hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > تعطیلی مدارس به منزله تعطیلی آموزش نیست

تعطیلی مدارس به منزله تعطیلی آموزش نیست

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: منظور از تعطیلی مدارس، حضور مجازی و غیرحضوری بوده و به هیچ وجه آموزش نباید تعطیل شود.
صبح یکشنبه سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اردبیل به همراه مدیرکل آموزش و پرورش استان از مدرسه شاهد شهید مهرآور بازدید و از نزدیک در جریان نحوه رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی توسط مدرسه و دانش آموزان قرار گرفتند.
شهرام حبیب زاده در این بازدید با حضور در کلاس‌های درس و گفتگو با معلمان، بر روند برگزاری کلاس‌ها و نحوه حضور دانش آموزان و رعایت موازین بهداشتی نظارت و توصیه‌های لازم را در خصوص پیشگیری از ابتلاء به بیماری کرونا ارائه داد.
وی با بیان اینکه استان اردبیل فعلاً از نظر بیماری کرونا در وضعیت ناپایداری قرار دارد گفت: ممکن است در فصل زمستان تصمیمات دیگری بر اساس ابلاغ معاونت بهداشتی وزارت بهداشت در خصوص مدارس اتخاذ شود.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اردبیل از ابتلای ۹ نفر از دانش آموزان با تشخیص احتمالی کوئید ۱۹ در استان خبر داد و گفت: از این تعداد ۵ نفر مثبت قطعی اعلام شده اما در مورد اینکه علت ابتلاء از مدرسه بوده یا خارج مدرسه، فعلاً نامعلوم و در دست بررسی است.



حبیب زاده با بیان اینکه منظور از تعطیلی مدارس، حضور مجازی و غیرحضوری بوده و به هیچ وجه آموزش نباید تعطیل شود اظهار کرد: اگر مشاهده شود درصد مبتلایان بالا است ممکن است حضور دانش آموزان به صورت مجازی و غیرحضوری باشد.
وی با تاکید بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و گندزدایی سطوح در مدارس افزود: مدارس یکی از ظرفیت‌های مهم آموزشی در جامعه و خانواده است و نقش مهمی در خصوص نحوه برخورد و زندگی با شرایط بیماری کرونا در خانواده و جامعه را بر عهده دارد و باید از این پتانسیل استفاده کرد.
در این بازدید دکتر ناصری مدیرکل آموزش و پرورش استان نیز گفت: در حال حاضر به طور میانگین ۷۰ درصد دانش آموزان به صورت گروه بندی شده در مدارس استان حضور دارند و حدود ۸۰ الی ۸۵ درصد از شبکه شاد استفاده می‌کنند.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد