hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > افتتاح فاز دوم ایستگاه مترو امام حسین(ع)؛ پروژه قطار شهری شیراز سرعت می‌گیرد

افتتاح فاز دوم ایستگاه مترو امام حسین(ع)؛ پروژه قطار شهری شیراز سرعت می‌گیرد

به مناسبت هفته دفاع مقدس پیش از ظهر امروز فاز دوم ایستگاه مترو میدان امام حسین(ع) با حضور امام جمعه شیراز، استاندار فارس، شهردار شیراز و دیگران مدیران افتتاح شد.
به مناسبت هفته دفاع مقدس پیش از ظهر امروز فاز دوم ایستگاه مترو میدان امام حسین(ع) با حضور امام جمعه شیراز، استاندار فارس، شهردار شیراز و دیگران مدیران افتتاح شد. این ایستگاه به مساحت 2540 مترمربع شامل مسیرهای دسترسی به مترو، گالری، سالن بلیت و 1500 متر مربع محوطه‌سازی با اعتباری بالغ بر 25 میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید.
حیدر اسکندرپور شهردار شیراز در مراسم افتتاح فاز دوم ایستگاه امام حسین(ع) با گرامیداشت دفاع مقدس و آنچه در این دوران رخ داده است اظهار داشت: مشکلات امروز در مقابل آنچه در دفاع مقدس رخ داد بسیار کوچک است و به نسل جوان توصیه می‌کنم که خاطرات دفاع مقدس را بخوانند تا به بزرگی کاری که در دفاع مقدس انجام شد آگاهی پیدا کنند.
مترو شیراز در جایگاه خوبی میان کلانشهرها قرار دارد
وی با اشاره به نکته بارزی که در دفاع مقدس وجود داشته است گفت: امروز همه ما به این نکته احتیاج داریم و آن این است که هیچ خط‌کشی بین مردم وجود نداشت، مردم با حاکمیت احساس پیوستگی می‌کردند و مردم به دلیل گرایش‌ها و فکرهای مختلف بخش بخش نشده بودند، امروز بیش از گذشته نیاز است که با مردم باشیم و باید درک متقابل مسئولان و مردم نیز بیشتر شود.
شهردار شیراز با بیان اینکه استان فارس ظرفیت بسیار بالایی در دفاع مقدس داشته است افزود: مردم استان فارس در قالب‌های مختلف در دفاع مقدس حضور و نیروهای مسلح در فارس اعم از ارتش و سپاه در سخت‌ترین عملیات‌ها جایگاه ویژه داشتند.
اسکندرپور با اشاره به فاز دو ایستگاه امام حسین(ع) بیان کرد: تلاش داریم که خط 2 مترو را به سرانجام برسانیم که در این راه حمایت دیگر دستگاه‌ها بسیار مهم است و امیدواریم که خط 3 هم که شروع شده با قدرت ادامه پیدا کند.
وی با بیان اینکه مترو شیراز به غیر از تهران در میان کلانشهرها رتبه خوبی و از همه به جز مشهدد جلوتر است تصریح کرد: امیدواریم که با همراهی و هماهنگی همه مسئولان و مجموعه شهرداری بتوانیم در پروژه قطار شهری سرعت بیشتری داشته باشیم.
ایستگاه امام حسین(ع) مهم‌ترین ایستگاه مترو شیراز
حسن مرادی رئیس سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری شیراز نیز در این مراسم اظهار داشت: امروز بهره‌برداری از فاز دوم ایستگاه امام حسین(ع) انجام می‌شود و این ایستگاه در 10 -20 سال آینده با توجه به توسعه شهر مهم‌ترین ایستگاه مترو شهر می‌شود چون در تقاطع دو خط است.
وی با بیان اینکه این دو خط در آینده می‌تواند نقش مهمی در تبادل مسافر در شهر داشته باشد، بیان کرد: در زمینه مساحت این ایستگاه جز بزرگترین ایستگاه‌ها است و بیش از 30 هزار مترمربع مساحت دارد و در سال 97 فاز یک آن و امروز فاز دوم افتتاح را با 25 میلیارد تومان کردیم.
مرادی با بیان اینکه در تی بی ام خط دو در سال‌های اخیر پیشرفت خوبی حاصل شده است، عنوان کرد:  تی بی ام شماره یک با وجود مشکلاتی که پیش آمد از رودخانه عبور کرده و تا پایان مهرماه به پارک شهر می‌رسد و وارد ایستگاه آزادی می‌شود، تی بی ام شماره 2 نیز در این ایستگاه وارد امام حسین(ع) می‌شود.
رئیس سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری شیراز تصریح کرد: در ایستگاه‌های خط دو اتفاقات خوبی افتاده است، در ایستگاه عادل‌آباد و قهرمانان کار سازه به اتمام رسیده و به‌زودی وارد نازک‌کاری و تاسیسات می‌شود همچنین 2 هزار متر ریل‌گذاری انجام شده و امید داریم در بهمن‌ماه بتوانیم قطار را در خط دو بگذاریم منتهی این مستلزم حمایت‌های بیشتر و ویژه است.
انسجام مجموعه مدیریتی استان یک نعمت است
عبدالرزاق موسوی رئیس شورای شهر شیراز نیز در این مراسم با بیان اینکه باید از همه تشکر کرد از اینکه امروز شاهد افتتاح این ایستگاه هستیم آن هم در شرایطی که مشکلات اقتصادی دامن‌گیر کشور و تمامی پروژه‌ها شده است گفت: فرصت خدمت به مردم را باید غنیمت شمرد باید از این فرصت‌ها خوب استفاده کرد. 
وی با بیان اینکه امانتداری کاری است که در این شرایط از عهده ما بر می‌آید افزود: سمتی که در اختیار ما گذاشته شده و امکانات و اموالی را که متعلق به مردم است، باید حفظ شود و بهره‌وری و استفاده بهینه از امکانات بزرگترین کاری است که به عنوان یک امانتدار می‌توانیم انجام دهیم و نتایج آن چنین خدماتی باشد که امروز شاهد آن هستیم.
رئیس شورای شهر شیراز با بیان اینکه معتقدیم عملکرد شورای پنجم با آمار و ارقام قابل دفاع است بیان کرد: یکی از نعمت‌ها انسجامی است که در مجموعه مدیریتی استان وجود دارد که شرایط خوبی برای خدمتگزاری فراهم کرده است. 
موسوی افزود: اینکه امام جمعه استان در مسائل مختلف به عنوان کارشناس اظهارنظر و حمایت می‌کند، یک فرصت است همچنین حمایت دیگر دستگاه‌ها مانند استانداری و شهرداری اما باید این حمایت‌ها را بیشتر کرد تا هر روز شاهد توسعه بیشتر شهر باشیم.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد