hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > کرمان| افزایش حقوق و بسته‌های حمایتی در دستور کار می‌گیرد

کرمان| افزایش حقوق و بسته‌های حمایتی در دستور کار می‌گیرد

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برای کمک به مردم برای پوشش بخشی از کاهش قدرت خریدشان برنامه‌هایی مدنظر داریم، گفت: افزایش حقوق و بسته‌های حمایتی در دستور کار می‌گیرد.


محمدرضا پور ابراهیمی با اشاره به شرایط اقتصادی جامعه اظهار داشت: فضای تلخی که در جامعه می‌بینیم به دلیل سوء مدیریت در تصمیم‌گیری‌های بانک مرکزی و مجموعه تیم اقتصادی دولت ایجاد شد که هزینه‌های زیادی هم امروز بر جامعه تحمیل کرده است.

او با بیان اینکه کاهش ارزش پول ملی و شوک ارزی برای نخستین بار در کشور ما رخ نداده است، عنوان کرد: در دولت‌های مختلف و معمولا هم در سال‌های پایانی دوره دوم دولت‌ها ما با شوک ارزی مواجه بوده‌ایم.

پور ابراهیمی افزود: بزرگ‌ترین شوک ارزی در دولت ایران مربوط به دوره آیت‌الله هاشمی رفسنجانی است که آثار توری در آن زمان بیشترین میزان بود و تا الان رکوردی به‌اندازه آن نداشتیم و آخرین شوک ارزی هم مربوط به دولت احمدی‌نژاد است.

او با طرح این سؤال که چه باید کرد که با این شوک ارزی مواجه نشویم به افزایش سرسام‌آور قیمت‌ها و کاهش قدرت خرید مردم اشاره کرد و گفت: بهمن‌ماه سال گذشته وزیر اقتصاد و رئیس بانک مرکزی در کمیسیون اقتصادی مجلس عنوان کردند که برای تورم ایجادشده در جامعه برنامه داریم. نماینده مردم کرمان و راور در مجلس ادامه داد: اما تصمیم غیر کارشناسی در بانک مرکزی گرفته شد و نرخ سود سپرده را در بانک‌ها افزایش دادند که منطق اقتصادی نداشت و نتیجه آن بازار پول و هزینه تولید در کشور را افزایش داد، عرضه سکه در بازار نیز اشتباه بزرگ دیگر بود. او بیان کرد: برای مدیریت بازار ارز طرح دو فوریتی ساماندهی بازار ارز را در کمیسیون اقتصادی گذاشتیم، چون شرایط پیش‌آمده واقعیت اقتصاد ایران نبوده و نیست و وزیر اقتصاد و بانک مرکزی طرح ما را برای مدیریت بازار ارز پذیرفتند. پور ابراهیمی تصریح کرد: امروز اتاق جنگ اقتصادی با سه ضلع آمریکا و عربستان و اسرائیل تشکیل‌شده و روزانه عملکرد اقتصادی ایران را رصد می‌کنند، لذا ما اصلا فرصت آزمون‌وخطا در اقتصاد ایران نداریم. او گفت: ما بحث کارشناسی را مطرح می‌کردیم و اصلا کار سیاسی نداشتیم، اما متأسفانه تصمیمات اشتباه در دولت گرفته شد و اجازه صحبت هم به ما ندادند. رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس بیان داشت: ما موظف هستیم به دولت کمک کنیم و تأکید رهبری هم بر ما حجت را تمام کرد. پور ابراهیمی بیان کرد: تمام حوادثی در شوک‌های ارزی دولت قبل داشتیم طی ۴۵ روز جمع می‌شد و نرخ جدید ارز شکل می‌گرفت و بازار کار خود را ادامه می‌داد، اما این دولت سه ماه و نیم پافشاری کرد و سیاست غلط ارزی انجام داد، بعد گفتند اشتباه کردیم و سیاست‌های جدید اعمال کردند درصورتی‌که این مسئله هزینه به‌نظام تحمیل کرد. نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه حفظ نظام از واجبات است، ابراز داشت: بعضی اگر فکر کردند فشار به مردم بیاورند و می‌خواهند فاز جدید را شروع کنند، کور خواندند، جمهوری اسلامی ایران به فضل الهی با اقتدار از این مرحله عبور می‌کند. او گفت: در جنگ اقتصادی که به راه انداختند، جمهوری اسلامی با اقتدار وارد می‌شود به شرطی که در داخل کشور اجازه ندهیم عوامل درونی نقش یک دشمن را ایفا کنند. پور ابراهیمی با بیان اینکه برای کمک به مردم برای پوشش بخشی از کاهش قدرت خریدشان برنامه‌های دستور کارداریم بیان کرد: افزایش حقوق برای شاغلان را و بسته‌های حمایتی را مطرح کردیم و حتما این موضوع را در دستور کار قرار می‌دهیم. او افزود: اما بحث اصلی کاهش نرخ ارز و برگشت آن در اقتصاد به نرخ واقعی باید صورت گیرد و انتظار از بانک مرکزی است که فعال عمل کند و با مدیریت خوبی که در حوزه ارز می‌توان داشت، اثر روانی هم در فضای ایجادشده کاهش یابد و بار افزایش قیمت‌ها کاهش یابد.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد