hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > «مراودات خانوادگی» عامل اصلی افزایش آمار کرونا در همدان است

«مراودات خانوادگی» عامل اصلی افزایش آمار کرونا در همدان است

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: در هفته اخیر تعداد مراجعه و بستری بیماران مبتلا و مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های استان افزایش چشمگیری داشته است.

دکتر ابراهیم جلیلی،  اظهار داشت: از زمان شروع کرونا در استان تاکنون بیش 12 هزار بیمار تنفسی و مشکوک به کرونا به مراکز درمانی استان مراجعه کردند که با بیشترین شک بالینی مورد پیگیری قرار گرفته‌اند.

وی با بیان اینکه از نیمه دوم شهریور شاهد افزایش آمار موارد مشکوک و مثبت کرونا در استان هستیم، تصریح کرد: بیشتر بیماران مبتلا به کرونا بخاطر مراودات خانوادگی به این ویروس خطرناک مبتلا شده‌اند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان با تاکید بر اینکه ویروس کرونا تمام گروه های سنی از نوزادان تا سالمندان را به خود مبتلا می‌‌کند، افزود: اما سن بیشتر بیماران بستری در بیمارستان‌ها بین 35 تا 60 سال است.

جلیلی با بیان اینکه بیماران زمینه‌ای و گروه‌های پرخطر جامعه بیش از دیگران در معرض عوارض وخیم این بیماری هستند، عنوان کرد: بیمارانی که شیمی درمانی می‌شوند، بیماران مبتلا به دیابت، مشکلات ریوی، قلبی و غیره، جزء افرادی هستند که اگر به کرونا مبتلا شوند عوارض سخت تری را متحمل می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه در 24 ساعت گذشته 529 بیمار تنفسی و مشکوک به کرونا به مراکز درمانی و غربالگری استان مراجعه کردند، گفت: از این تعداد 105 بیمار بستری شده و 39 بیمار هم بخاطر شرایط نامناسب در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شدند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان درباره نحوه درمان بیماران کرونایی در استان نیز اظهار داشت: هر نوع درمانی که در کشور انجام می‌شود در استان نیز موجود است و متناسب با شدت و علائم بیمار از درمان های موجود استفاده می‌شود.

جلیلی با بیان اینکه پلاسما درمانی از روش‌های درمانی موفقی است که در برخی بیماران سبب بهبودی می‌شود، گفت: بهبود یافتگان کرونا با اهدای پلاسمای خون خود می‌توانند به درمان بیماران بدحال کمک کنند.

وی با تاکید بر اینکه اگر افزایش آمار کرونا در استان تداوم یابد با کمبود تخت های بیمارستانی مواجه می‌شویم، تصریح کرد: امکانات و تجهیزات ما محدود است بنابراین اگر تعداد موارد بستری بیشتر شود مجبور به تعطیلی اعمال جراحی غیراورژانسی می‌شویم.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد