hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > سمنان > افزایش پسماندهای بیمارستانی در سمنان

افزایش پسماندهای بیمارستانی در سمنان



مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری سمنان گفت: شیوع کرونا پسماندهای عفونی مراکز بیمارستانی شهر سمنان را از ۶۰۰ کیلوگرم در روز به حدود یک تن رساند.

به گزارش رویداد ایران، حمیدرضا پیوندی اظهار کرد: طبق دستورالعمل‌های بهداشتی پسماندهای عفونی بیمارستان‌ها در دستگاه‌های مخصوص مانند اتوکلاو و هیدروکلاو بدون سوزانده شدن در حرارت بالا بی‌خطرسازی می‌شود و پس از بی‌خطرسازی با خودروهای مخصوص به محل دفن منتقل و بر اساس استاندارها و دستورالعمل‌ها در کیسه‌هایی مخصوص در گودال‌های حفرشده دفن می‌شود.
وی گفت: نگرانی بابت حمل و دفن زباله‌های عفونی در شهر سمنان وجود ندارد و تمام مراحل به صورت کامل بهداشتی انجام می‌شود.
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری سمنان اضافه کرد: چهار بیمارستان شهر سمنان جزو مراکز پرزباله محسوب می‌شوند و پسماندهای این مراکز روزانه با دستگاه در محل بی‌خطرسازی شده و سپس پسماند عفونی بی‌خطر به محل امحاء منتقل و دفن می‌شود.
پیوندی گفت: بی‌خطرسازی و عادی‌سازی پسماندهای بیمارستانی مطابق با قانون پسماند توسط دانشگاه علوم پزشکی و بیمارستان‌ها انجام شده و تحویل سازمان مدیریت پسماند شهرداری می‌شود.
وی اضافه کرد: پسماندهای بیمارستانی سمنان پس از بی‌خطرسازی توسط تجهیزات و ماشین آلات استاندارد سازمان پسماند، حمل می‌شود.
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری سمنان تصریح کرد: ۱۱۰ مطب پزشک و ۱۰ مرکز درمانی و درمانگاهی شهر سمنان جزو مراکز کم زباله به حساب می‌آید که زباله‌های عفونی این مراکز پس از حمل ماشین‌های مجهز به سردخانه در محل امحاء زباله با دستگاه‌های مخصوص سوزانده و خاکستر آن دفن می‌شود.
پیوندی خاطرنشان کرد: مراکز درمانی کم زباله شهر سمنان روزانه ۵۰ تا ۷۰ کیلوگرم تولید پسماند عفونی دارند.
وی یادآور شد: با توجه به اینکه پاکبانان در بخش حمل و نقل زباله‌های عفونی در خطر هستند، طبق روند سازمان مدیریت پسماند شهرداری سمنان این افراد برای حفظ سلامتشان نسبت به هپاتیت و کزاز واکسینه شدند.
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری سمنان گفت: بازیافت زباله‌های عفونی پیگرد قانونی دارد و تمام پسماندهای عفونی در شهر سمنان سوزانده و در گودال‌ها دفن بهداشتی می‌شود.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد