hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > محموله جدیدی از "واکسن آنفلوآنزا" دریافت نکرده ایم/ تا پایان مهر فرصت تزریق هست

محموله جدیدی از "واکسن آنفلوآنزا" دریافت نکرده ایم/ تا پایان مهر فرصت تزریق هست

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به تحویل 12 هزار و 700 دُز واکسن آنفلوآنزا به استان گفت: این تعداد برای استفاده کادر بهداشت و درمان است و هنوز محموله جدیدی از واکسن جهت توزیع در داروخانه ها دریافت نکرده‌ایم.
دکتر محمودرضا مرادی در حاشیه جلسه امروز (12 مهر) ستاد مدیریت و مقابله با کرونا استان در جمع خبرنگاران در خصوص زمان توزیع واکسن آنفلوآنزا با توجه به سپری شدن زمان طلایی تزریق آن، گفت: قرار بود هفته گذشته واکسن تحویل استان شود که هنوز این کار صورت نگرفته است.
وی افزود: زمان طلایی تزریق واکسن نیمه پایانی شهریور و نیمه ابتدایی مهرماه است، اما تا پایان مهر هم می توان این واکسن را تزریق کرد و نتیجه گرفت.
مرادی با اشاره به توزیع واکسن آنفلوآنزا از دو طریق گفت: بخشی از واکسن آنفلوآنز از طریق معاونت بهداشتی توزیع شده که این توزیع رایگان بوده و برای کادربهداشت و درمان، گروه های در معرض خطر از جمله زنان باردار، بیماران قلبی و... تزریق می شود.
وی افزود: در این زمینه تاکنون 12 هزار و 700 دُز واکسن به استان تحویل شده که کار تزریق آن در حال انجام و در اولویت اول کادر بهداشت و درمان قرار دارند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه سهمیه امسال استان در بحث واکسن آنفلوآنزا 250 هزار دُز است گفت: در صورت تحویل این سهمیه، واکسن‌ها میان افراد بالای 65 سال و با ارائه کارت ملی و از طریق داروخانه های استان توزیع می شود.
مرادی با بیان اینکه امسال به احتمال زیاد شاهد سیر کاهشی آنفلوآنزا نسبت به سنوات گذشته باشیم، گفت: سالیان گذشته افراد جامعه استفاده‌ای از ماسک نداشتند و همین امر شیوع بیماری آنفلوانزا را رقم می‌زد، اما امسال با توجه به استفاده حداقل نیمی از جامعه از ماسک، پیش بینی می‌شود تعداد مبتلایان آنفلوآنزا کاهش چشمگیری داشته باشد.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد