hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > سمنان > طرح پایش مراتع ییلاقی شهرستان سمنان به پایان رسید

طرح پایش مراتع ییلاقی شهرستان سمنان به پایان رسید

رئیس اداره منابع طبیعی و ابخیزداری سمنان با اشاره به پایان طرح پایش مرتعی سال ۹۹ این شهرستان، گفت: مشارکت در احیا مراتع توسط افراد بومی یکی از محورهای این طرح بوده است.

معصومه منظمی با بیان اینکه پایان طرح پایش مراتع ییلاقی شهرستان سمنان در سال ۹۹ به اتمام رسید، بیان کرد: در این طرح که از بیستم خرداد ماه سال جاری در سمنان اجرا شد، مراتع علی آباد، گرگ آباد، رویان غربی، انجیلبوان، طاق ملک و فیض آباد، آبخوری، تلیستان، مراغه، گل هاشم، ترش کلاً، صلح دره، حاجی آباد و… پایش شدند.

وی حفظ خاک و تقویت منابع آب را یکی از محورهای این طرح پایش عنوان کرد و افزود: اجرای این طرح موجب افزایش ۳۵ درصدی تولید علوفه می‌شود همچنین منابع طبیعی در اجرای طرح پایش برقراری تعادل بین دام و مرتع از سوی دامداران و استفاده صحیح از پوشش مراتع را نیز دنبال می‌کند.

رئیس منابع طبیعی سمنان با بیان اینکه محورهای مشارکت، اشتغال‌زایی، توسعه و کشت گیاهان دارویی در این طرح پایش تعریف شده است، گفت: مشارکت بهره برداران، جوامع محلی، شرکت‌های تعاونی منابع طبیعی برای استفاده از ظرفیت‌های منابع طبیعی در زمره محورهای طرح پایش است که هر ساله اجرا می‌شود.

منظمی با بیان اینکه راستی آزمایی سامانه عرفی بر اساس کارت ممیزی مراتع و حذف دامدارانی که بیش از سه سال ترک دامداری کرده‌اند از دیگر بخش‌های این طرح است، گفت: سوق دادن بهره‌برداران جهت اخذ کارت پروانه چرا و تهیه طرح مرتعداری و نظارت بر اجرای طرح‌های مرتع داری مصوب طبق کتابچه طرح از دیگر بخش‌های طرح پایش است که در سمنان انجام شد.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد