hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > چهارمحال و بختیاری | تلاش مطلوب برای تأمین حقابه تالاب‌های چغاخور و گندمان

چهارمحال و بختیاری | تلاش مطلوب برای تأمین حقابه تالاب‌های چغاخور و گندمان

 مدیرکل حفاظت محیط‌زیست چهارمحال و بختیاری گفت: در سال گذشته با وجود خشکسالی نیاز به برخورد علمی بود که با همکاری سازمان حفاظت محیط‌زیست، دانشگاه‌های شهرکرد و صنعتی اصفهان، حقابه زیست‌محیطی زاینده‌رود و تالاب‌های چغاخور و گندمان مطالعه شد و برای مطالبه آنان تلاش مطلوبی انجام شد.


شهرام احمدی کاهش تولید علوفه در مناطق تحت حفاظت محیط‌زیست، کاهش رطوبت خاک که زمینه بروز کانون‌‎های محلی ریزگرد است و آسیب به اکوسیستم‌های طبیعی، تنوع زیستی گیاهی و جانوری را آسیب‌های ناشی از کم‌آبی امسال به محیط‌زیست استان عنوان کرد.

او با تأکید بر اینکه باید اصول توسعه پایدار را رعایت کنیم و مسائل اقتصادی و اجتماعی و زیست‌محیطی را در نظر بگیریم، گفت: باید از محیط‌زیست به‌گونه‌ای استفاده شود که نیاز نسل فعلی تأمین‌شده و برای نسل آینده نیز حفظ شود. احمدی با اشاره به اینکه یکی از راهکارهای کلیدی حفظ محیط‌زیست، حفاظت از منابع آب از بعد کیفی و کمی است، افزود: در همین راستا پیگیری برای رعایت حقابه‌های زیست‌محیطی جزء برنامه‌ و سیاست‌های سازمان حفاظت محیط‌زیست است و از سال گذشته آمادگی پیگیری حقابه‌ها را داشتیم و با پیش‌بینی خشکسالی، اقدامات مؤثری صورت گرفته که اگر این امر محقق نمی‌شد قطعا آسیب‌های جدی به محیط‌زیست استان وارد می‌شد.

احمدی با بیان اینکه امسال در خشکسالی، علی‌رغم پیش‌بینی افزایش آتش‌سوزی، کمترین آتش‌سوزی در مناطق تحت مدیریت حفاظت محیط‌زیست استان داشتیم، تأکید کرد: با اقداماتی همچون ساخت آبشخور و لوله‌کشی از منابع آب به زیستگاه حیات‌وحش نیز شاهد کمترین فشار به حیات‌وحش بودیم.

وی ادامه داد: در خشکسالی امسال، کمترین آسیب به محیط‌زیست را شاهد بودیم به‌نحوی‌که بیماری مشترک حیات‌وحش اهلی و وحشی همانند طاعون نشخوارکنندگان کوچک و تب برفکی اصلا در استان مشاهده نشد که اقدامات پیشگیرانه همچون شسته شدن آبشخورها صورت گرفت.

احمدی بیان کرد: در منطقه تنگ صیاد نیز آبشخور سیار و ثابت آب ساخته‌شده و انتقال آب به آنان صورت گرفته و موفق شدیم با این اقدام از آسیب به حیات‌وحش جلوگیری کنیم.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد