hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > واکسن آنفلوآنزا در اختیار مرکز بهداشت اصفهان قرار گرفت

واکسن آنفلوآنزا در اختیار مرکز بهداشت اصفهان قرار گرفت

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت:مرحله نخست توزیع واکسن آنفلوآنزا در استان اصفهان در مراکز بهداشت و برای کادر درمان و بهداشت، بیماران گروه‌های پرخطر و مادران باردار است.
آرش نجیمی سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان افزود: مرحله نخست توزیع واکسن آنفلوآنزا در استان اصفهان در مراکز بهداشت و برای کادر درمان و بهداشت، بیماران گروه‌های پرخطر و مادران باردار است.

او با بیان اینکه توزیع واکسن آنفلوآنزا بر اساس رویه سابق و سال‌های گذشته صورت می‌گیرد، اظهار داشت: میزان دوزی که معاونت بهداشتی در اختیار دارد در مراکز بهداشتی برای مادران باردار و در بیمارستان‌ها برای بیماران گروه‌های پر خطر و کادر درمان و بهداشت توزیع می‌شود.

نجیمی در ادامه تاکید کرد که در این مرحله هیچ مراجعه حضوری یا تحویل به افراد برای واکسن آنفلوآنزا در مراکز بهداشتی صورت نمی‌گیرد که همین روند در سال‌های گذشته نیز برقرار بود.

او با اشاره به اینکه در این مرحله اولویت با معاونت بهداشتی و زیر پوشش قرار گرفتن کادر درمان و بهداشت، بیماران گروه‌های پر خطر و مادران باردار است، تصریح کرد: در مرحله بعد اگر واکسن آنفلوآنزا به معاونت غذا و داروی دانشگاه تحویل شد در اختیار داروخانه‌ها قرار می‌گیرد و اعلام می‌شود که مردم بر اساس چه شیوه‌نامه‌ای می‌توانند برای خرید واکسن مراجعه کنند.

بنا بر اعلام سازمان غذا و دارو، تحویل ۱.۵ میلیون دوز واکسن آنفلوآنزا برای استفاده در شبکه بهداشت به معاونت بهداشتی وزارت بهداشت از سوم مهر جاری آغاز شد.

سید حیدر محمدی مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو گفت: واکسن آنفلوآنزا در مرحله نخست در اختیار معاونت بهداشتی قرار خواهد گرفت تا به صورت رایگان به زنان باردار، بیماران خاص، سخت درمان، مزمن و کادر درمان تلقیح شود.

او ادامه داد: در مرحله بعد واکسن آنفلوآنزا بین داروخانه‌ها توزیع و با ثبت کد ملی به سالمندان بالای ۶۵ سال ارائه خواهد شد که زمان آن از سوی سازمان غذا و دارو اعلام می‌شود.

محمدی درباره قیمت واکسن آنفلوآنزا بیان کرد: واکسن تامین شده با ارز دولتی چهارهزار و ۲۰۰ تومانی بوده که قیمت تمام شده آن ۴۴ هزار تومان است و از طریق داروخانه‌ها در اختیار سالمندان و کودکان قرار می‌گیرد، قیمت واکسن برای سایر اقشار جامعه در صورتی که تصمیماتی در مورد ارز نیمایی گرفته شود، اعلام خواهد شد.

آنفلوآنزا بیماری ویروسی است که با تب ناگهانی، لرز، سردرد، سرفه خشک، گلو درد و درد عضلانی همراه است؛ ویروس بیماری آنفلوآنزای فوق حاد انسانی از طریق ترشحات آلوده فرد مبتلا منتقل می‌شود بنابراین باید از تماس دست با چشم و بینی خودداری شود.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد