hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > خراسان رضوی > برگزاری چهارمین جلسه کمیته راهبری معین های اقتصادی استان

برگزاری چهارمین جلسه کمیته راهبری معین های اقتصادی استان

با انتخاب رزم حسینی استاندار سابق استان به سمت وزارت صمت، دلگرم تر از گذشته به دنبال اشاعه و گسترش بیشتر طرح مثلث توسعه اقتصادی خواهیم بود.
مشهد پایگاه خبری رویداد ایران-رضا حسینی دبیر کمیته راهبری معین های اقتصادی استان خراسان رضوی در ابتدای چهارمین جلسه این کمیته که در سالن جلسات دفتر نهاد مردمی اقتصاد مقاومتی برگزار شد ضمن اعلام این مطلب گفت: انتخاب رزم حسینی اتفاق مبارکی است که می تواند به ملی شدن طرح مثلث توسعه اقتصادی در چهارچوب برنامه های مسؤولیت پذیری اجتماعی صنایع و شرکت های بزرگ صنعتی کشور بیانجامد.

وی خاطرنشان کرد: عدم حضور رزم حسینی به عنوان استاندار مشکلی ایجاد نخواهد کرد، چون تفکر او در این خصوص در استان نهادینه شده و دنبال خواهد شد و این کمیته حاضر است به عنوان زکات آموخته خود، تجارب کسب شده را به سایر استان ها منتقل و آموزش دهد و در ‌کنار وی به اشاعه و گسترش بیشتر طرح مثلث توسعه اقتصادی کمک نمایید.

در ادامه جلسه دبیران کار گروه های تعیین شده اهداف و برنامه های کار گروه خود را مطرح نموده و در خصوص تایید این برنامه ها از جانب کمیته، به بحث و تبادل نظر با سایر اعضاء پرداختند.

انتخاب اعضای این کارگروه ها از دیگر مباحث این جلسه بود که به اتفاق آراء، انتخاب اعضاء کارگروه‌ها به دبیر آن واگذار گردید.

در ادامه لبافی دبیر نهاد مردمی اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی با پیوستن به جمع حاضرین در جلسه به ارائه توضیح درباره آینده طرح مثلث توسعه اقتصادی پرداخت و گفت: با تصدی مسؤولیت وزارت صنعت، معدن و تجارت از سوی آقای رزم حسینی استاندار سابق خراسان رضوی، نه تنها طرح مثلث توسعه اقتصادی، فرهنگی استان کمرنگ نخواهد شد بلکه با جدیت بیشتری پیگیر تداوم آن در بخش‌های مختلف هستیم.

وی عنوان کرد: این طرح در قالب برنامه دوم رزم حسینی برای تصدی پست وزارت صمت به مجلس شورای اسلامی ارائه گردید و در کمیسیون‌های مختلف مجلس، مجمع نمایندگان استان‌ها و همچنین در صحن علنی مجلس مطرح  و به سوالات و ابهامات نمایندگان پاسخ داده شد، با توجه به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر اجرای برنامه های اقتصاد مقاومتی، این طرح به عنوان برنامه جامعی که می‌تواند در شرایط کنونی تحول ایجاد کند مورد استقبال نمایندگان قرار گرفت.

علی اکبر لبافی در ادامه گفت: اجرای این برنامه در قالب اجرای مسؤولیت‌ پذیری اجتماعی در دستور کار وزارت صمت قرار گرفته است و قرار بر این شد تا در مکاتبه‌ای با استانداران و نمایندگان مجلس، این طرح در قالب برنامه اجرایی برای مردمی کردن اقتصاد مقاومتی تشریح شود و مشروط به درخواست استانداران و همراهی ارکان حاکمیتی آن استان، بسترهای اجرای آن ایجاد و بنگاه ها و شرکت های بزرگ زیر مجموعه وزارت صمت در آن استان هم  جهت عملیاتی کردن کار معرفی خواهد شد.

دبیر نهاد مردمی اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی در پایان جلسه یادآور شد: با توجه به اجرایی شدن این طرح در استان خراسان رضوی، این استان و‌ کمیته راهبری معین های استان در این راستا می تواند منشاء اثر باشد و با تعریف و تدوین راهکارهای عملیاتی، تجربیات خود را به سایر استان ها منتقل نماید.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد