hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > سمنان > دانشگاه سمنان موفق به اخذ مجوز فعالیت مرکز آموزش زبان فارسی به غیر فارسی‌زبانان شد

دانشگاه سمنان موفق به اخذ مجوز فعالیت مرکز آموزش زبان فارسی به غیر فارسی‌زبانان شد

رئیس دانشگاه سمنان از صدور مجور فعالیت مرکز آموزش زبان فارسی به دانشجویان غیر فارسی زبان ، از سوی سازمان امور دانشجویان غیر ایرانی وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری خبر داد .
به گزارش روابط عمومی دانشگاه سمنان ، دکتر مسعود نصیری با اعلام این خبر گفت : با توجه به پتانسیل های دانشگاه سمنان و نیز پیگیری های انجام شده ،  به ویژه از سوی مرحومه دکتر عصمت اسماعیلی استاد گروه زبان و ادبیات فارسی این دانشگاه ، مجوز فعالیت مرکز آموزش زبان فارسی به دانشجویان غیر ایرانی به این دانشگاه اعطا شد .
دکتر نصیری با بیان اینکه دانشگاه سمنان سابقه آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان در خارج از کشور را در سوابق کاری خود دارد افزود : در این راستا دانشگاه سمنان از سوی وزارت عتف مامور به آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان، در کشورهای سوریه ، سوئد ، الجزایر ، فرانسه و ترکیه  بوده است .
رئیس دانشگاه سمنان به دیگر پتانسیل این دانشگاه اشاره کرد و گفت : آموزش زبان فارسی به دانشجویان غیر ایرانی دانشگاه و نیز دانشجویان خارجی دانشگاه علوم پزشکی سمنان از دیگر فعالیتهای دانشگاه سمنان در این بخش است .
دکتر نصیری با بیان اینكه دانشجویان خارجی كه در ایران تحصیل می‌كنند ابتدا باید دوره زبان فارسی را بگذرانند افزود : تاکنون در استان سمنان ، مرکز آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان فعال نبوده و دانشجویان خارجی متقاضی می بایست برای گذراندن این دوره به دانشگاه‌های دیگر استانها مراجعه می کردند .
وی با بیان اینکه دانشجویان خارجی سفیران فرهنگی کشور هستند افزود : اشاعه فرهنگ زبان فارسی و نیز تسهیل در تحصیل دانشجویان خارجی از اهداف دانشگاه سمنان با توجه به نزدیکی به پایتخت است .
یاد آور می شود ؛ مرکز آموزش زبان فارسی تحت نظارت مرکز آموزشهای آزاد دانشگاه سمنان فعالیت می کند .
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد