hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > همایش مجازی آشنایی با رشته های تحصیلی و امکانات دانشگاه سمنان برگزارشد

همایش مجازی آشنایی با رشته های تحصیلی و امکانات دانشگاه سمنان برگزارشد

همزمان با اعلام نتایج آزمون سراسری و انتخاب رشته پذیرفته شدگان در این آزمون همایش مجازی آشنایی با رشته‌های تحصیلی وامکانات دانشگاه سمنان برگزار شد .
به گزارش روابط عمومی دانشگاه سمنان، معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه سمنان در این همایش ضمن ارائه گزارشی از  تعداد دانشجویان، رشته و گرایش‌های تحصیلی و اساتید شاغل در این دانشگاه گفت: در حال حاضر کلیه دروس دانشجویان در مقطع کارشناسی به‌صورت مجازی و در مقاطع ارشد و دکتری به‌صورت ترکیبی (کلاس و آزمایشگاه) برگزارمی شود.
دکتر ورامینیان افزود: دانشگاه برای آن دسته از دانشجویانی که این دانشگاه را به عنوان محل تحصیل انتخاب نموده یا برای آن دسته از دانشجویانی که در این دانشگاه فارغ‌التحصیل شده‌ و برای ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر، مجددا این دانشگاه را انتخاب نمایند ، جوایزی با عنوان جوایز «انتخاب» و «وفاداری» در نظر گرفته است.
دکتر مهدی پروینی مدیر مرکز کارآفرینی و نوآوری دانشگاه نیز در این همایش به رویکردها و دیدگاه‌های دانش آموزان برای ادامه تحصیل در دانشگاه اشاره و درباره اهداف و چالش‌های رشته و گرایش‌های مختلف، انتخاب درست رشته و کسب موفقیت در دانشگاه مطالبی بیان کرد .
دکتر پروینی از دانش آموزان خواست تا استعدادهای خود را شناسایی نمایند تا ضمن موفقیت در دانشگاه و مهارت اندوزی بتوانند با سپری نمودن این مسیر کسب درآمد نمایند.
مدیر مرکز کارآفرینی و نوآوری دانشگاه از داوطلبان خواست که با علاقه وارد رشته‌های تحصیلی دلخواه خود شوند تا با رضایت‌مندی و اشتیاق دوران تحصیل و کسب مهارت اندوزی را سپری نمایند.
معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه سمنان نیز گزارشی از امکانات صنفی و رفاهی موجود در دانشگاه ارائه کرد و گفت : وام‌های دانشجویی در سال تحصیلی جدید، با هدف رفاه و استفاده بهینه دانشجویان تجمیع می شود .
آقای امید خالدی مشاور تحصیلی و از دانشجویان دکتری دانشگاه سمنان نیز نکاتی در خصوص برنامه‌ریزی بهتر در انتخاب رشته تحصیلی درست  و دانشگاه‌های مورد علاقه داوطلب، ارائه داد.
وی با ذکر این مهم، توجه و دقت نظر داوطلبان را  به نوع دوره‌های مورد پذیرش، شناخت و نوع دانشگاه مورد انتخاب جلب کرد و تأکید کرد برنامه ریزی قبلی مناسب در این زمینه مانع عملکرد ضعیف می‌گردد.
وی به دانش آموزان توصیه کرد تا هدف آنان از ورود به دانشگاه صرفا کسب مدرک نبوده و معیارهای علاقه‌مندی، ادامه تحصیل و کسب وکار را مد نظرداشته و به اولویت‌بندی در انتخاب رشته تحصیلی توجه نمایند.
 دکتر سامان بابائی کفاکی مدیر دفتر استعدادهای درخشان دانشگاه سمنان از دیگر سخنرانان این همایش مجازی بود که به عملکرد وچشم انداز این دفتر پرداخت و با معرفی تسهیلات و امکانات در نظر گرفته شده برای دانشجویان ممتاز گفت: مرکز استعدادهای درخشان برنامه های خوبی را در مسیر رشد وشکوفائی استعدادها از جمله  طرح راد ، برگزاری جشنواره‌های دانشجویی در سطح منطقه واستان، جایزه انتخاب، مسابقه علمی – دانشجویی آرک جایزه شادروان رمضان علی حاجی قربانی و...را تدوین نموده است .
پخش کلیپ‌هایی از معرفی بخش‌های مختلف دانشگاه و نیز پاسخ به سؤالات مخاطبان حاضر در این همایش مجازی از دیگر برنامه‌های این همایش بود .

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد