hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > توسعه گردشگری در فضای پیرامونی سدهای مجن و دامغان در استان سمنان

توسعه گردشگری در فضای پیرامونی سدهای مجن و دامغان در استان سمنان

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان سمنان گفت: طرح‌های گردشگری آب به منظور بهره‌گیری از ظرفیت پیرامونی سدها و تاسیسات آبی در ۲ سد استان شامل سد دامغان و مجن اجرا می‌شود.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای سمنان ، ایرج حیدریان افزود : آب منطقه‌ای استان سمنان برای ارائه طرح‌های گردشگری توسط سرمایه‌گذاران با هدف توسعه این صنعت مبتنی بر طرح‌ها و ایده‌های بخش غیردولتی فراخوان عمومی داده است.

وی بیان کرد: سرمایه‌گذاران می‌توانند از این فرصت استفاده کنند و از منافع آن بهره مند شوند و علاوه بر آن، این اقدام توسعه منطقه را نیز به دنبال دارد.

حیدریان به انعقاد تفاهمنامه‌ بین وزارتین نیرو و گردشگری اشاره و تصریح کرد: بر اساس این تفاهمنامه مقرر شده همه آب منطقه ای‌هایی که دارای سد هستند طرح‌های خود را برای جذب سرمایه‌گذار آماده کنند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان سمنان با بیان اینکه سرمایه‌گذاری در این زمینه سبب بهره‌مندی از تمام جوانب سدها می‌شود، ابرازداشت: اجرایی شدن تفاهمنامه این امکان را فراهم می‌کند تا مردم و گردشگران بتوانند در کنار این منابع از مواهب طبیعی استفاده کنند.

حیدریان تاکید کرد: این امر علاوه بر آنکه رونق گردشگری را به همراه دارد، منجر به توسعه و ایجاد اشتغال برای جوانان دامغان و مجن می‌شود.

مجموعه سد دامغان با ظرفیت ۲۱ میلیون متر مکعب در ۱۰ کیلومتری شمال شهر دامغان قرار دارد.

سد مجن شاهرود از نوع سد تنظیمی- مخزنی است و در 42 کیلومتری شاهرود و 5/7 کیلومتری شهر مجن قرار دارد .

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد