hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > تزریق چربی به واژن و کاربرد‌های آن

تزریق چربی به واژن و کاربرد‌های آن


افزایش حجم واژن با تزریق چربی می‌تواند سایز لابیا ماژور را افزایش داده و آن را جوانسازی کند. حجم دهی لابیا با فیلر‌های پوستی نیز امکانپذیر است، اما تزریق چربی به واژن، جایگزین بهتری است که نتایج ماندگارتری دارد.
 تزریق چربی به واژن که یکی از روش‌های جوانسازی واژن است به رفع خیلی از عوارض ناحیه تناسلی کمک می‌کند، از شُل شدن داخلی واژن گرفته تا افتادگی پوست و بی‌اختیاری ادرار. مشکل دیگری که با افزایش سن روی می‌دهد، از دست رفتن حجم لابیاست. افزایش سن باعث کاهش تولید کلاژن و در نتیجه افتادگی و چروک خوردن پوست در تمام بدن، از جمله بخش بیرونی واژن می‌شود که با تزریق چربی به واژن می‌توان این مسئله را برطرف کرد. افزایش حجم واژن با تزریق چربی می‌تواند سایز لابیا ماژور را افزایش داده و آن را جوانسازی کند. حجم دهی لابیا با فیلر‌های پوستی نیز امکانپذیر است، اما تزریق چربی به واژن، جایگزین بهتری است که نتایج ماندگارتری دارد.
تزریق چربی به واژن و کاربرد‌های آن

مزایای تزریق چربی به واژن چیست؟

  • با تزریق چربی به واژن، نتیجه، بهتر و طبیعی‌تر خواهد بود
  • تمام مراحل تزریق چربی به واژن طبیعی بوده و از چربی بدن خودتان استفاده می‌شود
  • تزریق چربی به واژن، عملی بسیار کم تهاجمی است
  • نتایج تزریق چربی به واژن معمولا دائمی‌اند
  • تزریق چربی به واژن سبب افزایش اعتماد بنفس و بهبود ظاهر جنسی می‌شود
  • تزریق چربی به واژن دارای عوارض بسیار کمی است
  • هزینه‌ی تزریق چربی به واژن نسبت به نتیجه‌ای که می‌گیرید مناسب است
  • تزریق چربی به واژن به دلیل طبیعی بودن، احتمال واکنش آلرژیک یا پس زدن پیوند در آن صفر است
  • بعد از تزریق چربی به واژن، پوست واژن، روشن‌تر می‌شود
  • بعد از تزریق چربی به واژن می‌توانید فورا به زندگی عادی خود برگردید
  • در تزریق چربی به واژن، نیازی به برش و بخیه نیست
  • تزریق چربی به واژن نیازی به بستری شدن ندارد
  • نتیجه‌ی تزریق چربی به واژن خیلی زود قابل مشاهده است
  • بعد از تزریق چربی به واژن، لذت جنسی فرد افزایش می‌یابد
  • بعد از تزریق چربی به واژن، چربی خیلی زود با پوست جوش می‌خورید و زیر پوست جابجا نمی‌شود
  • در صورتی که لازم باشد می‌توانید تزریق چربی به واژن را تکرار کنید
  • بعد از تزریق چربی به واژن می‌توانید زایمان طبیعی انجام دهید.
  • تزریق چربی به واژن، محدودیتی در فعالیت‌های جنسی‌تان ایجاد نمی‌کند
  • برای تزریق چربی به واژن، نیازی به بیهوشی نیست و هنگام تزریق نیز دردی احساس نخواهید کرد

تزریق چربی به واژن چگونه انجام می‌شود؟

اولین قدم برای تزریق چربی به واژن یا حجم دهی لابیا، انجام لیپوساکشن است تا چربی لازم از بدن برداشته شود. لیپوساکشن معمولا در ناحیه شکم، ران‌ها و یا باسن صورت می‌گیرد. البته چربی لازم از هر کجای بدن که دارای تجمع چربی اضافی است می‌تواند برداشته شود. چربی برداشته شده برای تزریق چربی به واژن، ابتدا چربی تمیز شده و از هر گونه آلودگی پاکسازی می‌شود. سپس این چربی به لابیا تزریق می‌شود. پزشک با استفاده از سرنگ‌های ریز، چربی را به به مقادیر بسیار کم به عمق‌های متفاوتی از لابیا تزریق می‌کند.
با قرار گرفتن یکنواخت چربی در تمام قسمت‌های لابیا، بیشتر چربی تزریق شده، حفظ می‌شود. بعد از تزریق چربی به واژن، لابیا ممکن است بزرگ‌تر از اندازه‌ی مورد نظرتان به نظر برسد. پزشک مقدار بیشتری چربی به واژن تزریق می‌کند، چون پیش بینی کرده که مقداری از این چربی جذب شود.
تزریق چربی به واژن و کاربرد‌های آن
چه کسانی کاندید مناسبی برای تزریق چربی به واژن هستند؟
افرادی که برای تزریق چربی به واژن مراجعه می‌کنند معمولا در دو دسته قرار می‌گیرند: کسانی که می‌خواهند اندام جنسی خود را جذاب‌تر و پُرتر کرده و واژنی جوان‌تر داشته باشند، و کسانی که می‌خواهند افتادگی و شُل شدن واژن و لابیا ماژور خود را با تزریق چربی به واژن برطرف کرده و واژن را جوانسازی کنند. مانند هر عمل جراحی زیبایی دیگری، بهترین افراد برای تزریق چربی به واژن کسانی هستند که سیگاری نیستند، به وزن ایده آلی رسیده‌اند و مشکل یا بیماری خاصی ندارند. ضمنا زنانی که برای تزریق چربی به واژن مراجعه می‌کنند باید دارای ذخیره‌ی مناسبی از چربی باشند تا لیپوساکشن قابل انجام باشد.
مقدار چربی مورد نیاز برای انتقال و تزریق به لابیا ماژور، بسته به نتیجه‌ی مورد نظر متفاوت است. خانم‌هایی که بعد از زایمان دچار کاهش حجم در ناحیه واژن شده‌اند و همچنین خانم‌هایی که به علت یائسگی و افزایش سن دچار کاهش حجم، پیری، افتادگی و چین و چروک پوست واژن شده‌اند، کاندید مناسبی برای تزریق چربی به واژن هستند. کسانی که به تزریق فیلر‌ها و ژل‌ها حساسیت دارند نیز می‌توانند تزریق چربی به واژن را انتخاب کنند.
چه کسانی کاندید مناسبی برای تزریق چربی به واژن نیستند؟
زنانی که اخیرا زایمان کرده‌اند، در پروسه‌ی کاهش وزن قرار دارند و یا مبتلا به بیماری کنترل نشده‌ای هستند، کاندید مناسبی برای تزریق چربی به واژن نمی‌باشند. همچنین کسانی که تحت عمل تزریق چربی به واژن قرار می‌گیرند، باید چربی کافی برای برداشت داشته باشند، جوری که برداشتن چربی از بدن‌شان سبب بد شکلی و بدفرمی طی لیپوساکشن نشود. در مورد خانم‌هایی که چربی کافی جهت برداشت و تزریق چربی به واژن ندارند، فیلر‌های پوستی می‌تواند انتخاب بهتری برای جوانسازی واژن باشد.
افرادی که بیماری قلبی عروقی و سرطان دارند و تحت شیمی درمانی پیشرفته‌اند نمی‌توانند تزریق چربی به واژن انجام بدهند. زنانی که دچار تشنج و بیماری‌های پیشرفته کلاژن و اسکولار هستند و همچنین کسانی که بیماری ریوی پیشرفته دارند، کاندید مناسبی برای تزریق چربی به واژن نیستند. افرادی که سابقه آمبولی وریدی دارند و کسانی که قبلا سکته مغزی یا قلبی کرده‌اند، نمی‌توانند عمل تزریق چربی به واژن انجام بدهند.
اسکار‌های ناشی از جوانسازی واژن به روش تزریق چربی به واژن
در تزریق چربی به واژن، وقتی برای برداشتن چربی و انتقال به لابیا ماژور، لیپوساکشن انجام می‌شود، اسکار‌های به جا مانده نامحسوس هستند. طی عمل تزریق چربی به واژن، از لوله‌های بسیار ریزی برای جمع آوری و انتقال چربی به لابیا ماژور استفاده می‌شود. زخم‌هایی که از این سوراخ‌های ریز به جا می‌مانند اغلب آنقدر کوچک هستند که به سختی دیده می‌شوند یا تنها با یک بخیه قابل بستن‌اند.
تزریق چربی به واژن به طور کل چه کاربرد‌هایی دارد؟
  • زیباسازی و جوانسازی ناحیه تناسلی
  • رفع افتادگی واژن و چین و چروک آن
  • تغییر سایز و حجیم کردن لابیا ماژور
  • روشن سازی واژن
  • تنگ‌تر شدن واژن
  • سفت شدن پوست واژن
  • درمان آتروفی واژن
  • اصلاح عدم قرینه‌گی و نامتناسب بودن طرفین واژن
  • رفع خشکی واژن
تزریق چربی به واژن و کاربرد‌های آن
تزریق چربی به واژن چه عوارضی ممکن است داشته باشد؟
حجیم کردن لابیا ماژور با تزریق چربی به واژن به طور کلی عملی ایمن است که ریسک و عوارض بسیار کمی نسبت به سایر روش‌های جوانسازی واژن دارد که شامل بیهوشی و خونریزی و عفونت و آسیب به عصب ممکن است بشوند. به همین دلیل توصیه می‌کنیم پزشک جراح متبحر و آزموده‌ای را انتخاب کنید تا ریسک عوارض هر چند اندک تزریق چربی به واژن را به حداقل ممکن رسانده و بهترین و ماندگارترین نتیجه را کسب کنید.
مراقبت‌های بعد از تزریق چربی به واژن چگونه است؟
بعد از تزریق چربی به واژن می‌توانید تا حدودی انتظار کبودی و تورم و درد را داشته باشید که طبیعی است. اگر احساس می‌کنید در ناحیه‌ای از بدن‌تان که لیپوساکشن انجام شده، حسی ندارید، نگران نشوید. عصب‌های این ناحیه مجددا شروع به تولید حس می‌کنند و خیلی زود به وضعیت نرمال برخواهید گشت. تورم ناحیه‌ای که تزریق چربی انجام شده ممکن است تا چند ماه طول بکشد. برای کنترل درد و احساس ناراحتی شما، داروی مسکن تجویز خواهد شد. اما اگر دچار درد شدیدی شدید، فورا با پزشک خود تماس بگیرید.
ریکاوری بعد از تزریق چربی به واژن چگونه است؟
فرایند بهبود و ریکاوری بعد از تزریق چربی به واژن برای هر کسی متفاوت است، اما در عرض یکی دو روز بعد از تزریق چربی به واژن، باید بتوانید راه بروید. احتمالا مایعات اضافی طی یکی دو روز اول از نقاطی تخلیه می‌شوند و ممکن است حتی مایعات کمی خون آلود باشند. شما در روز دوم یا سوم بعد از تزریق چربی به واژن می‌توانید دوش بگیرید. بسته به تعداد نواحی که تحت درمان قرار گرفته‌اند، شاید لازم باشد سر کار نروید و تا یک هفته به فعالیت‌های عادی‌تان نپردازید. طی دو تا سه هفته‌ی بعد از تزریق چربی به واژن، ناحیه‌ی درمان شده ممکن است همچنان نسبت به لمس حساس باشد و نباید فعالیت‌های شدید فیزیکی انجام دهید.
همچنین تا یک ماه باید گن بپوشید تا ناحیه درمان شده، فُرم درست خود را حفظ کرده و چربی کاملا توسط واژن جذب شود. بعد از این دوره می‌توانید کم کم به فعالیت‌هایی مانند رابطه جنسی و ورزش برگردید.
دارو‌هایی را که پزشک برای‌تان تجویز کرده به موقع و منظم مصرف کنید، خصوصا آنتی بیوتیک‌ها. تا یک هفته بعد از تزریق چربی به واژن از مصرف غذا‌های پُرچرب و پُرنمک پرهیز نمایید. تا مدت زمان مشخص شده توسط پزشک‌تان، فعالیت جنسی نداشته باشید.
حداقل تا یک هفته بعد از تزریق چربی به واژن، دوش آب گرم نگیرید یا از وان آب داغ استفاده نکنید. بعد از تزریق چربی به واژن، رانندگی نکنید. برای کاهش تورم ناشی از عمل تزریق چربی به واژن از کمپرس یخ استفاده کنید و تا یک هفته، الکل مصرف نکنید و سیگار نکشید.
نتایج تزریق چربی به واژن معمولا چند هفته بعد از عمل قابل مشاهده‌اند. تا زمانی که همان وزن زمان تزریق چربی به واژن را حفظ کنید، واژن‌تان نیز فرم خود را حفظ خواهد کرد. اما اگر وزن اضافه کنید، در ناحیه‌ی تحت درمان نیز تدریجا تغییراتی رخ خواهد داد.
تزریق چربی به واژن بهتر است یا تزریق فیلر به واژن؟
خوبی‌های تزریق چربی به واژن این است که طبیعی بوده و نتیجه نیز طبیعی‌تر است. تزریق چربی به واژن، ریسک کمتری دارد و احتمال واکنش آلرژیک که در مورد فیلر‌های پوستی مطرح است، در این مورد وجود ندارد. در مورد تزریق فیلر، همیشه احتمال پس زده شدن فیلر یا واکنش آلرژیک وجود دارد، اما بدن شما چربی که از بدن خودتان گرفته شده، هرگز پس نمی‌زند؛ بنابراین هر چند تزریق چربی به واژن عملی تهاجمی‌تر است، اما بیشتر افراد تزریق چربی به واژن را به تزریق ژل به واژن ترجیح می‌دهند.
تزریق چربی به واژن و کاربرد‌های آن
از دیگر امتیازات تزریق چربی به واژن این است که هر چند بدن در نهایت، چربی انتقال داده شده را جذب می‌کند، اما چربی به سرعت و به راحتی فیلر‌ها جذب نمی‌شود. تزریق چربی به واژن می‌تواند پُری و حجم موضع مورد نظر را تا سال‌ها حفظ کند. اما نتیجه‌ی بیشتر فیلر‌ها فقط تا شش ماه یا نهایتا تا یک سال باقی می‌ماند.
تزریق فیلر به واژن نیز مزایای خاص خودش را دارد. یکی از امتیازات تزریق فیلر به واژن این است که عملی کمتر تهاجمی نسبت به تزریق چربی به واژن است و نیازی به بیهوشی ندارد، زیرا از لیدوکائین برای بی‌حسی استفاده می‌شود. فیلر‌ها به سرعت و بدون آسیب وارد کردن، تزریق می‌شوند، اما تزریق چربی به زمان بیشتری نیاز دارد، زیرا ابتدا باید چربی از قسمتی از بدن برداشته شده، تصفیه و پاکسازی شده و سپس تزریق شود.
آیا تزریق چربی به واژن در دوران بارداری نیز قابل انجام است؟
در دوران بارداری به دلیل تغییرات هورمونی و تورم ناحیه لابیا، تزریق چربی به واژن انجام نمی‌شود و بهتر است انجام تزریق چربی به واژن را تا سه ماه بعد از زایمان به تاخیر بیندازید تا لابیا‌ها به فرم طبیعی خود برگردند.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد