hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > آذربایجان غربی > مردم ارومیه مقصر اصلی کمبود نان در نانوایی‌ها هستند

مردم ارومیه مقصر اصلی کمبود نان در نانوایی‌ها هستند

رئیس اتحادیه نانوایی‌های ارومیه با تاکید بر اینکه هم اکنون باید از مردم سوال کرد که چرا جلوی نانوایی‌ها در شهر ارومیه شلوغ شده و کمبود نان وجود دارد گفت: دولت هیچ کمبود آرد و نان را ندارد.

الله‌وردی حسن‌زاده، با تاکید بر اینکه هیچ‌ گونه افزایش قیمت در نان و کمبود آرد در نانوایی‌های سطح شهر ارومیه وجود ندارد اظهار داشت: در مصوبه قیمت نان در آبان‌ماه سال گذشته، سنگک یارانه یک، 1000 تومان، یارانه دو، 2500 تومان و بربری و نان روغنی نیز براساس یارانه 1000 تومان و یارانه دو به قیمت 1500 تومان تعیین شده بود.

وی تصریح کرد: همچین قیمت لواش در سال گذشته 230 تومان بود و به هیچ عنوان افزایش قیمت آن چنانی وجود ندارد چون فروردین امسال تنها 10 تومان به قیمت لواش اضافه شد و آن هم به خاطر افزایش هزینه‌های کرایه حمل بوده است.

 مردم مقصر کمبود نان هستند

رئیس اتحادیه نانوایی‌های ارومیه با تاکید بر اینکه هم اکنون باید از مردم سوال کرد که چرا جلوی نانوایی‌ها در شهر ارومیه شلوغ شده و کمبود نان وجود دارد گفت: دولت هیچ کمبود نانی را ندارد و باز هم نانوایی‌های شهر براساس گذشته به کار و فعالیت پرداخته و تعطیل هم نبوده‌اند.

وی با اشاره به اینکه ارومیه و حومه دارای یک میلیون نفر جمعیت است افزود: این در حالی است که روزانه 32 میلیون قرص نان تولید می‌شود و بنابراین هیچ گونه مشکلی وجود ندارد.

مردم نان مصرفی یک ماهشان را یک جا خریداری می‌کنند

حسن‌زاده با بیان اینکه متاسفانه هر مشتری که در صف نانوایی در انتظار می‌ایستد 80 قرص نان خریداری می‌کند اظهار داشت: متاسفانه برخی مردم نان مصرفی یک ماهشان را یک جا خریداری می‌کنند بنابراین دچار کمبود نان در نانوایی‌ها می‌شویم.

وی با اشاره به اینکه در هفته گذشته هیئت دولت قیمت گندم را برای سال 1400، چهار هزار تومان اعلام کرد افزود: زمانی که این افزایش قیمت گندم در سراسر ایران اعلام می‌شود بر روی مردم تاثیر گذاشت و گمان کردند که از امسال این افزایش قیمت در نان اعمال می‌شود.

نیازی به جمع‌آوری نان در خانه‌ها توسط مردم وجود ندارد

رئیس اتحادیه نانوایی‌های ارومیه گفت: بنابراین در سال آینده دولتی دیگر بر سر کار خواهد آمد و نرخ جدیدی برای نان اعلام می‌کند بنابراین نیازی به جمع‌آوری نان در خانه‌ها توسط مردم وجود ندارد.

حسن‌زاده با تاکید بر اینکه کمبود آرد در شهر وجود ندارد افزود: هم اکنون در انبارهای سطح شهر ارومیه، آرد و گندم به اندازه کافی وجود داشته و بنابراین از لحاظ نان نیز هیچ مشکلی وجود ندارد.

برخی دلال‌ها آرد را از واحدها خارج می‌کنند

وی در پاسخ به سوالی در رابطه با چرایی افزایش چند برابری قیمت آرد در ارومیه اظهار داشت: ما با فروش آرد در بازار آزاد و بازار سیاه کاری نداشته که به چه قیمتی در میان مردم عرضه می‌شود، چون برخی دلال‌ها در شهر وجود دارند که آرد را از واحدها و کارخانه‌ها خارج می‌کنند.

رئیس اتحادیه نانوایی‌های ارومیه گفت: بنابراین دولت نیز با ایجاد بازار سیاه به شدت مخالف است و از سوی دیگر مقامات استانی نیز با ایجاد بازار سیاه مخالفت می‌کنند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه هم اکنون گندم با قیمت 900 و 660 تومانی وجود دارد اظهار داشت: این گندم با همین قیمت تحویل نانوایی‌ها می‌شود.

هزینه‌های تولید نان روغنی سبب پخت محدود آن شد

حسن‌زاده در ادامه نیز با اشاره به اینکه قیمت نان روغنی به سبب افزایش قیمت روغن، کنجد و دستمزد کارگر و تخم مرغ افزایش بسیاری داشته است افزود: به همین سبب برخی نانوایی‌ها در روی شیشه خود نوشتند که به علت نبود آرد، بعد از ظهرها پخت نمی‌شود.

وی اظهار داشت: بنابراین همین موضوع بر روی افکار مردم تاثیر گذاشت و در نتیجه مردم در جلوی نانوایی‌ها تجمع کردند و از سوی دیگر با توجه به اینکه هم اکنون تورم در جامعه بالا است، دو تا سه درصد فشار به نانوایی می‌رسد که مصرف نان افزایش یابد.

مردم باید به حد نیاز نان بخرند

رئیس اتحادیه نانوایی‌های ارومیه گفت: حتی شاهد بودیم که از همشهریان پنج بسته نان و معادل 230 قرص نان را یک جا خریداری کرده بودند بنابراین با توجه به اینکه از لحاظ تولید نان و وجود آرد هیچ مشکلی وجود ندارد، مردم باید از تجمع در نانوایی‌ها خودداری کرده و به حد نیاز خرید کنند تا شرایط به حالت عادی برگردد.

به گزارش تسنیم چند روز گذشته که مردم دچار کمبود نان در نانوایی‌ها شده بودند، رئیس اتحادیه نانوایی‌های ارومیه در گفت‌وگو با یکی از رسانه‌های رسمی کشور، علت آن را عدم هماهنگی پیمانکار جدید توزیع آرد با نانوایی‌ها عنوان کرد و اظهار داشت که تا چند روز آینده سهمیه آرد نانوایی‌ها به صورت هماهنگ توزیع شده و مشکلات پخت نان در ارومیه برطرف می‌شود.

اما امروز عنوان می‌شود که مردم خود مقصر کمبود نان در نانوایی‌ها هستند و نباید بیش از نیاز خود اقدام به خرید نان کنند.

حتی با وجود اینکه اعلام می‌شود که قیمت مصوب نان لواش 240 تومان است اما برخی نانوایی‌ها، نان را به قیمت هر قرص 500 تومان به فروش رساندند در حالی که به نظر می‌رسد هیچ گونه نظارتی در این شهر توسط مسئولان مربوطه وجود ندارد.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد