hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > بسیاری از طلافروشان کرمانی در آستانه ورشکستگی/ فاجعه ای در راه است

بسیاری از طلافروشان کرمانی در آستانه ورشکستگی/ فاجعه ای در راه است

رییس اتحادیه صنف طلا و جواهر کرمان گفت: مکارانی داریم که ماهیانه ۱۰ میلیون تومان اجاره مغازه می دهند اما هیچ طلایی را نمی توانن بفروشند  و فکر نمی کنم با ادامه این روند این مغازه داران بتوانند به آخر سال برسند و ورشکسته خواهند شد که این یک فاجعه است.
"مسعود ثانی" در گفت و گو با ایسنا درباره قیمت طلا و وضعیت بازار اظهار کرد: بازار طلافروشان در رکود کامل است و بنده شخصا چند روزی است که فروش نداشته ام و در حال حاضر مردم همه سرمایه خود را روی سکه یا طلای آب شده گذاشته اند.
وی با بیان اینکه کسی طلای ساخته شده نمی خرد زیرا اجرت ها حداقل ۱۰ برابر شده و همه کارها درصدی شده و ما زیر صفر هستیم و فاکتورها گویای وضعیت است تصریح کرد: همکارانی داریم که ماهیانه ۱۰ میلیون تومان اجاره مغازه می دهند اما هیچ طلایی را نمی توانند بفروشند و فکر نمی کنم با ادامه این روند این مغازه داران بتوانند به آخر سال برسند و ورشکسته خواهند شد که این یک فاجعه است.
رییس اتحادیه صنف طلا و جواهر کرمان در پاسخ به این سوال که این آشوب در بازار طلا تا چه ز مانی ادامه خواه داشت؟ گفت: زمانی که بتوانیم نرخ ارز را ثابت و دلار را به عرف بازار بیاوریم، وضعیت بازار بهتر خواهد شد و در این راستا هم دلار باید به کمتر از ۲۰ هزار تومان بیاید تا حالت تعادل به خود بگیرد.
وی با اشاره به اینکه انس جهانی طلا تغییر زیادی نداشته است، افزود: برای رسیدن به قیمت طلا و سکه، انس جهانی را در نرخ دلار ضرب و بر عدد ۹.۷۵ تقسیم می کنیم تا قیمت طلا و سه در می آید پس نرخ دلار بر قیمت طلا و سکه تاثیر مستقیمی دارد.
ثانی با تاکید بر اینکه مردم دیگر قدرت خرید طلا و سکه را ندارند، اظهار کرد: اگر نرخ ارز ثبات پیدا کند، مردم می دانند چه کنند و تنها راه برای خروج از وضعیت کنونی تثبیت نرخ ارز  و رساندن به قمیت عرف است.
رییس اتحادیه صنف طلا و جواهر کرمان تصریح کرد: مردم می گویند طلافروش ها وضعشان خوب شده در حالی که اینگونه نیست، این سرمایه ماست که با آن کسب درآمد می کنیم مانند تاکسی که راننده آن با تاکسی اش کسب درآمد می کند و سرمایه زندگی اش است و ما از قِبَل این سرمایه خرید و فروش و کسب درآمد می کنیم و وقتی فروش نداشته باشیم، این عدد ارزشی ندارد.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد