hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > سمنان > واگذاری بیش از هزار هکتار از اراضی منابع ملی مستعد جنوب شهرستان سمنان

واگذاری بیش از هزار هکتار از اراضی منابع ملی مستعد جنوب شهرستان سمنان

با هدف تأمین نیاز‌های کارخانجات صنایع چوب کشور ، بیش از هزار هکتار از اراضی منابع ملی مستعد جنوب شهرستان سمنان به منظور کاشت گونه‌های سریع الرشد چوبده واگذار می شود.

جعفر مرادی حقیقی مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان در حاشیه جلسه شورای هماهنگی و برنامه ریزی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری  توسعه زراعت چوپ و ساماندهی بهره برداری محصولات فرعی جنگلی و مرتعی گفت: به منظور گسترش زراعت چوب در قالب طرح ۹ در ۹۹ سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور و با هدف تأمین نیاز‌های کارخانجات صنایع چوب کشور ، اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان در صدد واگذاری بیش از هزار هکتار از اراضی منابع ملی مستعد جنوب شهرستان سمنان به منظور کاشت گونه‌های سریع الرشد چوبده با استفاده از پساب‌های تصفیه شده است.

او به چگونگی عملیاتی شدن این برنامه‌ها اشاره کرد و در این باره اظهار داشت: برای اجرای این برنامه عرصه‌های ملی از لحاظ تصرف، آتش سوزی و قاچاق چوب به مناطق بحرانی، نیمه بحرانی و عادی تقسیم می‌شوند و حفاظت از این مناطق به نیرو‌های یگان حفاظت منابع طبیعی سپرده می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان افزود: به منظور افزایش ضریب حفاظتی عرصه‌های منابع طبیعی، ارتقا پوشش حفاظتی با رویکرد پیشگیرانه یکی از فعالیت‌های جهشی در سال جاری است که در سه بخش تصرفات عدوانی، قاچاق چوب، محصولات فرعی و آتش سوزی در عرصه‌های منابع طبیعی پیگیری می‌شود.

مرادی حقیقی با اشاره به آمادگی کامل یگان‌های حفاظت منابع طبیعی استان سمنان برای مقابله با آتش سوزی‌های احتمالی در عرصه‌های ملی عنوان کرد: با توجه به بارش‌های خوب سال جاری، مراتع و پوشش گیاهی استان وضعیت خوبی دارد به همین منظور با توجه به خشک شدن این پوشش گیاهی در فصل پاییز آتش سوزی‌های احتمالی در مراتع پیش بینی می‌شود و اداره کل منابع طبیعی استان با تمام نیرو‌های خود آماده مقابله با هر گونه حادثه و یا اتفاق در عرصه‌های ملی است.

او سرعت بخشی در پیشرفت فیزیکی فعالیت‌های ۹ گانه جهشی منابع طبیعی را مورد تأکید قرار داد و خاطر نشان کرد: «طرح ۹ در ۹۹» به عنوان اقدام عملی و نقشه راه فعالیت‌های منابع طبیعی در سال جاری به شمار می‌آید که برای تسریع در انجام این فعالیت‌ها ضرورت ایجاب می‌کند تا موضوع برنامه ریزی سرلوحه کار‌ها قرار گیرد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان طرح کاداستر را عاملی مهم در پیشگیری از دست اندازی به عرصه‌های ملی دانست و تصریح کرد: اجرای طرح کاداستر و صدور اسناد تک برگ برای اراضی ملی و دولتی موجب کاهش شدید هرگونه سوء استفاده و تصرف و تعرض به این اراضی خواهد شد که بر همین اساس اجرای این طرح یکی از اولویت‌های مجموعه منابع طبیعی استان سمنان است.

فعالیت‌های جهشی ۹ گانه شامل اجرای طرح کاداستر اراضی ملی و دولتی، ارتقا پوشش حفاظتی، مدیریت و بهره برداری از مراتع، تعیین تکلیف مدیریت پارک‌های جنگلی، تشخیص، تعیین حدود و آگهی ذخیره گاه‌های جنگلی، توسعه زراعت چوب، اخذ حقوق دولتی، توسعه دولت الکترونیک و توسعه و تقویت صندوق‌های منابع طبیعی است.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد