hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > ۳ شهر خراسان شمالی در وضعیت قرمز ابتلای کرونا

۳ شهر خراسان شمالی در وضعیت قرمز ابتلای کرونا

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: متاسفانه میانگین موارد ابتلا به کرونا در سه شهرستان شیروان، بجنورد و جاجرم از معدل خراسان شمالی بالاتر بوده و شهرستان‌های نامبرده وضعیت بدتری دارند.
افشین دلشاد امروز در ستاد استانی مبارزه با کرونای خراسان شمالی اظهار داشت: در حال حاضر میانگین سنی افراد مبتلا به کرونا در استان 51 سال و میانگین سنی مرگ و میر ناشی از این ویروس 65 سال است. خوشبختانه این ویروس در جمعیت جوان، فعال و سالم خراسان شمالی کمتر فعال بوده و بیشتر، افراد بالای 40 سال تحت تاثیر قرار گرفته‌اند.
وی افزود: آنچه که در بررسی داده‌های کرونایی به آن رسیدیم این است که در هر نقطه‌ای که تراکم و تماس افراد با یکدیگر بیشتر بوده، موارد ابتلا و مشکوک به کرونا نیز افزایش یافته است. به دلیل آنکه در شهرستان‌های مانه و سملقان و راز و جرگلان تماس مردم با یکدیگر کمتر بوده، شیوع این ویروس افزایش نیافته است. در حال حاضر هیچ راه حل و فرمولی به جز رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای مقابله با ویروس کرونا وجود ندارد.
معاون بهداشتی علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: در حال حاضر استان‌های خراسان شمالی، گیلان، مازندران و گلستان در موج سوم قرار ندارند و یا به نوعی خراسان شمالی جزو معدود استان‌هایی است که موج سوم کرونا در آن شکل نگرفته است. تا پایان هشتم مهر ماه متاسفانه میانگین موارد ابتلا به کرونا در سه شهرستان شیروان، بجنورد و جاجرم از معدل خراسان شمالی بالاتر بوده و شهرستان‌های نامبرده وضعیت بدتری دارند.
کمتر از 25 درصد مردم راز و جرگلان ماسک می‌زنند
علی ذوالفقاری مسئول کمیته بازرشی ستاد کرونای استان هم در این نشست اظهار داشت: 75 درصد مردم استان از ماسک استفاده کرده و 25 درصد دیگر در ترددها فاقد ماسک هستند اما این موضوع در شهرستان راز و جرگلان بسیار پایین‌تر است.
وی افزود: متاسفانه مباحث پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در تمامی دفاتر پیشخوان سرتاسر استان کمتر رعایت شده است. هیچ‌گونه نظارتی بر تردد وسایل حمل و نقل از روستا به شهر و بالعکس و همچنین نظارتی برصف‌های نانوایی سطح استان وجود ندارد و فاصله گذاری اجتماعی در این‌گونه موارد رعایت نمی‌شود.
ذوالفقاری ادامه داد: فاصله گذاری اجتماعی در میادین موقت تجمع کارگران فصلی سطح استان رعایت نمی شود. تنها 50 درصد فروشندگان میوه و تره بار در سطح استان از ماسک استفاده می‌کنند. پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در میادین دام شهرستان‌های بجنورد، شیروان، اسفراین و مانه و سملقان رعایت نمی‌شود.
مسئول کمیته بازرسی ستاد کرونای خراسان شمالی گفت: با توجه به ارزیابی‌های به عمل آمده در روز جمعه رستوران‌های برخی شهر بسیار شلوغ بوده اما متاسفانه پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در آن نقاط رعایت نمی‌شود. درمانگاه تامین اجتماعی مرکز استان نیز بیشتر مواقع شلوغ بوده و فاصله گذاری اجتماعی در این مرکز درمان رعایت نمی‌شود.
ذوالفقاری تصریح کرد: در بررسی‌های به عمل آمده از مراکز جایگاه سوخت در سرتاسر استان، عوامل اجرایی برخی از جایگاه‌های سوخت شهرستان شیروان از ماسک و دستکش استفاده نمی‌کنند.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد