hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > بستری ۴۰ بیمار جدید مبتلا به کرونا در اردبیل/ ۲۴ نفر ترخیص شدند

بستری ۴۰ بیمار جدید مبتلا به کرونا در اردبیل/ ۲۴ نفر ترخیص شدند

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اردبیل از بستری ۴۰ بیمار جدید مبتلا به کرونا و ترخیص ۲۴ نفر در شبانه روز گذشته در استان اردبیل خبر داد.

شهرام حبیب زاده، با بیان اینکه استان اردبیل در شرایط خاصی قرار گرفته که باید هم استانی‌ها باید تمام دستورالعمل‌های ابلاغی ستاد ملی مقابله با کرونا را رعایت کنند، عنوان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۴۰ بیمار در مراکز درمانی استان اردبیل بستری و خوشبختانه ۲۴ نفر با بهبودی نسبی از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اردبیل با ابراز تأسف از فوت ۳ نفر بر اثر ابتلاء به بیماری کرونا در استان اردبیل، اظهار کرد: در حال حاضر تعداد ۲۳۲ نفر در مراکز درمانی استان بستری هستند که از این تعداد ۵۴ بیمار بدحال در بخش مراقبت‌های ویژه مورد درمان هستند.

حبیب زاده به وضعیت شهرستان‌های استان از لحاظ شیوع ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: در حال حاضر شهرستان‌های اردبیل، مشگین شهر و خلخال در وضعیت قرمز، گرمی و سرعین در وضعیت نارنجی، بیله سوار، اصلاندوز، پارس آباد، نیر و نمین در وضعیت زرد و شهر کوثر در وضعیت سفید قرار دارند.


خطر ابتلاء به کرونا بسیار جدی است

وی با اشاره به افزایش آمار بستری‌ها نسبت به ترخیصی ها، این امر را نشان دهنده سهل انگاری و عدم همکاری برخی از هم استانی‌ها در رعایت دستورات بهداشتی عنوان کرد و گفت: همچنان توصیه ما به مردم استفاده از ماسک و مواد ضد عفونی کننده است به طوری که مردم باید سعی کنند به هیچ عنوان بدون ماسک بیرون از خانه نیایند چرا که خطر ابتلاء به بیماری کرونا بسیار جدی است.

حبیب زاده از کاهش استفاده از ماسک در بین مردم خبر داد و گفت: متأسفانه استفاده از ماسک در حال حاضر به ۵۵ درصد بین مردم رسیده که این نوع بی‌توجهی در آینده تبعات جدی به همراه خواهد داشت.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اردبیل از رسانه‌ها و مسئولین اجرایی خواستار فرهنگ‌سازی در خصوص رعایت پروتکل‌های بهداشتی شد و افزود: مسئولین در زمینه فرهنگ‌سازی رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، مخصوصاً در ادارات بیش از پیش همت کنند و مردم نیز برای حفظ جان خود و عزیزانشان در رعایت توصیه‌های بهداشتی کوتاهی نکنند.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد