hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > ورزشی > رویای شیرین بازگشت

رویای شیرین بازگشت

سرخابی‌ها با تلفیقی از دلهره و امید، برای بازی‌های بزرگ امروز آماده شده‌اند. برای آنکه دوشنبه آخرین روز حضور آنها در فصل2018 لیگ قهرمانان آسیا نباشد، هر دو تیم باید دست به کارهای بزرگی بزنند. از زمان قرعه‌‌کشی مرحله یک‌چهارم نهایی و برخورد تیم‌های قطری با تیم‌های ایرانی، این مرحله برای السد و الدوحیل به‌مراتب جدی‌تر از گذشته شد.

آنها خودشان را برای رویارویی با نمایندگان فوتبال ایران تا دندان مسلح کردند اما این اتفاق برای پرسپولیس و استقلال رخ نداد. تیم‌های برانکو و شفر به جای تقویت‌شدن در تابستان، بخشی از قدرت فصل گذشته را نیز از دست دادند و در شرایطی مهیای برگزاری دیدارهای رفت شدند که بسیار کم‌ستاره‌تر از رقبا به‌نظر می‌رسیدند. فوتبال ملی قطر هنوز اوج نگرفته و برخلاف همه تبلیغ‌ها و بزرگنمایی‌ها، نتوانسته خودش را به سطح قدرت‌های آسیا نزدیک کند اما فوتبال باشگاهی این کشور در چند سال گذشته پیشرفت خارق‌العاده‌ای داشته و وضعیت مطلوب باشگاه‌ها در لیگ ستارگان، قطر را به یکی از مدعیان بردن لیگ قهرمانان آسیا تبدیل کرده است. السد و الدوحیل، نمادهای فوتبال مدرن در این کشور به شمار می‌روند؛ باشگاه‌هایی که در سایه اتحاد ایجاد‌شده در کشورشان، به‌دنبال یک نیمه‌نهایی «تماما قطری» هستند. آیا استقلال و پرسپولیس، امروز در مقابل تعبیر این خواب خواهند ایستاد؟

‌السد با یک مربی کارکشته و پرتجربه، ترکیب رؤیایی خط هافبک و البته حضور همیشگی بغداد بونجاح در لحظه‌های سرنوشت‌ساز، با توپ پر به تهران سفر کرد. این تیم اما با همه ستاره‌هایش برای دقایقی تحت‌تأثیر جو ورزشگاه آزادی قرار گرفت و نتوانست فوتبال همیشگی‌اش را ارائه کند. سفیدها آنقدر تحت‌فشار قرار داشتند که به اشتباه توپ را وارد دروازه خودی کردند اما تیمی که ژاوی و گابی را در اختیار دارد، به همین سادگی فرو نمی‌ریزد. تیم قطری با قدرت به بازی با استقلال برگشت. از کابوس بیدار شد و یک شب درخشان را پشت سر گذاشت. هر‌چه از زمان بازی گذشت، آنها مسلط‌تر نشان دادند و سرانجام تیم میزبان را با نتیجه 3 بر یک از پیش رو برداشتند و با خیالی آسوده به قطر برگشتند. نتیجه این مسابقه، نخستین مشتی بود که از سوی قطری‌ها به فوتبال ایران زده شد. مشت دوم، یک روز بعد به شکل «خفیف‌»تری از راه رسید. این بار الدوحیل خیلی زود از دفاع پرسپولیس عبور کرد و توپ را به تور دروازه علیرضا بیرانوند رساند اما تیم برانکو در ادامه بازی، دست از مبارزه برنداشت. شاید اگر امید عالیشاه در بهترین موقعیت گلزنی تیمش دقت بیشتری به خرج داده بود، پرسپولیس از شکست فرار می‌کرد اما آنها جدال با الدوحیل را روی پاهای‌شان تمام کردند و در مقابل این حریف تسلیم نشدند. سرنوشت هر دو نبرد، تا ساعاتی دیگر مشخص خواهد شد. آبی‌ها در قطر برای ماموریت غیرممکن خواهند جنگید و قرمزها در تهران، به‌دنبال محو‌کردن الدوحیل از آسیا هستند.

وینفرد شفر و تیمش برای صعود به نیمه‌نهایی، باید یک بازگشت تاریخی را رقم بزنند. حتی پیروزی 2 بر صفر، برای صعود استقلال کافی به‌نظر نمی‌رسد. تیم مهمان باید حداقل 3بار دروازه حریفش را باز کند. در این شرایط، خوردن یک گل بازی را به وقت اضافه می‌کشاند و کلین‌شیت، استقلال را به نیمه‌نهایی می‌برد. سرمربی آلمانی استقلال در روزهای گذشته بیشتر از هر چیزی، با ناامیدی شاگردانش مقابله کرده است. او تلاش می‌کند تا مهره‌های کلیدی تیم را در سطحی از برانگیختگی قرار بدهد و ذهن آنها را برای هر اتفاقی در مسابقه آماده کند. السد در ضدحمله‌ها فوق‌العاده است و حملات بی‌محابا و بی‌منطق در برابر این تیم، ابدا نتیجه مثبتی نخواهد داشت. یک گل زودهنگام، درست همان چیزی است که استقلال در قطر نیاز دارد. اگر این گل به ثمر برسد، تیم شفر تا پایان بازی زمان خوبی برای وارد‌کردن ضربه‌های بعدی‌اش خواهد داشت. روی کاغذ، این تیم شانس چندانی برای صعود ندارد اما حتی اگر صعودی در کار نباشد، آبی‌ها باید به‌خاطر غرورشان برای پیروز‌شدن در مقابل السد با هر نتیجه‌ای به جنگیدن ادامه بدهند. پرسپولیس برای رسیدن به نیمه‌نهایی، مسیر نسبتا هموارتری دارد اما الدوحیل به‌سادگی تسلیم نخواهد شد. در غیاب سیامک نعمتی، دیگر هیچ ابهامی در مورد ترکیب برانکو وجود ندارد و بدون تردید تیم حریف نیز از چند روز قبل، نفرات اصلی پروفسور در این جدال را شناسایی کرده است. برای عبور قرمزها از این پیچ سخت، بیرانوند باید بدون اشتباه ظاهر شود. سیدجلال و شجاع باید یکی از بهترین نمایش‌های آسیایی‌شان را پشت سر بگذارند، کمال باید مثل مسابقه رفت فداکارانه تکل بزند و منشا و علیپور، باید موقعیت‌شناس‌تر از همیشه باشند. عادت به فرصت‌سوزی، در بازی رفت برای پرسپولیس دردسرساز شد و تکرار سهل‌انگاری در مواجهه با موقعیت‌های ایده‌آل، این تیم را در آستانه حذف‌شدن از آسیا قرار خواهد داد. کلیدی‌ترین مهره برانکو در بازی بزرگ امروز، هوادارانی هستند که قصد دارند روی سکوهای آزادی، مجال نفس‌کشیدن را از الدوحیل بگیرند.

استقلالی‌ها برای زنده‌ماندن، به نقشه‌های شفر و روحیه بازیکنان‌شان دل بسته‌اند و پرسپولیسی‌ها، جو مرگبار آزادی را بهترین سلاح برای زخمی‌کردن حریف می‌دانند. امروز می‌تواند یک روز فراموش‌نشدنی برای تاریخ فوتبال ایران باشد. صعود هر دو تیم ایرانی، جشن بزرگ را تکمیل خواهد کرد اما حتی اگر این اتفاق رخ نداد، به هیچ قیمتی نباید هر دو تیم قطری خودشان را به مرحله نیمه‌نهایی برسانند. خیلی زود مشخص خواهد شد که میان دلهره و امید، کدام احساس در بازی‌های امروز برای هواداران ایرانی قدرتمندتر هستند. امروز، پرچم ایران فقط با دو رنگ ساخته خواهد شد؛ قرمز و آبی؛ آبی و قرمز.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد