hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > افزایش قیمت نان را تایید نمی‌کنیم اما اتفاق افتاده است

افزایش قیمت نان را تایید نمی‌کنیم اما اتفاق افتاده است

رئیس اتحادیه نانوایان مشهد گفت: من قصد دفاع از متخلفان را ندارم اما واقعیت این است که نرخ نان مربوط به آبان ماه سال گذشته است، بنابراین اگر اصلاح نرخ نداشته باشیم، افزایش قیمت اتفاق می‌افتد.
مصطفی کشتگر، در خصوص افزایش قیمت نان در سطح شهر، اظهار کرد: افزایش قیمت بیشتر در واحدهای بدون پروانه و غیر مجاز اتفاق می‌افتد. با توجه به اینکه زمینه آرد آزاد در بازار کمتر شده و قیمت کذایی پیدا کرده، برخی واحدها برای تامین کسری سهمیه آرد خود، مقداری را از شبکه آزاد تامین می‎کنند.
وی افزود: افزایش قیمت بیشتر در واحدهای بدون پروانه ما اتفاق افتاده که روی واحدهای پروانه‌دار ما نیز تاثیر دارد. واحدی که آرد آزاد را با قیمت دو تا سه برابر می‌خرد، طبیعتا روی قیمت آن نیز تاثیر خواهد گذاشت.
کشتگر گفت: من قصد دفاع از متخلفان را ندارم اما واقعیت این است که نرخ نان مربوط به آبان ماه سال گذشته است، از آن زمان تاکنون ۳۰ درصد بیمه تامین اجتماعی و ۱۰۰ درصد مایه خمیر افزایش قیمت داشته، کارگر نیز دیگر با نرخ سال گذشته کار نمی‌کند، هزینه‌های سوخت و آب، برق و گاز نیز افزایش داشته است. اگر اصلاح نرخ نداشته باشیم، اینگونه افزایش قیمت‌ها اتفاق می‌افتد. ما افزایش قیمت نان را تایید نمی‌کنیم اما اتفاق افتاده است.
رئیس اتحادیه نانوایان مشهد ادامه داد: سهمیه برخی واحدهای ما کم است که مجبور هستند از بازار آزاد آرد تهیه کنند. نرخنامه آرد کیسه‌ای ۵۰ هزار تومان بوده اما الان باید۱۵۰ هزار تومان بخرند، در نتیجه قیمت متفاوت می‌شود. ما این موضوع را تایید نمی‌کنیم اما نانوایان نمی‌توانند قیمت را رعایت کنند و زمانی هم که نتوانند هزینه را تامین کنند، به سمت گرانفروشی می‌روند، البته بیشترین افزایش قیمت در واحدهای بدون پروانه است که مجوز افزایش قیمت ندارند.
وی با بیان اینکه برخی واحدهای آزادپز ما در سطح شهر در حال تعطیل شدن هستند، عنوان کرد: نانوایان می‌توانستند آرد را کیسه‌ای ۸۰ تا۹۰ هزار تومان خریداری کنند اما اکنون قیمت ۱۴۰ تا ۱۵۰ تومان است. بسیاری از نانوایی‌ها مراجعه کرده و بیان کردند آرد نداریم که ما به آن‌ها گفتیم با همان سهمیه پخت کنید. این مشکل بیشتر در شبکه نیمه‌یارانه‌ای ما اتفاق می‌افتد.
کشتگر اضافه کرد: حدود ۱۰ روز است که وضعیت آرد بحرانی شده، قبلا پنج کیسه سهیمه داشتند و پنج کیسه آزاد می‌خریدند اما الان همان پنج کیسه هم نیست. پنج کیسه برای ۱۵ روز کافی است، بنابراین از پانزدهم به بعد مجبور به تعطیلی هستند. در حال حاضر ۱۰ واحد نانوایی اعلام کردند که آرد آن‌ها تمام شده و تعطیل کرده‌اند، هرچه به سمت انتهای ماه برویم، این تعداد افزایش می‌یابد.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد