hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > اصفهان| ۵۰ شرکت دانش‌آموزان اصفهانی را جابجا می‌کنند

اصفهان| ۵۰ شرکت دانش‌آموزان اصفهانی را جابجا می‌کنند

 معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان گفت: با هماهنگی‌ها و برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده در ستاد مهر و همکاري ويژه پليس راهور، صبح امروز ترافيک شهر به‌خوبی مديريت شد.


 علیرضا صلواتی اظهار کرد: هم‌زمان با نخستین روز آغاز سال تحصیلی جديد ۲۰ درصد به حجم ترافيک خيابان‌هاي شهر اصفهان افزوده شد، اما با تدابير پیش‌بینی‌شده شاهد پس‌زدگی ترافيک در معابر شهري نبوديم.

او با بیان اینکه از اول مهرماه فضای شهر بوی ماه مهر را به خود گرفته و شور و هيجان در شهر حاکم است، افزود: در بسياري از مسيرها نمادهاي دانش‌آموزی نصب‌شده تا رانندگان را به‌سرعت کمتر و قانون‌مندي بيشتر دعوت کند.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان تصریح کرد: از یک هفته پیش مرکز کنترل ترافیك شهرداري اصفهان فعال‌تر عمل كرده و برنامه زمان‌بندي چراغ‌هاي راهنمايي و رانندگي را كنترل كرده تا قفل ترافيك در معابر شهر اتفاق نيفتد.

او با بیان اینکه یکی از مشکلات ترافيکي تمرکز خودروها در حاشيه مدارس است، گفت: همه‌ساله والدين روزهاي ابتدايي شروع مدارس تمايل دارند فرزندان خود را تا محل تحصيل همراهي كنند، اما امسال برنامه‌ريزي‌ها به‌گونه‌ای انجام شد تا قبل از شروع سال تحصيلي ساماندهي سرويس مدارس انجام شود. صلواتی اظهار کرد: در سال تحصیلی جدید ۵۰ شرکت دانش‌آموزی با استفاده از ۱۰ هزار خودرو ۷۰ هزار دانش‌آموز را جابه‌جا مي‌کنند.

او خاطرنشان کرد: امسال تلاش کردیم سرویس مدارس انضباط خاصی داشته باشند، زیرا آن‌ها را مکمل نظم مدارس می‌دانیم و رفتارهاي ناشايست رانندگان مي‌تواند در آموزش دانش‌آموزان اختلال ايجاد کند.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان گفت: برای نظارت ویژه ترافیک معابر و عملکرد رانندگان سرویس مدارس، تيم‌هاي گشت بازرسي از تخلفات رانندگي جلوگيري کرده و اجازه پارک دوبل و توقف نا به‌جا بر سر تقاطع‌ها را نمی‌دهد.

او تأکید کرد: ۹ اکیپ گشت بازرسی حمل‌ونقل شهری تا ۱۵ مهرماه در دو نوبت صبحگاهي و بعدازظهر در شهر اصفهان مستقر هستند تا تخلفات شهري را با اولويت رسيدگي و اعمال قانون کنند، همچنين برنامه‌ريزي براي حمل‌ونقل دانش‌آموزی با همکاري آموزش‌وپرورش در حال انجام است تا از سفرهاي زائد شهري جلوگيري شود.

صلواتی گفت: مباحث ترافیکی در مدارس به دانش‌آموزان و والدین آن‌ها آموزش داده می‌شود و حياط مدارس نيز به‌منظور رفع نابسامانی‌ها آرام‌آرام به استندهاي دوچرخه تجهيز مي‌شود.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد