hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > در مراسم شام کلوب اقتصادی واشینگتن چه گذشت؟

در مراسم شام کلوب اقتصادی واشینگتن چه گذشت؟

جف بزوس، مدیرعامل و موسس شرکت آمازون که همواره تلاش کرده از مسائل سیاسی دوری کند، با دفاع از آزادی رسانه‌ها گفت که پرزیدنت ترامپ باید از بررسی موشکافانه رسانه‌ها خشنود باشد.
این سخنان بزوس در گفت‌و‌گوی یک‌ساعته با دیوید روبن‌اشتاین، میلیاردر و خیّر معروف در کلوب اقتصادی واشینگتن مطرح شده است. پس از بحث در مورد موفقیت روزنامه واشینگتن‌پست که بزوس در سال ٢٠١٣ آن را خریداری کرده، روبن‌اشتاین از او پرسید که چه واکنشی نسبت به انتقادها نسبت به آمازون و واشینگتن‌پست – که اکثر آنها در توییت‌های ترامپ مطرح می‌شود- دارد.
جف بزوس، مدیرعامل و موسس شرکت آمازون گفت: «من نیازی نمی‌بینم که از آمازون دفاع کنم، اما باید بگویم که این یک اشتباه بزرگ است که برخی مقامات منتخب به رسانه‌ها و خبرنگاران حمله می‌کنند.»
 بزوس ادامه داد: «هیچ طرح عمومی‌ای وجود ندارد که همه مردم با هم همه تیترها را دوست داشته باشند؛ اشکالی ندارد؛ این ذات روزنامه‌نگاری است. اما چیزی که آقای رئیس‌جمهوری باید بگوید این است که بسیار خوب است رسانه‌ها همه مسائل را موشکافی می‌کنند. این موضوع باعث ایجاد امنیت و اطمینان در جامعه می‌شود.»
موسس شرکت آمازون گفت که «دشمنِ مردم» نامیدن رسانه‌ها و تخریب آنها، کار بسیار خطرناکی است.
جف بزوس در ادامه گفت: «ما در جامعه‌ای زندگی می‌کنیم که تنها قوانین از ما محافظت نمی‌کند، بلکه نُرم‌ها و معیارهای اجتماعی هم محافظ ماست و هر زمانی که شما به اینها حمله می‌کنید، در حال تخریب حفاظ‌ها هستید.»
بسیاری از مخاطبان و تماشاچیان با شنیدن این حرف‌ها خوشحال شدند.
بسیاری از آنها از شنیدن اینکه بزوس، مدیر عامل و موسس شرکت آمازون در مورد سیاست صحبت می‌کند، به هیجان آمدند.مراسم شام در کلوب اقتصادی واشینگتن برگزار شد. هزینه‌های این مراسم توسط ائتلافی از همراهان محلی حمایت می‌شد که به دنبال ارایه خدماتی برای مردم جهت یافتن مسکن‌های ارزان‌تر هستند.
چند تن از مقامات سیاسی نیز در این مراسم حضور داشتند، از جمله لری هوگان، فرماندار مریلند؛ موریل بوزر، شهردار واشینگتن، رئیس اداره خدمات عمومی، رئیس اداره پست و سایر مقامات محلی. رالف نورتهام، فرماندار ویرجینیا نیز به این مراسم دعوت شده بود، اما به دلیل شرایط ایجاد شده در پی طوفان فلورنس نتوانسته بود در این مراسم حضور پیدا کند. در عوض، او مدیر توسعه اقتصادی خود را به این مراسم فرستاد.
شرکت آمازون مرتبا هدف حملات دونالد ترامپ بوده است. يکی از دلايل دلخوری ترامپ اين است که جف بزوس، بنيانگذار و از سهامداران اصلی آمازون در عين حال مالک روزنامه واشینگتن‌پست است. ترامپ اين روزنامه را به دلیل پوشش انتقادی اخبار کارزار انتخاباتی‌اش به نشر «اخبار جعلی» متهم کرده است.
 ترامپ پیشتر شرکت آمازون را متهم کرده بود که از «واشینگتن‌پست دغلکار» برای لابی‌گری استفاده می‌کند.
روزنامه واشینگتن‌پست در گذشته به اتهامات ترامپ در مورد لابی‌گری پاسخ داده و تاکيد کرده است که جف بزوس در تصميمات سردبيری اين روزنامه دخالتی ندارد.
ترامپ همچنین پیشتر به شرکت تجارت اينترنتی آمازون حمله کرده و گفته بود که قرارداد آن شرکت با اداره پست آمريکا برای ارسال بسته‌های پستی زیانده بوده و به ماليات‌دهندگان آمريکايی ضربه می‌زند. اين در حالی است که طبق تحقيقات اداره فدرال ناظر بر قراردادهای تجاری، معامله اداره پست با شرکت آمازون سودآور است.
 ترامپ در پيامی روی شبکه تویيتر نوشت: «اداره پست آمريکا برای هر بسته‌ای که برای شرکت آمازون حمل می‌کند به طور متوسط ۱.۵ دلار ضرر می‌دهد. روی هم رفته ميلياردها دلار می‌شود.»

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد