hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > ‌تقاضا برای خرید طلای ساخته شده به صفر رسیده است

‌تقاضا برای خرید طلای ساخته شده به صفر رسیده است

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان مصنوعات طلا، نقره و جواهر اصفهان گفت: تقاضای عمومی برای خرید طلای ساخته شده در روند معاملات بازار طلا و جواهر اصفهان به صفر رسیده است.

هوشنگ شیشه‌بران ، با اشاره به افزایش نرخ هر گرم طلای ۱۸ عیار در بازه زمانی ماه‌های گذشته و التهابات بازار طلای جهانی، اظهار کرد: افزایش قیمت طلای خام به صورت مستقیم بر قیمت مصنوعات طلا، نقره و جواهر تأثیر می‌گذارد.

وی افزود: قیمت طلای خام، میزان اجرت ساخت مصنوعات، هفت درصد سود مغازه‌دار و ۹ درصد ارزش افزوده قیمت هر گرم طلای ساخته شده در بازار را تعیین می‌کند و بر این اساس افزایش قیمت طلای خام تأثیر مستقیم بر اجرت ساخت مصنوعات، سود مغازه‌دار و ارزش افزوده دارد.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان مصنوعات طلا، نقره و جواهر اصفهان با بیان اینکه تقاضای عمومی برای خرید طلای ساخته شده در روند معاملات بازار طلا و جواهر اصفهان به صفر رسیده است، تصریح کرد: قیمت هر گرم طلای ساخته شده در روند معاملات بازار به شدت افزایش پیدا کرده و به همین دلیل این کالا جایگاهی در سبد خرید خانوار ایرانی به عنوان یک نهادینه ندارد.

شیشه‌بران اضافه کرد: آنچه که امروز در تعداد محدودی از واحدهای صنفی بازار طلا و جواهر خرید و فروش می‌شود، اغلب سکه یا طلای ساخته نشده است و مطلقاً تقاضایی برای خرید مصنوعات طلا و جواهر وجود ندارد.

وی ادامه داد: به نظر نمی‌رسد در هفته آتی، اتفاق خاصی برای ارزش طلا در روند معاملات بازار رخ بدهد و به هر حال فروشندگان مصنوعات طلا، نقره و جواهر در بازار، گوش به زنگ قیمت انس جهانی طلا در بازار معاملات بین‌المللی هستند و یکی از مهم‌ترین معیارهای تعیین قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار در بازار نیز، نرخ انس جهانی طلا است.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان مصنوعات طلا، نقره و جواهر اصفهان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه قیمت انس طلای جهانی بر اساس دلار تعیین می‌شود، افزایش یا کاهش نرخ ارز در بازار آزاد می‌تواند در تعیین قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار در ایران تأثیرگذار باشد.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد