hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > قدرت سرایت ‌‌کرونا ۳ تا ۹ برابر بیشتر شد /‌ با تعداد زیاد‌ مبتلایان ‌‌در یزد مواجه‌ا‌یم

قدرت سرایت ‌‌کرونا ۳ تا ۹ برابر بیشتر شد /‌ با تعداد زیاد‌ مبتلایان ‌‌در یزد مواجه‌ا‌یم

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یزد با اشاره به اینکه در برخی از نقاط استان با کمبود تخت برای بیماران کرونایی مواجه هستیم گفت: تمام بیمارستان‌ها مکلف شدند ۱۰ تا ۴۰ درصد تخت‌های خود را برای بستری بیماران کرونایی اختصاص دهند.
محمدنوری شادکام با اشاره به اینکه شهرستان‌های ابرکوه، تفت و بافق با کمبود تخت بیمارستانی در ایام کرونا مواجه شدند اظهار داشت: طبق هماهنگی‌های انجام شده با بیمارستان‌های خصوصی، دولتی و خیریه مقرر شد که بیمارستان‌ها بسته به وضعیت و امکانات خود بین 10 تا 40 درصد تخت‌های بیمارستانی خود را برای بستری بیماران کرونایی در نظر بگیرند.
وی گفت: مجبور هستیم 40 تخت را هر چه سریع‌تر برای بستری بیماران کرونایی تغییر کاربری بدهیم و تخت‌های سی‌سی‌یو به تخت‌های آی‌سیو تبدیل می‌شوند، امیدواریم که در این ایام در بخش سی‌سی‌یو و برای بیماران قلبی دچار مشکل تخت نشویم.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یزد با اشاره به اینکه هیچ بیمارستانی حق ندارد با بهانه‌های مختلف بیماران را سرگردان و پذیرش نکنند و یا آن‌ها را از بیمارستان خارج کنند، تصریح کرد: تمام بیمارستان مکلفند بیماران را پذیرش کنند، تخت کافی و بخش جداگانه‌ای را در نظر بگیرند.
نوری شادکام افزود: متاسفانه قدرت سرایت و واگیری بیماری کرونا سه تا 9 برابر بیشتر شده است، اگر پروتکل‌های بهداشتی رعایت نشود با هجمه زیادی از مبتلایان و با کمبود تخت مواجه می‌شویم.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد