع را به این جریان سیاسی ارتباط دهند. توضیحات تکمیلی فرد نامبرده هم حتی اگر از سوی برخی پذیرفته و معقول باشد، تاثیری در کلیت ماجرا نداشت؛ هرچند همین توضیحات هم از کسی که به چادری بودنش افتخار می‌‌کرد، قابل قبول نیست» و سپس به تتلو اشاره کرده و نوشته است: «بر فرض که به ادعای برخی، این سلبریتی‌ها از گذشته خود توبه کرده و به صراط انقلاب مستقیم شده باشند، آنگاه باید پرسید اولا کدام شواهد ظاهری این موضوع را تأیید می‌کند؟ ثانیا حتی در صورت وقوع این امر، چرا باید پرچم جریان انقلابی را به این افراد سپرد؟ انرژی و توانی که در ماه‌های اخیر طیفی از اصولگریان به خرج داده‌اند تا اثبات کنند امیر تتلو یک «انقلابی تمام‌عیار» و پایبند به مبانی اصولگرایی و دین و مذهب و عرف و اعتقادات است، اگر در امور سیاسی جاری صرف می‌شد شاید حتی به شکست فاحش در انتخابات اخیر نمی‌انجامید! ماجرا به قدری مشمئزکننده شده که به صراحت می‌توان گفت این اصولگرایان -‌البته طیف خاصی از آنها- هستند که به سمت سلبریتی‌ها رفته و تلاش دارند آنها را به زور هم که شده در جریان اصولگرایی تعریف کنند نه اینکه مثلا اتفاقی در این چهره‌ها، آنها را مجاب کرده باشد که به جریان انقلاب متمایل شوند!»

روایت مداح سلبریتی

چند روز قبل سروش رحمانی، مداح معروف یزدی که ویدئوی مداحی‌هایش در هیأت کوچه بیوک یزد در مسجد حظیره پرطرفدار شده بود گفت: بخشی از شعرمان را که جنبه خاکستری داشت، مجبور شدیم حذف کنیم. وی افزود: «البته به نظر ما که اصلا این گونه نبود، اما از نظر دوستان در سازمان تبلیغات یزد بخشی از شعر باعث تشویش اذهان عمومی می‌شد و گفتند برخی از آنها را تغییر دهید، مانند بخشی از شعر که ا... ا... بود و می‌گفتند شاید باعث یادآوری برخی از موارد برای منافقین باشد و بخواهند علیه کشور جوسازی کنند.» این مداح حامیان زیادی دارد و مداحی‌های متفاوت او با استقبال مواجه می‌شود. از سوی دیگر ظاهرا اصولگرایان که به نوعی سلبریتی‌زده هستند به روش‌های مختلف در نقد آنها سخن می‌گویند. نامه نیوز در این باره نوشت:‌ «این روزها در ایام سوگواری و عزاداری سید و سالار شهیدان امام حسین(ع) پیام‌هایی از سلبریتی‌ها در فضای مجازی دست به دست می‌چرخد با این مضمون که به جای برگزاری هیأت و مراسم‌ مذهبی در محرم، مردم نذورات خود را صرف امورخیریه و دستگیری از مستمندان کنند، اما این پیام‌ها با واکنش‌های زیادی در جامعه مواجه شد.

هم حق، هم باطل؟

حسین ا...کرم با بیان اینکه امام صادق(ع) عزاداری برای امام حسین(ع) و یارانش را مطرح کرد و از آن زمان تا امروز این مراسم برگزار می‌شود، گفت: به نظر می‌رسد کسانی که این مسائل را می‌گویند توجهی به مردم محروم ندارند چون محرومیت فزاینده کنونی برآمده از تصمیمات غلط و سوءمدیریت‌های دولت است. اگر آنها هر دو جنبه را مورد توجه قرار می‌دادند حرف‌شان قابل بررسی بود، اما وقتی یک مرتبه و بدون مقدمه و موخره فقط به عدم برگزاری هیئات عزاداری در ماه محرم می‌پردازند نشان می‌دهد که آنها از آمریکاستیزی ناراحت هستند، چون حاصل آنچه از هیأت عزاداری امام حسین(ع) به جا می‌ماند ظلم‌ستیزی است که مصداق امروزش آمریکاستیزی می‌شود. بنابراین می‌خواهند از این اتفاق جلوگیری کنند. وی افزود: همه ملت‌ها و دولت‌ها در کشورهای مختلف دنیا همواره دنبال زمان و وضعیتی برای همبستگی و انسجام ملی هستند. بنابراین سال‌های سال هزینه می‌کنند تا روزی به چنین موقعیتی دست یابند. کسانی که خواهان توقف برگزاری هیأت‌های مذهبی هستند، حتی در تاکتیک هم هیچ تفکری ندارند چون اگر تاکتیکی هم فکر می‌کردند حداقل به لزوم تقویت عنصر وحدت بین مردم در این ایام و روزگار توجه داشتند و این مراسم‌ها را در آن جهت تعریف می‌کردند. بنابراین حرف‌های این افراد را نمی‌توان جز مقابله با عاشورا تفسیر کرد. وی درباره چرایی پیشگام نشدن سلبریتی‌ها برای کمک به امورخیریه اظهار کرد: دو جریان حق و باطل همواره وجود داشتند، کسی نمی‌تواند هم در جریان حق باشد و هم در جریان باطل. نمی‌توان هم در لشکر امام حسین و هم در لشکر عمرسعد بود. این استاد دانشگاه تأکید کرد: عاشورا عامل رشد مقاومت و استقامت در ملت است و می‌تواند در روزهای سخت ملت را یاری کند، وقتی کسی از عاشورا می‌گذرد قطعا دیگر در لشکر امام حسین قرار ندارد بلکه در لشکر مقابل است. چنین کسانی اگر منابع و امکاناتی در اختیارشان باشد آن را در جهت عکس شعارهایشان به کار می‌گیرند، یعنی سعی می‌کنند روند و سیر انتقال منابع به طور زنجیروار از طبقات محروم به سوی طبقه خودشان باشد. ا... کرم درباره قراردادن سلبریتی‌های مخالف برگزاری هیأت‌های مذهبی در لشکر یزید، یادآور شد: دو جریان بیشتر وجود ندارد. حتی اگر کسی در لشکر امام حسین باشد اما بی‌تقوایی کند دیگر در آنجا جایگاهی نخواهد داشت. این افراد هم نمی‌توانند در این جبهه بمانند».

                                   
           

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد