hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > اصفهان| کریدور اتوبوسی ویژه دانش‌آموزان ایجاد می شود

اصفهان| کریدور اتوبوسی ویژه دانش‌آموزان ایجاد می شود

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری اصفهان در نشست خبری ستاد مهر سال تحصیلی 97 ـ 98 بابیان اینکه همزمان با بازگشایی مدارس 20 درصد به حجم سفرهای شهری افزوده می‌شود، گفت: در شرایطی که ۷۰ هزار دانش‌آموز از سرویس مدارس استفاده می‌کنند و حجم بار ترافیکی را افزایش می‌دهند برای ارائه خدمات بهتر به شهروندان تقسیم‌کاری در حوزه‌های مختلف حمل‌ونقل عمومی شهرداری صورت گرفته است تا سفرهای شخصی به کمترین میزان ممکن کاهش پیدا کند.

علیرضا صلواتی پیاده‌روی، استفاده از دوچرخه، اتوبوس و مترو را از ضرورت‌ها و اولویت‌های شهرداری در حوزه حمل‌ونقل دانست و اضافه کرد: سازمان‌ها و معاونت‌های مختلف شهرداری اصفهان برای فرهنگ‌سازی در این زمینه و ایجاد ترافیکی منظم از ماه‌ها قبل برنامه‌ریزی در حوزه ستاد مهر در دستور کار قرارگرفته است. او در ادامه تأکید کرد: در کنار فعالیت‌های هرساله معاونت حمل‌ونقل در راستای بهبود وضعیت عبور و مرور امسال با راه‌اندازی خط یک مترو شهروندان می‌توانند از خدمات این ناوگان حمل‌ونقل عمومی استفاده کنند و این موضوع می‌تواند تا حد زیادی از بار ترافیکی که هرسال همزمان با بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها با آن روبرو هستیم را کاهش دهد. صلواتی در مورد فاصله زمانی ساعت حرکت قطار درون‌شهری اظهار کرد: در حال حاضر این زمان 10 دقیقه است و تلاش می‌شود تا پایان سال جاری این زمان به 8 دقیقه کاهش پیدا کند و در سال آینده شاهد 5 دقیقه‌ای شدن سرفاصله قطار شهری برای شهر اصفهان باشیم.

مناسب‌سازی 80 درصد معابر برای دسترسی به مترو

او در ادامه با اشاره به اقدامات معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری اصفهان برای تسهیل عبور و مرور معلولان جسمی حرکتی در شهر گفت: بیش از 80 درصد تقاطع‌های شهر همچنین معابر دسترسی به مترو برای تردد معلولان و جانبازان مناسب‌سازی شده است. صلواتی از راه‌اندازی ۹ اکیپ گشت بازرسی ستاد مهر از ۳۱ شهریور تا ۱۵ مهرماه با همراهی پلیس راهور خبر داد و اظهار کرد: این اکیپ‌های گشت هرگونه تخلف ترافیکی را با دستگاه‌های پیام‌رسان اطلاع‌رسانی می‌کنند. صلواتی با تأکید بر ضرورت انجام معاینه فنی گفت: خودروهایی که فاقد برگه معاینه فنی باشند روزانه ۵۰ هزار تومان جریمه می‌شوند و از اول مهرماه برخورد با خودروهای بدون معاینه فنی به‌صورت جدی‌تر برخورد می‌شود. معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری اصفهان در ادامه بابیان اینکه سیاست اصلی در توسعه حمل‌ونقل عمومی، خطوط مترو، خطوط BRT، نوسازی ناوگان، زمان‌بندی خطوط اتوبوس‌رانی و تراموا است، اظهار کرد: باوجود مشکلات اقتصادی پیش رو در تلاش هستیم تا توسعه و بازسازی ناوگان‌ها را در برنامه داشته باشیم. او در ادامه تأکید کرد: بازسازی و بازگشت ۲۰۰ دستگاه اتوبوس که هم‌اکنون از مدار خارج‌شده‌اند را در دستور کار قرار دارد. صلواتی از راه‌اندازی 155 دوربین ترافیکی در مهرماه سال جاری خبر داد، اظهار کرد: هدف از نصب این دوربین‌ها کاهش تخلفات، افزایش نظارت تصویری و آمار بردار است.

 افزایش 12 درصدی هزینه سرویس مدارس

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری اصفهان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه اصفهان پس از تهران و مشهد دارای بیشترین تعداد دانش‌آموز است، گفت: امسال برای نخستین بار به‌صورت پایلوت در شهر اصفهان نرم‌افزار سرویس مدارس در دو منطقه شهری اجرا می‌شود. هادی منوچهری اضافه کرد: از دیگر فعالیت‌های صورت گرفته برای سال جاری می‌توان به استفاده از لباس‌های فرم برای رانندگان سرویس‌های مدارس اشاره کرد. او با اشاره به اینکه امسال شاهد افزایش 12 درصدی هزینه سرویس‌های مدارس هستیم، تأکید کرد: سرویس مدارس برای 72 هزار دانش‌آموز در قالب 50 شرکت حمل‌ونقل پوشش داده می‌شود. این در حالی است که در اصفهان کمترین شکایت از سرویس مدارس ثبت‌شده است.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد