hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > پاریس مکانی برای جولان مخالفان نظام

پاریس مکانی برای جولان مخالفان نظام

سفارت ایران دیروز در پاریس، پایتخت فرانسه از سوی عده‌ای معترض با پرتاب سنگ مورد حمله قرار گرفت و برخی از شیشه‌های آن شکسته و خساراتی نیز به ساختمان سفارت وارد شد.

حمله به سفارت ایران در حالی صورت می‌گیرد که پاریس یکی از شهرهایی محسوب می‌شود که در اروپا مخالفان و معاندان نظام در آن جا خوش کرده‌اند؛ از میتینگ‌های سیاسی منافقین تا جولان دیگر گروهک‌ها و اپوزیسیون‌های مخالف جمهوری اسلامی ایران. جالب اینجاست که در برخی از گزارش‌ها نیز در مورد این حمله، به اهمال نیروهای امنیتی فرانسه در برخورد با متعرضان اشاره شده بود. بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران نیز خواستار محاکمه و مجازات عاملان حمله و اعلام نتیجه از سوی مقامات ذیصلاح شده است.
جزییات حمله به سفارت
در ماجرای حمله، پلیس فرانسه با وجود اطلاع قبلی از احتمال رویداد، برای جلوگیری از این تعرض در محل حاضر نشد. در این حادثه که عصر روز جمعه رخ داد، حدود ۱۵ نفر از عناصر کومله اقدام به پرتاب سنگ و اشیای مختلف از جمله لوازم کامپیوتر، کپسول آتش‌نشانی و ... کردند و شیشه‌های ساختمان سفارت را شکستند. عناصر این گروهک تروریستی به پرچم ایران اهانت کردند. بنابر اعلام صداوسیما، پلیس فرانسه از صبح روز جمعه از تحرکات این افراد خبر داشت و به مسئولان سفارت نیز اطلاع داده بود، اما درست در زمانی که عناصر گروهک تروریستی کومله در مقابل سفارت حاضر شدند، ماموران پلیس اطراف سفارت را ترک کردند. پس از پایان نمایش متعرضان به سفارت ایران، ماموران پلیس بار دیگر به محل خدمتشان باز گشتند.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد