hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > اعلام وضعیت قرمز کرونا در ۸ شهر کردستان/ اوج‌گیری مجدد کرونا

اعلام وضعیت قرمز کرونا در ۸ شهر کردستان/ اوج‌گیری مجدد کرونا

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: وضعیت شهرستان‌های سنندج، بیجار، قروه، بانه، سقز، دیواندره، کامیاران و مریوان از لحاظ بیماری کرونا قرمز و تنها سروآباد و دهگلان در وضعیت نارنجی قراردارد.
آرزو فلاحی با اعلام آخرین وضعیت استان از لحاظ شدت بیماری کرونا، اظهارکرد: با افزایش تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در کردستان، این استان وارد موج سوم بیماری شده و ظرفیت تخت‌های برخی از بیمارستان‌های سطح استان برای بستری بیماران در حال تکمیل است.
وی با بیان اینکه هر گونه علائم از قبیل آبریزش بینی، گلو درد، بدن درد، سر درد، سرفه و علائم تنفسی می‌تواند نشانه ابتلا به کرونا باشد، افزود:  افراد دارای علائم باید در خانه استراحت کرده و در صورت تشدید بیماری به مراکز درمانی مراجعه کنند.
مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان به افزایش شمار بستری‌های کرونا در استان اشاره و بیان کرد: برای کنترل این وضعیت نیازمند همکاری بیشتر مردم، رعایت پروتکل‌های بهداشتی، فاصله اجتماعی و استفاده از  ماسک هستیم.
 فلاحی با بیان اینکه  مناطق زرد با خطر شیوع متوسط، نارنجی پرخطر و قرمز خیلی پر خطر به شمار می‌آیند، عنوان کرد: وضعیت شهرستان های سنندج، بیجار، قروه، بانه، سقز، دیواندره، کامیاران و مریوان از لحاظ بیماری کرونا قرمز و تنها سروآباد و دهگلان در وضعیت نارنجی قراردارد.
وی با ابراز نگرانی از اوج‌گیری این ویروس و  همه‌گیری بیماری در شهرهای استان خاطرنشان کرد:  این مساله می‌تواند خدمت‌رسانی در مراکز بهداشتی و درمانی را با مشکل مواجه کند لذا از شهروندان گرامی خواستاریم از تجمع در اماکن عمومی و رفت‌وآمدهای غیر ضروری خودداری کنند.
مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان بر ضرورت و نحوه خود اظهاری از طریق ارتباط با سامانه تلفنی ۴۰۳۰ و سامانه اینترنتی www.salamat.gov.ir اشاره کرد و یادآور شد:  شهروندان در صورت مشاهده هر گونه علائم بیماری با این سامانه در ارتباط باشند.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد