hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > نیشابور در وضعیت قرمز کرونا قرار گرفت

نیشابور در وضعیت قرمز کرونا قرار گرفت

رییس دانشکده علوم پزشکی نیشابور گفت: امروز تعداد بیماران نیازمند به دستگاه تنفس مصنوعی به هفت نفر رسیده است و از روز گذشته تعداد بیماران بستری از ۸۸ نفر به ۱۰۲ نفر رسیده است که در صورت ادامه شرایط فعلی ظرفیت بیمارستان‌های ما پر خواهد شد.
محسن عظیمی‌نژاد رییس دانشکده علوم پزشکی نیشابور در نشست با خبرنگاران در نیشابور با اشاره به اینکه امروز تعداد بیماران نیازمند به دستگاه تنفس مصنوعی به هفت نفر رسیده است و از روز گذشته تعداد بیماران بستری از ۸۸ نفر به ۱۰۲ نفر رسیده است،گفت: از صبح چهارشنبه هفته گذشته وزارت بهداشت وضعیت نیشابور و فیروزه را قرمز اعلام کرد و طی این مدت در کمتر از ۳۶ ساعت پنج جلسه فوق‌العاده در همین ارتباط برگزار شده است.

او افزود:  در پیک سوم کرونا در کشور‌های دیگر قوانینی که اعمال می‌شود شبیه حکومت نظامی است و در حال حاضر ما وارد جنگی شده‌ایم که سه‌برابر حالت نظامی تلفات داده‌ایم.

رییس دانشکده علوم پزشکی نیشابور  با اشاره به این که بیمارانی که نیازمند خدمات آی. سی. یو هستند در مهرماه امسال افزایش یافته است ادامه داد: درحال حاضر ۴۰ تخت آی. سی. یو در بیمارستان ۲۲ بهمن نیشابور اضافه شده که برای هرکدام به طور متوسط ۲۰ میلیارد ریال هزینه شده است.
 
عظیمی‌نژاد بیان کرد: وضعیتی بحرانی و تهدیدی جدی علیه سلامت شهروندان ایجاد شده است و اگر تعداد بیماران مبتلا به آنفلوآنزا مانند پارسال به ۷۵۰ نفر برسد با توجه به این که در تامین واکسن آنفلوآنزا هم با محدودیت رو به رو هستیم اوضاع بسیار خطرناک خواهد شد.

او تصریح کرد: هیچ راهی به جز جلوگیری از ابتلا و سرایت کرونا وجود ندارد و مهم ترین ابزار برای شکستن زنجیره انتقال کرونا آگاهی و اطلاع‌رسانی به شهروندان است و شستن دست ها، زدن ماسک و حفظ فاصله اجتماعی جزء مهمترین عوامل جلوگیری از شیوع کرونا است.

رییس دانشکده علوم پزشکی نیشابور تاکید کرد: ۳۰ درصد از بیماران مشکوک به کرونا زیر هشت سال هستند و امیدواریم امروز مدیریت آموزش و پرورش در قطب شهید شوشتری به سمت آموزش مجازی حرکت و از تشکیل کلاس‌های حضوری جلوگیری کنند.
 
عظیمی‌نژاد اظهار کرد: میزان شهدای نیشابور در جنگ تحمیلی دو هزار و ۳۰۰ تن بوده است یعنی در هر هفت ماه ۱۶۷ تن از رزمندگان این شهرستان شهید می‌شده‌اند اما از آغاز شیوع کرونا از اسفند ماه گذشته تاکنون میزان تلفات کرونا در نیشابور ۵۱۱ تن بوده که سه برابر تلفات ماهانه در زمان جنگ تحمیلی است.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد